szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lehullt a lepel a tereprali világába jövőre visszatérő Peugeot új versenygépéről, a Dakar-ralira szabott 2008 DKR-ről. A nagy bejelentéssel három hete előrukkoló francia gyártó mutat is valamit, meg nem is Carlos Sainz és a motorról autóra váltó Cyril Despres új járgányáról.

Annyi biztos, hogy a 2008 DKR brutális küllemű versenygép lett, s immáron biztosak lehetünk abban is, hogy a Peugeot nem az összkerékhajtás – ilyen az utóbbi éveket domináló Mini, valamint legfőbb kihívója, a Toyota is – mellé teszi a garast, hanem a hosszú távú tereprali-futamok világában egyre népszerűbb trendet, a hátsókerék-hajtást követi. Nem túlzás kijelenteni, hogy egy igazi, veszedelmes buggy van készülőben a francia gyártónál.

Peugeot 2008 DKR
©

„Alaposan tanulmányoztuk, hogy milyen megoldások vannak jelenleg a tereprali világában, és mérlegeltük a különféle lehetőségek előnyeit és hátrányait. Végül úgy döntöttünk, hogy olyan megközelítést alkalmazunk, amely jelentősen eltér a versenytársakétól. A kétkerék-hajtású erőátviteli rendszer kínálta lehetőségek, valamint a homokfutási képességek miatt hoztuk ezt a döntést. Ennek köszönhetően nagyobb méretű abroncsokat alkalmazhatunk, és profitálhatunk a hosszabb rúgóútból is” – ecsetelte a döntés hátterét Jean-Christophe Pailler, a Dakar-projekt vezetője.

Peugeot 2008 DKR
©

A kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz – aki korábban a Volkswagen gyári csapatának kötelékét erősítette a Dakaron, és 2010-ben a wolfsburgiak színeiben meg is nyerte az akkorra már Dél-Amerikába költözött viadalt – kiválónak tartja a Peugeot döntését a kétkerék-hajtással kapcsolatban. A spanyol gazdag buggys tapasztalatokkal rendelkezik: tavalyelőtt egy másik korábbi győztes, Nasser al-Attiyah csapattársaként egy amerikai fejlesztésű buggyval indult a Dakar-ralin, míg idén a francia SMG által tervezett és fejlesztett kétkerekű szörnyeteggel ugrott neki a dél-amerikai erőpróbának.

„A 2008 DKR mögötti filozófia radikális fordulatot jelez, ráadásul az autóban temérdek ötlet valósul meg” – mondta Sainz. „A végeredmény egy olyan kétkerék-hajtású autó, amelyhez fogható még nem készült. Nagyon kompakt, és ez jó. A legutóbbi két Dakaron kétkerekes autókkal vettem részt, és meggyőződésem, hogy ez olyan megoldás, amellyel meg lehet nyerni a versenyt. Oké, ehhez figyelmesen megtervezett autó szükséges, amely futam során érintett mindenféle terepviszonyokon mellett jól működik, de tudom, hogy a Peugeot Sportnál rendelkezésre áll a szükséges know-how és technológia.”

Peugeot 2008 DKR
©

Egy fontos dologról továbbra is hallgatnak a Peugeot-nál, mégpedig arról, hogy milyen hajtáslánccal szerelik majd a 2008 DKR-t. Egyelőre nagy a csend a csapat teljes összeállításával kapcsolatban is: Sainz és a motoros fenomén Despres helye már atombiztos, ám a terepralis szakmai berkekben terjengő pletykák szerint a Peugeot nem éri be két autóval, és további sztárokkal erősíthetik meg a szerveződő alakulatot. Francia források hónapok óta biztosra veszik, hogy a tizenegy Dakar-győzelmével – hatszor motorral, öt ízben autóval diadalmaskodott – abszolút csúcstartónak számító Stephane Peterhansel a Minitől a Peugeot-hoz teszi át a székhelyét, és a szerződés már létre is jött, de azokról a spekulációkról is régóta hallani, amelyek szerint a WTCC-ben futamgyőzelemmel debütáló kilencszeres ralivilágbajnok, Sebastien Loeb is ott lesz a 2015-ös Dakaron a Peugeot kötelékében.

Peugeot 2008 DKR
©

Mint ismeretes, a Peugeot a múltban egy ideig meghatározó erő volt a Dakar-ralikon: a franciák gyári csapata 1987 és 1990 között zsinórban nyerte az akkoriban még Afrikában bonyolított futamokat.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Bemutatták a szegedi tram-traint – Fotók

Bemutatták a szegedi tram-traint – Fotók

Gravitációs háttérhullámot észlelhettek a tudósok, segíthet megérteni az univerzumot

Gravitációs háttérhullámot észlelhettek a tudósok, segíthet megérteni az univerzumot

A cseh parlamentben kitört a balhé, amikor a szükségállapot hosszabbításáról tárgyaltak

A cseh parlamentben kitört a balhé, amikor a szükségállapot hosszabbításáról tárgyaltak