szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem mindenki siratja a Túraautó Világbajnokság (WTCC) múlt hétvégi nyitóversenyét, amelyet a marokkói Marrakesh autózúzó hírnevére ismét rászolgáló utcai pályáján tartottak. Két fiatal tehetség, Hugo Valente és Mihail Kozlovszij például pályafutása legjobb eredményével távozhatott Afrikából.

Míg a hétvége zömét kihagyni kénytelen hondás Gabriele Tarquininek, a domináns Citroennél meglepetésre a leggyengébb láncszemnek bizonyuló címvédő Yvan Mullernek vagy épp a rajtbaleset miatt az autóját taccsra tévő, s emiatt a Paul Ricardról biztosan hiányzó Tom Coronellnek savanyú lehet a szája íze a marokkói hétvége után, vannak olyanok is, akiknek épp ellentétes érzései lehetnek az afrikai nyitóhétvégével kapcsolatban. Ilyen például a Campos Racing 21 éves ifjonca, Hugo Valente, aki Chevrolet Cruze versenygépén a 2009-es Forma-1-es idényt letaroló Brawn GP színezetét használva pályafutása legjobb eredményét produkálta a második futamon.

Hugo Valente
©

A francia versenyzőnek ez a harmadik idénye a WTCC-ben: 2012-ben csak Kínában lépett színre, tavaly már több futamon felbukkant és pontot is szerzett, idén pedig karrierje során először teljes szezont futhat. A fiatal pilóta számára mozgalmasan alakult az évadnyitó hétvége: noha a szabadedzéseken ígéretesen teljesített, a kvalifikáción a Cruze túlmelegedő fékjei miatt csak a 12. rajthelyet tudta megszerezni, a versenyeken viszont remekelt. Valente az első futamot a 8. helyen zárta, míg a második versenyen ügyesen lavírozott Coronel és Mehdi Bennani rajtbalhéjánál és ennek jutalmaként felállhatott a dobogó legalsó fokára.

„Azt hiszem, hogy a második futamon szerencsém volt azzal, hogy nem volt jobb a rajtpozícióm, máskülönben valószínűleg én is összetörtem volna a kocsimat” – értékelt a gall reménység. „A cél az volt, hogy biztonságosan hazahozzam az autót. Úgy sikerült a harmadik helyen végezni, hogy a verseny háromnegyed részében kímélnem kellett a fékeket és nem taposhattam túl keményen a gázt sem. Szerencse, hogy a mögöttem végző srácok le voltak maradva, mert így könnyedén elautózhattam a végéig.”

Hugo Valente
©

A marrakeshi hétvége egyik fontos tapasztalata az volt, hogy a brit RML – amely korábban a Chevrolet gyári csapatát működtette – által készített TC1-es Cruze-ok valóban versenyképesek. Mint a valenciai kollektív tesztelésen megmutatkozott, a röviddel korábban elkészült autók a garázsból kijövet kapásból gyorsak voltak, a marokkói hétvégén pedig tempó tekintetében kenterbe verték a gyáriak közül a Hondát és a Ladát is. Ugyan ez kétségkívül ígéretes, Valente higgadtan megjegyezte: nem kell mértékadónak tekinteni a szűk, kanyargós és a WTCC menetrendben abszolút egyediknek mondható pályán látottakat.

„Ez a pálya roppant különleges, néhány egyenesből és sikánból, valamint egy hajtűkanyarból áll, így szerintem a Hondák biztosan gyorsabbak lesznek Le Castellet-ben és Budapesten. Ahol az egyenesbeli sebesség fontos, ott valószínűleg szenvedni fognak, de biztosan gyorsabbak lesznek, mint itt, ahol a Citroen volt a legjobb, őket a Chevrolet, majd a Honda vagy a Lada követte az erősorrend tekintetében. Szerintem nagyobb lesz a harc. Egyébiránt nagyon elégedett vagyok azzal, amit az RML csinál, a kocsit könnyű vezetni és gyors is, így semmi okom a panaszra” – fogalmazott a francia.

Mihail Kozlovszkij
©

Valentéhez hasonlóan pályafutása eddigi fénypontját produkálta a Lada tehetsége, Mihail Kozlovszkij is, aki a második futam foghíjas mezőnyében csípte meg az 5. helyet: a vb-mezőnybe tavaly váratlanul belecsöppenő orosz tehetségnek ez volt az első pontszerző helyezése, ráadásul eredménye jól is jött a Ladának, mivel így James Thompson első futamos 10. helyezése után újabb egységekkel gyarapodtak.

„Nagyon boldog vagyok az eredmény miatt” – mondta Kozlovszkij. „Mindkét verseny nehéz volt és szinte mindenki szembesült valamiféle problémával. A személyes célom az volt Marrakeshre, hogy befejezzem mindkét futamot és a sűrűjéből kimaradva sérülésmentes maradjon a kocsim. Ehhez képest sikerült néhány nagyra értékelt ellenfelet is magam mögött tartanom, a tempóm pedig stabil volt. Ha a legkínzóbb gondjainkat megoldjuk, még jobb eredményekre leszünk képesek, ebben teljesen biztos vagyok.”

Az orosz egyletnél csak az új szerzeményének, a 2012-es világbajnok Rob Huffnak nem sikerült értékelhető produkciót nyújtania Marrakeshben: az első futamon a kocsija megadta magát, a második viadalra pedig egy turbócsere után készülhetett, ám mindössze néhány kört tölthetett a pályán. Aligha meglepő, hogy a brit klasszis csalódottan távozott, talált ugyanakkor pozitívumokat is a viszontagságos nyitóhétvégében: ”Jó hír, hogy a csapatban megvan a vágy a potenciál a győzelemre. Az autó tempója kifejezetten jó, amikor minden simán megy” – fogalmazott Huff.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hiába a világjárvány, a fociklubok értéke folyamatosan nő

Hiába a világjárvány, a fociklubok értéke folyamatosan nő

Egyetlen saját tankönyvét sem buktatta meg az állami hivatal

Egyetlen saját tankönyvét sem buktatta meg az állami hivatal

Feltalálhat-e a mesterséges intelligencia, és ha igen, miért nem?

Feltalálhat-e a mesterséges intelligencia, és ha igen, miért nem?