szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?

Eddig csak fotókat láthattunk az új Dakar-ralis Peugeot-szörnyetegről, a 2008 DKR-ről, ám a sivatagi rangadóra jövőre visszatérő márka napokon belül megejti majd a kocsi első menetpróbáját. Ezt a különítmény vezérpilótája, a legendás Carlos Sainz árulta el a hvg.hu-nak múlt hétvégén, a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon.

Mint ismeretes, a Peugeot áprilisban jelentette be, hogy visszatérnek a Dakar-ralira, ahol 1987 és 1990 között fényes sikereket arattak. A versenyzői összeállításhoz megnyerték a spanyolok korábbi kétszeres ralivilágbajnokát, az egyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz-cot, valamint szerződtették Cyril Despres-t is, aki öt, motorral aratott Dakar-győzelem után pályafutása során első ízben versenyez majd autóval.

Carlos Sainz
Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

A 2008 DKR típusjelű, kétségkívül látványos autóról eddig csak fotókat lehetett látni, ám a barcelonai Forma-1-es paddockban felbukkanó Carlos Sainz a hvg.hu-nak elárulta, hogy várja a telefont az első menetpróbával kapcsolatban: „Napokon belül megejtjük az első tesztelést, aztán meglátjuk, hogy milyen felkészülési program fér még bele az időbe a Dakar előtt” – mondta a magyar rajongók által csak „Sanyi bácsiként” emlegetett, hazájában ikonként tisztelt versenyző.

Míg a Dakar-ralit évek óta uraló Minik és legfőbb kihívóik, a Toyota Hiluxok összkerék-hajtású versenygépek, addig a Peugeot az egyre népszerűbb trendet követve kétkerék-hajtású autót épít. A hajtómű specifikációját egyelőre titokban tartják, ezt a témát Sainz is kínosan kerülte, annyit azonban elárult, hogy bevonták a projekt tervezésébe, ahol támogatta a kétkerék-hajtással kapcsolatos ötletet: „Természetesen konzultáltunk, mielőtt megszületett a döntés, de úgy érzem, hogy jól döntöttünk. Van kockázata annak, hogy a kétkerék-hajtást választottuk, de az eddigi tapasztalataim alapján hiszek benne, hogy lehet nyerni ezzel az autóval. Sok múlik azon, hogy a verseny szervezői milyen útvonalat raknak össze” – mondta Sainz, akinek van kétkerekes tapasztalata: az utóbbi két évben ilyen autókkal versenyzett a sivatagi derbin.

Peugeot 2008 DKR
Red Bull

Egyes hírek szerint a Peugeot Sainz és Despres mellett szerződtette a tizenegyszeres Dakar-elsőt, Stephane Peterhanselt is: a bejelentés állítólag azért késik, mert az utóbbi éveket a Mininél töltő francia szupersztár lejáró kontraktusa ezt még nem teszi lehetővé. A két rutinos autós kiváló tanár lehet a motorról váltó Despres-nek, ám Sainz szerint a fenegyerek így is komoly kihívás előtt áll.

„Az, hogy Cyril egy komoly, nagy gyári csapatnál versenyezhet, jócskán megkönnyíti majd számára az átállást. Bár a motoros múlt minden kétséget kizáróan a segítségére lesz, így sem lesz egyszerű a feladat, ami vár rá, de tudjuk jól, hogy egy rendkívül tehetséges fickóról van szó” – fogalmazott a spanyolok nagyágyúja.

Carlos Sainz Jr: apja fia
Red Bull

Sainz nem csak azért tűnt fel a barcelonai F1-es paddockban, mert az utóbbi éveket domináló Red Bull kiemelt támogatottjai közé tartozik. Az utóbbi években gyakran látott vendég a Forma-1 háza táján az 52 esztendős versenyző, aki besegít fia, a Formula-Renault 3.5-ben versenyző és a csúcskategória felé igyekvő ifjabb Carlos Sainz útjának egyengetésében. A fiatal kiválóság is a Red Bull tehetséggondozó programjában pallérozódik: tavaly érdemi esélye volt arra, hogy megszerezze azt a Toro Rosso-volánt, amely végül Danyiil Kvjaté lett és sokak szerint megtörténhet, hogy jövőre már Jean-Eric Vergne helyén versenyez majd a Red Bull-junioregyüttesénél.

„Ő volt a volán várományosai közül a legfiatalabb, ráadásul a szezon vége elég nehézkesre sikerült számára. Lehet, hogy emiatt nem sikerült neki, mert amikor Forma-1-es autót tesztelt, tényleg gyorsnak tűnt. Szerintem van okunk arra, hogy reménykedjünk, de arról a Red Bull főnökeit kéne megkérdezni, hogy mikor kaphat lehetőséget a Forma-1-es mezőnyben” – fogalmazott Sainz, akinek népszerűsége töretlen hazájában, így a hétvégén tömegek kísérték minden egyes lépését.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!