szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miután összebalhéztak és az üzlet befuccsolt, a Renault bejelentette, hogy kivásárolja azt az 50 százalékos tulajdonrészt, amelyet a Caterham Group birtokolt abban a vegyesvállalatban, amelyet 2012 végén hívtak életre az Alpine sportkocsik tervezésére és gyártására. Mostantól mindkét gyártó a maga útját járja.

A hivatalos közlemény szerint a Renault és a Caterham ’kölcsönös megállapodás’ keretein belül ütötte nyélbe az üzletet, így az együtt életre hívott vegyesvállalatot mostantól 100 százalékban a Renault birtokolja. Változik a cég neve is: az eddig Société des Automobiles Alpine Caterham néven futó vállalatot mostantól szimplán Société des Automobiles Alpine-nak hívják.

Alpine
©

Mint ismeretes, a két fél 2012 végén azért hívta életre a céget, hogy két kedvező árú, könnyű szupersportkocsi-típust dobnak piacra  2015 végéig a legendás Alpine név alatt, de a közelmúltban túl nagy feszültség alakult ki egyes dizájnkérdések, valamint annak apropóján, hogy az idei év elején a két cég kénytelen volt 2016 végére halasztani az autók bevezetését.

A dolgok jelenlegi állása szerint a Renault és a Caterham külön utakon valósítja meg a közös terveket: a franciák egy 250 lóerős Alpine-t, míg a maláj tulajdonban lévő brit vállalat egy 300 lóerős Caterhamet készül piacra dobni, a súly mindkét modell esetében 1100 kilogramm körüli lehet.

A hivatalos közlemény szerint a Renault folytatja az autó megalkotását, míg a Caterham – mint fogalmaznak – ’tervezi’ saját új sportkocsija bevezetését. Utóbbi szösszenetnek azért van jelentősége, mert az utóbbi hetekben elterjedt, hogy a Forma–1-es csapatot is működtető cégcsoport tulajdonos-fővezére, Tony Fernandes szeretne túladni a vállalaton: a légiforgalmi vállalakozásai révén milliárdossá vált maláj üzletember cáfolta ugyan a spekulációkat, ám szakmai berkekben – különösen a Forma–1-es paddockban – továbbra is az a hír járja, hogy várja az ajánlatokat.

Caterham
©

„A Renault és a Caterham Group más formában még együttműködhet egymással, amennyiben az együttműködés megfelel a vállalatok stratégiai irányvonalának” – zárul a közös közlemény egy megjegyzéssel, amely annak fényében lehet érdekes, hogy a Caterham Forma–1-es csapata a Renault hajtásláncát használja.

Noha sokak szerint nincs összefüggés, mindenképpen érdemes megjegyezni: Fernandes a tulajdonosa a Premier League-feljutást idén kiharcoló Queen’s Park Rangers focicsapatnak, s vannak, akik szerint ez sorsdöntő lehet, mert a pénzember inkább erre a vonalra szeretne összpontosítani azután, hogy 2010 óta a Forma–1-es alakulat nem több egyszerű pénznyelőnél.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Még karácsony előtt mesterséges ember érkezhet a Galaxy telefonokra

Még karácsony előtt mesterséges ember érkezhet a Galaxy telefonokra

Belga ügyészség: Drog volt Szájer József hátizsákjában

Belga ügyészség: Drog volt Szájer József hátizsákjában

Érzelmes beszédben búcsúzott a Honortól a Huawei alapítója

Érzelmes beszédben búcsúzott a Honortól a Huawei alapítója