szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A büntetősúly ellenére is simán verte a Citroen-armada a Hondákat a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hungaroringi futamának időmérő edzésén, ennek ellenére a japán márkánál a versenyzők és a szakvezetők is töretlenül optimisták. Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro is azt ígéri, hogy vasárnap az eddigieknél sokkal szorosabb versenyt vívnak majd a domináns francia márka pilótáival.

Hiába cipel 60 kilogrammnyi büntetősúlyt a három Citroen C-Elysée, az Yvan Muller, José Maria Lopez és Sebastien Loeb által alkotott trió így is könnyedén szerezte meg az első három helyett a WTCC hungaroringi futamának szombati időmérő edzésén. Noha a Hondák a Q2-ben villantottak, amikor Tarquini a legjobb időt autózta, Monteiro pedig a 3. helyen végzett, a Q3-ra nem maradt puskapor a Citroenek ellen, így a portugál a 4., míg az olasz veterán az 5. pozícióból várhatja a vasárnapi első futam rajtját.

Honda Civic WTCC
FIA WTCC

„A gumikopás és a súlykülönbség fontos szerepet játszik majd a holnapi futamokon, éppen ezért bízom benne, hogy élvezetes csatával tudjuk majd szórakoztatni a nézőket” – mondta Monteiro. Hasonlóan bizakodó hangvételben nyilatkozott Tarquini is: „A kocsi balanszával elégedett vagyok és már várom a holnapi nagy küzdelmet!”

Noha a gyorsabb Honda-menő, Monteiro hátránya több mint 4 tizedre rúgott a Q3-ban, ami továbbra is lehangoló, Alessandro Mariani, a japán gyár programját működtető JAS Motorsport csapatfőnöke elégedett az együttes hungaroringi hétvégéjének alakulásával.  A szakvezető szerint a Hondák ’határozottan’ javulnak, amivel Daisuke Horiuchi, a motorfejlesztést irányító technikai igazgató is egyetértett.

„Már sokkal közelebb vagyunk az élmezőnyhöz, ami a csapat erőfeszítéseit dicséri” – fogalmazott a japán szakember. „A versenyzőkkel egyeztetve változtattunk a motor nyomatékgörbéjén, hogy javítsunk a kigyorsításokon. Elégedett vagyok, két autóval képviseltettük magunkat a Q3-ban.”

A két privát Honda-versenyző közül Mehdi Bennani szerepelt jobban, a Proteam marokkói versenyzője a Q3-ról hajszállal lemaradva a 6. helyet szerezte meg, Michelisz Norbi pedig a jobb első lengőkar törése miatt csak a 12. pozícióban zárt. Igaz, utólag a Zengő Motorsport versenyzője nyert egy helyet, mivel a technikai ellenőrök szabálytalannak találták Dusan Borkovics Chevy-jének hasmagasságát, Q2-es eredményeit törölték, így a 10. helyen záró szerbet hátraküldik a mezőny végére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!