2019-ig biztosan marad a rali-vb-n a Volkswagen

Noha a médiajelenlét mértékével elismerten nem elégedettek, a Volkswagen kitart a rali-vb (WRC) mellett. A wolfsburgi gyártó kedden bejelentette, hogy 2019 végéig biztosan maradnak a ralisport elitkategóriájának mezőnyében.

  • hvg.hu hvg.hu
2019-ig biztosan marad a rali-vb-n a Volkswagen

Mint ismeretes, a Volkswagen tavaly debütált gyári csapatával és a Polo WRC típusjelű versenygéppel a rali-vb (WRC) mezőnyében, ahol kapásból robbantottak: a Sebastien Ogier és Julien Ingrassia alkotta páros révén nagy fölénnyel hódították el az egyéni vb-címet, s legalább ekkora előnnyel vitték a legjobb gyártónak járó bajnoki titulust is. A márka WRC-s kötelezettségvállalása eredetileg 2015 végéig szólt, ám kedden kiderült, hogy 2019 végéig biztosan láthatunk gyári VW-ket a ralis elitkategóriában.

Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Motorsport

„A Volkswagen igazgatótanácsa úgy döntött, hogy 2019 végéig maradunk a rali-vb-n és ez nagyon büszkévé tesz bennünket” – nyilatkozta a bejelentés apropóján a VW sportrészlegének igazgatója, Jost Capito. „A Volkswagen ennyire hosszú program mellett még soha nem kötelezte el magát a motorsportban. Ez a bizalom óriási motiváció az egész csapat számára, így egyetlen másodpercig sem ülünk a babérjainkon. Továbbra is ugyanilyen mértékű szenvedéllyel és elkötelezettséggel küzdünk annak érdekében, hogy a folytatásban is sikeresek legyünk.”

Ogier és Ingrassia az idei évad első hat futama után is nagy fölénnyel vezeti a vb-ponttáblázatot a szintén VW-s egység, Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila, valamint a Citroen csapatának menője, Mads Östberg előtt. Noha a két gyári támogatottságú márkacsapathoz idén a Hyundai is csatlakozott, a WRC-vel kapcsolatban nem javult az utóbbi évek egyik legsúlyosabb problémája, a médiajelenlét mértéke. Capito szerint ezt mielőbb orvosolnia kell a sorozat szervezőinek.

Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Motorsport

„A bajnokság sikerének egyik előfeltétele az, hogy a formátum televízióra optimalizált legyen annak érdekében, hogy a sport minél szélesebb rétegek érdeklődését keltse fel. Azt kértük a szervezőktől, hogy fogjanak össze a gyártókkal és próbáljunk meg minél jelentősebb médiajelenlétet teremteni a bajnokságnak” – fogalmazott a sportigazgató.

A Polo WRC eredményességi mutatója egyébként döbbenetes: az autó a tavaly januári debütálás óta teljesített összesen 19 versenyből 16 alkalommal végzett a legelőkelőbb helyen. A kocsi előreláthatólag 2017-ig lesz használatban, abban az évben lépnek életbe ugyanis a WRC-versenygépekre vonatkozó átfogó új előírások.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.