szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem volt ellenszer a Citroenekre a Túraautó Világbajnokság (WTCC) franciaországi fordulójának második futamán sem, amelyen José Maria Lopez az utolsó rajthelyről gázolt át a mezőnyön. A triumvirátus tagjai közül csak Seb Loeb lógott ki, aki több incidensbe is belekeveredett. Michelisz Norbert a 8. helyen végzett.

Nem túlzás kijelenteni, hogy a Citroen még magasabbra tette a lécet a Paul Ricard versenypályán bonyolított idei második forduló második futamán. Míg az első versenyen Seb Loeb az utolsóelőtti rajthelyről küzdötte fel magát a 2. pozícióba, addig ezúttal José Maria Lopez még nagyobbat alakított: az argentin pilóta az utolsó rajtkockából indulva verekedte fel magát a dobogó legfelső fokára.

Lopezék a dobogón
FIA WTCC

Lopez már az első kör végére javított tíz helyet, s maga mögé utasította többek között márkatársát, Yvan Mullert is, aki a fordított rajtrácsos futamot a 10. helyről kezdhette meg. A négyszeres világbajnok címvédő a dél-amerikai sarkában maradt és együtt folytatták az előretörést. Az 5. körben már a 2-3. helyen haladtak Tiago Monteiro mögött, amikor pályára hajtott a biztonsági autó: a Honda gyári csapatának portugál versenyzője a kialvó piros lámpák után villámrajttal ugrott az élre a 3. pozícióból, s próbált némi előnyt kiautózni, de számításait keresztbe húzta a váratlan fordulat.

Az Alfa Romeo 4C az egyik lebontott gumibála miatt érkezett a pályára, s feltűnésével ugrott Monteiro nagyjából 5 másodpercnyi előnye. Ugyan a portugál túlvészelte az újraindítást, a következő fordulóban az Alfa ismét feltűnt a mezőny előtt: ezúttal amiatt, hogy a TC2-es mezőny kétharmada összeütközött egymással. Az incidens az 1-es kanyarnál történt, ahol a Campos Racing Seat Leonjával versenyző John Filippi összeütközött Frantz Engstler BMW-jével.

A viadalt a 9. körben indították újra: Monteiro ekkor is az élen maradt, de csak egy körön át tudta tartani a pozícióját. A Signes-kanyarnál Lopez simán elment a luzitán mellett, akit pillanatok alatt legyűrt Muller, így ki is alakult az első három sorrendje. „Ez sokkal jobb érzés, mint a pole pozícióval indulva nyerni” – mondta Lopez, aki a marokkói évadnyitó első futamán az élről rajtolva diadalmaskodott. „Köszönettel tartozom Yvannak, aki figyelt rám, amikor Tiagót támadtam. Könnyen nekem ütközhetett volna.”

Michelisz Norbert
FIA WTCC

Tarquini révén a másik gyári Honda végzett a 4. pozícióban, akit a, Proteam privát Civicjét hajtó, a pole pozíciós start után gyorsan visszaeső Mehdi Bennani követett az 5. helyen. A mezőny negyedik Hondája, Michelisz Norbert versenygépe a 8. pozícióban futott be Loeb, valamint Dusan Borkovic Chevrolet-ja mögött. A Zengő Motorsportnak röviddel a rajt előtt sikerült végeznie a kormánymű első futamon megsérült alkatrészének cseréjével, majd a rajt után több pozíciót veszített, amikor az egyik Chevrolet-val csatázva kénytelen volt levágni egy sikánt. A 13. helyre esett vissza, onnan zárkózott fel a 8. pozícióba.

Loeb most első ízben lógott ki a Citroen-armadából: a korábbi kilencszeres ralivilágbajnok volt az, aki az első biztonsági autós fázist előidézte a gumibála eltrafálásával, de a gall kiválóság a verseny közben koccant csapat- és honfitársával, Mullerrel, valamint a Borkovic autójával is.

A pontszerzők zónája két Chevy-vel, Gianni Morbidellivel és Hugo Valentével egészült ki. Morbidellinek volt egy megpördülése is, amikor a verseny elején összecsapott a szintén Chevy-s Tom Chiltonnal: a történtek miatt a brit versenyzőt áthajtásos büntetéssel sújtották.

A következő, hungaroringi viadal előtt Lopez vezeti az egyéni ponttáblázatot, a 83 pontos argentint a 73 egységet jegyző Loeb követi. 65 ponttal Tarquini áll a 3. helyen, míg a 14 pontot jegyző Michelisz a pontvadászat 10. helyéről várja a mogyoródi folytatást.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!