szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ahhoz képest, hogy mennyire neccesen indult a hungaroringi felkészülés Tom Coronel számára, a Túraautó Világbajnokságon (WTCC) szereplő holland veterán annyira jól zárta a mogyoródi hétvégét. A németalföldit kárpótolta a kihagyott Le Castellet-i derbiért az, hogy a második futamon maga mögött tudta tartani a domináns Citroen két nagyágyúját.

Nem sok reményt fűzött a hungaroringi WTCC-hétvége előtt Tom Coronel ahhoz, hogy időben elkészül a versenyautója, az a Chevrolet Cruze, amelyet a marokkói nyitány második futamának rajtjánál zúzott rommá. A versenyző a hvg.hu-nak pénteken azt mondta, hogy voltak olyan napok a héten, amikor a tartalékalkatrészek beszerzésének csúszása miatt nem hitt abban, hogy versenyezhet Mogyoródon, de a kocsit fejlesztő RML és az azt üzemeltető ROAL Motorsport hatékony munkájának köszönhetően végül már a péntek délutáni félórás teszten is pályára hajthatott.

Tom Coronel a Citroenek előtt
FIA WTCC

Coroneltől a történtek fényében már a szombati időmérőn összehozott 8. hely is szép eredmény volt, vasárnap viszont erre is rátett egy lapáttal: az első futamot a 8. pozícióban fejezte be, míg a második, fordított rajtrácsos viadalon az előkelő 4. helyen végzett. A második összecsapáson nyújtott teljesítményét jócskán felértékeli, hogy szinte a teljes versenytávon maga mögött tartotta a domináns Citroen két legerősebb nagyágyúját, a négyszeres világbajnok címvédő Yvan Mullert és a bajnoki listavezető José Maria Lopezt.

A futam után a holland boldogan beszélt arról a Touring Car Times című online szaklapnak, hogy milyen heroikus védekezést hajtott végre az első futamot megnyerő, a Hungaroringen eddig minden évben diadalmaskodó Muller ellen.

„Az első két körben láttam, hogy manőverrel próbálkozik, ezért azt gondoltam, hogy ’OK, beveszem a kanyart és meglátjuk, hogyan reagál’” – mondta Coronel. „Ebben a fázisban úgy tűnt, hogy élni hagy, pedig szerintem lettek volna esélyei, de talán túlságosan kockázatosnak tartotta ezeket. Tudtam, hogy ez egy olyan pálya, ahol talán előtte tudok maradni. Más pályán lehet, hogy elengedtem volna, de úgy gondoltam, hogy ha valahol, hát itt tényleg lehet esélyem magam mögött tartani. Komoly kockázatot vállaltam, de megérte, mókás volt. Sokszor blokkoltam a kerekeket, néha őrülten későn fékeztem, de tudtam, hogy ez az egyetlen esélyem.”

Tom Coronel
FIA WTCC

Coronel kihangsúlyozta: a Cruze tempója adott – ezt demonstrálta a Citroen idei győzelmi szériáját a második futamon megszakító Gianni Morbidelli is - , a rajtok tekintetében azonban még bőven van fejlesztenivalója a kocsit gyártó RML-nek. A holland szerint ezen a területen a legnagyobb a hátrány a francia armadához, valamint a Hondákhoz képest.

„A verseny 70 százaléka a rajt, márpedig a Hondák és a Citroenek úgy rajtolnak, mint a rakéták” – magyarázta Coronel. „Tudjuk, hogy ezen a területen sokat kell dolgoznunk. Szerintem a kocsi gyors, az alapok jók, de javítanunk kell a kigyorsításokon. Ha erre megtaláljuk a megoldást, a folytatásban harcban lehetünk velük.”

A Hungaroringen begyűjtött idei első, 16 egységgel Coronel az egyéni tabella 11. helyén áll, közvetlenül a 23 egységet jegyző Michelisz Norbi mögött. Lopez 115 ponttal vezet, előnye Mullerrel szemben 10, Sebastien Loebbel szemben pedig 31 pont.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!