szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Stílszerű helyen, a moszkvai autószalonon mutatkozik majd be hivatalosan a bajorok izomterepese, amelyről kiszivárogtak az első gyári fotók.

Az első generációs X6 éppen a válság kezdetén mutatkozott be, és a lassan beinduló keresletet követően kijelenthető, hogy hatalmas siker lett a kevésbé praktikus, ám annál látványosabb autó. A BMW műfajteremtő, kupétestű terepesének eladási számai igen meggyőzőek, az összdarabszám hamarosan eléri a 250 ezret, ami 40 ezres éves volument jelöl.

A második generáció a BMW átfogó programjának részeként újult meg, amelynek része volt a harmadik generációs X5-ös megjelenése is. Az új X6-osnál a forma leginkább evolúciót követ, minthogy teljesen átszabták volna. Valamivel nagyobb, szélesebb lett mint elődje: hosszban 34 milliméterrel, széltében 4 milliméterrel, miközben a tengelytáv csak hajszálnyit nőtt, alig 2 milliméterrel. A csomagtér 580 literes, vagyis 10 literrel nagyobb mint az elődé.

A motorizáltság az X5-ével rokon és első körben a következő variánsok jönnek: benzines xDrive50i 4.4 literes V8-as 455 lóerővel, xDrive35i 306 lóval (2015-től). Dízel vonalon az xDrive30d 3.0 literes 258 lóerős hathengeres és ugyanez a motor az M50d-ban három turbóval és 381 lóval. Újdonságként jön az xDrive40d 313 lóval 2015-től.

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!