szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A pályafutása első győzelmét arató Christian Vietoris révén meglepetésdiadalt aratott a Mercedes a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei második fordulójában, Oscherslebenben, ahol az esőnek köszönhetően igazi káoszt hozott az összecsapás.

Valószínűleg kevesen gondolták a Mercedes táborában, hogy a csapnivalóan sikerült hockenheimi nyitány után már a második fordulóban megszerezhetik idei első győzelmüket. Toto Wolff, az évadnyitós botlás után nagytakarításba kezdő Mercedes-sportigazgató Lewis Hamilton és Nico Rosberg fényes barcelonai F1-es dupla diadala után is lógó orral mondta oda az újságíróknak, hogy a DTM-es feltámadás nem megy egyik napról a másikra, és az oscherslebeni időmérő edzés után – ahol a legjobb mercisként Pascal Wehrlein a roppant harmatos 10. pozícióban végzett - sem tűnt úgy, hogy a csillagosok labdába rúghatnak az Audi és a BMW mellett.

Christian Vietoris
©

A kedvezőtlen előjelek ellenére Christian Vietoris révén a Mercedes mégis visszavágott, jóllehet, ebben komoly szerep jutott Szász-Anhalt tartomány szeszélyes, esős időjárásának is. A harmadik DTM-es idényét töltő 25 esztendős pilóta a kvalifikációt a 17. helyen zárta, ám a legjobb időt repesztő Audi-menő, Miguel Molina kizárásának köszönhetően a 16. pozícióból vághatott neki a távnak és remek stratégiai húzásokkal verekedte fel magát a vezető pozícióba.

Mivel az eső már a felvezető körben is szemerkélt, Vietoris és márkatársa, Dani Juncadella kockázattak: már a rajt előtt a boxutcába gurultak esőgumikért és a döntésük néhány kör alatt kifizetődött, ugyanis az egyre hevesebben zuhogó égi áldás miatt a versenyzők megrohamozták a boxutcát, a két bátor Mercedes-pilóta viszont kint maradhatott. Vietorisnak kedvezett a két korai biztonsági autós fázis - előbb a mercis Robert Wickens, utóbb, a 14. fordulóban az audis Mike Rockenfellerrel koccanó és emiatt a kavicságyban ragadó BMW-s Timo Glock esete után jött a safety car -, amire azzal terhelt rá a német tehetség, hogy a kötelezően előírt boxkiállást mindenki másnál hamarabb, már a 19. körben letudta.

Rockenfeller, Vietoris és Mortara a dobogón
©

Amikor a 27. körben történt incidenssorozat, Wehrlein kicsúszása és búcsúja után ismét bejött a safety car, Vietoris villámgyorsan lefaragta a hátrányát és amikor a többiek is megejtették a kötelező kerékcserét, átvette a vezetést, amit az időkorlát miatt 51-ről 47 körösre rövidített összecsapás végéig már nem is engedett ki a kezei közül. Ez volt a Formula-3-as és a GP2-es bajnokságot is megjáró korábbi Formula-BMW bajnok első győzelme a DTM-ben.

„Az egész társaság számára csodálatos, hogy győztünk” – értékelt a Mercedes DTM-es programját irányító Wolfgang Schattling. „Christian csodálatos versenyt futott, csapatunk pedig remek stratégiai döntéseket hozott, de nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy normál körülmények még mindig jelentős a hátrányunk. Hosszú út vár ránk, így holnaptól fogva továbbra is azon kell dolgoznunk, hogy csökkentsük a lemaradásunkat a versenytársakhoz képest.”

Mike Rockenfeller
©

Vietoris mögött mindössze 6 tizedes hátránnyal Rockenfeller futott be: az Audi címvédő bajnoka a rajt előtt nem cserélt kereket, viszont reagált a győztes Mercedes korai kötelező kiállására és sikerült hasznot húznia a döntésből. A dobogó legalsó fokára egy másik Audi, Edoardo Mortara állhatott fel, aki a verseny korai fázisában koccant Wehrleinnel, megpördült, de sikerült felkapaszkodnia.

Viertorishoz hasonlóan komoly előretörést produkált a tavaly még Forma-1-es Paul Di Resta: a skót Mercedes-pilóta – aki 2010-ben már volt bajnok a DTM-ben - a 13. körben ütközött Maxime martin BMW-jével és a kavicságyban kötött ki, de jól lavírozott a káoszban és a 4. helyen intették le.

Augusto Farfus
©

A BMW legjobbja az M4 DTM tempójával az egész futamon látványosan küszködő Augusto Farfus volt, aki az 5. pozícióban végzett, maga mögé utasítva a versenyt a mezőny végéről kezdő Molinát, valamint a szintén audis korábbi kétszeres bajnok Timo Scheidert. Gary Paffett révén egy Mercedes végzett a 8. pozícióban, míg a pontszerző zóna egy BMW-vel és egy Audival egészült ki a korábbi bajnok Martin Tomczyk, valamint Adrian Tambay révén.

Két forduló után a címvédő Rockenfeller 30 egységgel vezeti az egyéni tabellát, az uralkodó bajnokot holtversenyben 5-5 pontnyi hátránnyal Vietoris és az évadnyitót megnyerő BMW Marco Wittman követi. A bajnokság következő fordulója már hazánkban zajlik: a mezőny 26 év után tér vissza a mogyoródi katlanba, ahol június 1-jén csatáznak egymással.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!