szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A pályafutása első győzelmét arató Christian Vietoris révén meglepetésdiadalt aratott a Mercedes a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei második fordulójában, Oscherslebenben, ahol az esőnek köszönhetően igazi káoszt hozott az összecsapás.

Valószínűleg kevesen gondolták a Mercedes táborában, hogy a csapnivalóan sikerült hockenheimi nyitány után már a második fordulóban megszerezhetik idei első győzelmüket. Toto Wolff, az évadnyitós botlás után nagytakarításba kezdő Mercedes-sportigazgató Lewis Hamilton és Nico Rosberg fényes barcelonai F1-es dupla diadala után is lógó orral mondta oda az újságíróknak, hogy a DTM-es feltámadás nem megy egyik napról a másikra, és az oscherslebeni időmérő edzés után – ahol a legjobb mercisként Pascal Wehrlein a roppant harmatos 10. pozícióban végzett - sem tűnt úgy, hogy a csillagosok labdába rúghatnak az Audi és a BMW mellett.

Christian Vietoris
Daimler

A kedvezőtlen előjelek ellenére Christian Vietoris révén a Mercedes mégis visszavágott, jóllehet, ebben komoly szerep jutott Szász-Anhalt tartomány szeszélyes, esős időjárásának is. A harmadik DTM-es idényét töltő 25 esztendős pilóta a kvalifikációt a 17. helyen zárta, ám a legjobb időt repesztő Audi-menő, Miguel Molina kizárásának köszönhetően a 16. pozícióból vághatott neki a távnak és remek stratégiai húzásokkal verekedte fel magát a vezető pozícióba.

Mivel az eső már a felvezető körben is szemerkélt, Vietoris és márkatársa, Dani Juncadella kockázattak: már a rajt előtt a boxutcába gurultak esőgumikért és a döntésük néhány kör alatt kifizetődött, ugyanis az egyre hevesebben zuhogó égi áldás miatt a versenyzők megrohamozták a boxutcát, a két bátor Mercedes-pilóta viszont kint maradhatott. Vietorisnak kedvezett a két korai biztonsági autós fázis - előbb a mercis Robert Wickens, utóbb, a 14. fordulóban az audis Mike Rockenfellerrel koccanó és emiatt a kavicságyban ragadó BMW-s Timo Glock esete után jött a safety car -, amire azzal terhelt rá a német tehetség, hogy a kötelezően előírt boxkiállást mindenki másnál hamarabb, már a 19. körben letudta.

Rockenfeller, Vietoris és Mortara a dobogón
Daimler

Amikor a 27. körben történt incidenssorozat, Wehrlein kicsúszása és búcsúja után ismét bejött a safety car, Vietoris villámgyorsan lefaragta a hátrányát és amikor a többiek is megejtették a kötelező kerékcserét, átvette a vezetést, amit az időkorlát miatt 51-ről 47 körösre rövidített összecsapás végéig már nem is engedett ki a kezei közül. Ez volt a Formula-3-as és a GP2-es bajnokságot is megjáró korábbi Formula-BMW bajnok első győzelme a DTM-ben.

„Az egész társaság számára csodálatos, hogy győztünk” – értékelt a Mercedes DTM-es programját irányító Wolfgang Schattling. „Christian csodálatos versenyt futott, csapatunk pedig remek stratégiai döntéseket hozott, de nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy normál körülmények még mindig jelentős a hátrányunk. Hosszú út vár ránk, így holnaptól fogva továbbra is azon kell dolgoznunk, hogy csökkentsük a lemaradásunkat a versenytársakhoz képest.”

Mike Rockenfeller
Audi Motorsport

Vietoris mögött mindössze 6 tizedes hátránnyal Rockenfeller futott be: az Audi címvédő bajnoka a rajt előtt nem cserélt kereket, viszont reagált a győztes Mercedes korai kötelező kiállására és sikerült hasznot húznia a döntésből. A dobogó legalsó fokára egy másik Audi, Edoardo Mortara állhatott fel, aki a verseny korai fázisában koccant Wehrleinnel, megpördült, de sikerült felkapaszkodnia.

Viertorishoz hasonlóan komoly előretörést produkált a tavaly még Forma-1-es Paul Di Resta: a skót Mercedes-pilóta – aki 2010-ben már volt bajnok a DTM-ben - a 13. körben ütközött Maxime martin BMW-jével és a kavicságyban kötött ki, de jól lavírozott a káoszban és a 4. helyen intették le.

Augusto Farfus
BMW Motorsport

A BMW legjobbja az M4 DTM tempójával az egész futamon látványosan küszködő Augusto Farfus volt, aki az 5. pozícióban végzett, maga mögé utasítva a versenyt a mezőny végéről kezdő Molinát, valamint a szintén audis korábbi kétszeres bajnok Timo Scheidert. Gary Paffett révén egy Mercedes végzett a 8. pozícióban, míg a pontszerző zóna egy BMW-vel és egy Audival egészült ki a korábbi bajnok Martin Tomczyk, valamint Adrian Tambay révén.

Két forduló után a címvédő Rockenfeller 30 egységgel vezeti az egyéni tabellát, az uralkodó bajnokot holtversenyben 5-5 pontnyi hátránnyal Vietoris és az évadnyitót megnyerő BMW Marco Wittman követi. A bajnokság következő fordulója már hazánkban zajlik: a mezőny 26 év után tér vissza a mogyoródi katlanba, ahol június 1-jén csatáznak egymással.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!