szerző:
hvg.hu

Harmatosan szerepelt a Mercedes csapata a Német Túraautó Bajnokság (DTM) hungaroringi futamának időmérő edzésén. Az idén gyatrán muzsikáló csillagosokat nem lepte meg különösebben a gyengélkedés, ugyanakkor egy szombat esti vállalati eseményen megerősítették: ismerik a problémák forrását és dolgoznak is azok megoldásán.

Mint ismeretes, a Mercedes a váratlanul gyengén sikerült hockenheimi nyitány után legutóbb Oscherslebenben, egy esős káoszfutamon a pályafutása első győzelmét arató Christian Vietoris révén diadalmaskodott. Az eredményt akár biztatónak is lehetett volna tekinteni a hungaroringi viadal előtt, de a csapat jóelőre jelezte: nem számítanak csodára és sejtéseik be is igazolódtak.

Mercedes AMG C-Coupé
©

Míg a mogyoródi kvalifikáción Marco Wittman révén egy BMW-é lett a pole pozíció, aki mellől márkatársa, Timo Glock rajtolhat, addig a Mercedesek szenvedtek: a hétautós kontingens tagjai közül Pascal Wehrlein bizonyult a legjobbnak, ám az ifjú titán sem tudta előrébb verekedni magát a 16. helynél. Jól szemlélteti a helyzetet, hogy a rajtrács utolsó nyolc helyezettje közül heten képviselik a csillagos márkát.

„Csodára vagy legalábbis egy jó adag esőre lenne szükségünk ahhoz, hogy megismételhessük az oscherslebeni győzelmet” – mondta egy szombat esti vállalati eseményen a Mercedes DTM-programját irányító Wolfgang Schattling, aki tréfás felhanggal, Lewis Hamilton tavalyi váratlan Forma-1-es győzelmére utalva Budapestet a csodák városának titulálta: „Akkor sem hitte senki, hogy nyerhetünk, mégis megtörtént. Ki tudja, hogy mit hoz a holnap?”

Bár a Mercedes elégedett lehetne a Forma-1-es diadalmenettel is, a csillagos márkának eszében sincs feladni a DTM-ben a BMW-kel és az Audikkal vívott csatát. Szándékaik  és programjuk komolyságát jól bizonyítja, hogy a csapnivalóan sikerült évadnyitó után menesztették Gerhard Ungart, aki közel három évtizeden át volt a DTM-es program egyik vezéregyénisége.  Schattling szerint a háttérben folyamatosan dolgoznak a problémák megoldásán: „Tudjuk, hogy hol, miben gyökeredznek azok a gondok, amelyek miatt a versenyképességünk nem az igazi” – mondta a DTM-es program vezetője, aki egyéb részleteket nem árult el.

Mercedes AMG C-Coupé
©

A versenyzők közül a korábbi Forma-1-es Vitalij Petrov volt az, aki ejtett néhány szót a közeljövőbeli kilátásokról: „A következő futamra a hónap végéig kell várni és úgy tudom, hogy a csapat készül néhány új alkatrésszel. Nagyon bízom benne, hogy ezek javítani fogják az autó versenyképességét” – fogalmazott a széria első orosz pilótája, aki egyelőre nem igazán találja a formát a DTM-ben, így a hungaroringi időmérőt is csak az utolsó előtti pozícióban fejezte be.

A vasárnapi futam előtt az Audi címvédő bajnoka, Mike Rockenfeller vezeti az egyéni tabellát: a 30 pontos pilóta 5-5 egységgel előzi meg Vietorist, valamint Wittmant.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nagy baj van Svájcban, úgy olvadnak a gleccserek, mint még soha

Nagy baj van Svájcban, úgy olvadnak a gleccserek, mint még soha

Kocsis Máté: Jó, hogy Borkai Zsolt kilépett a Fideszből, csak kicsit későn

Kocsis Máté: Jó, hogy Borkai Zsolt kilépett a Fideszből, csak kicsit későn

Nagyon rákattantak az iPhone-osok az új szoftverre

Nagyon rákattantak az iPhone-osok az új szoftverre

A New York Timesban védi Schmidt Mária a populizmust és Orbán illiberális rendszerét

A New York Timesban védi Schmidt Mária a populizmust és Orbán illiberális rendszerét

Egy pillanatra 330 forintnál kevesebbe került egy euró

Egy pillanatra 330 forintnál kevesebbe került egy euró

Megtámadták a ferencvárosi polgármester-választás eredményét

Megtámadták a ferencvárosi polgármester-választás eredményét