szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miután összebalhéztak és az üzlet befuccsolt, a Renault bejelentette, hogy kivásárolja azt az 50 százalékos tulajdonrészt, amelyet a Caterham Group birtokolt abban a vegyesvállalatban, amelyet 2012 végén hívtak életre az Alpine sportkocsik tervezésére és gyártására. Mostantól mindkét gyártó a maga útját járja.

A hivatalos közlemény szerint a Renault és a Caterham ’kölcsönös megállapodás’ keretein belül ütötte nyélbe az üzletet, így az együtt életre hívott vegyesvállalatot mostantól 100 százalékban a Renault birtokolja. Változik a cég neve is: az eddig Société des Automobiles Alpine Caterham néven futó vállalatot mostantól szimplán Société des Automobiles Alpine-nak hívják.

Alpine
Renault

Mint ismeretes, a két fél 2012 végén azért hívta életre a céget, hogy két kedvező árú, könnyű szupersportkocsi-típust dobnak piacra  2015 végéig a legendás Alpine név alatt, de a közelmúltban túl nagy feszültség alakult ki egyes dizájnkérdések, valamint annak apropóján, hogy az idei év elején a két cég kénytelen volt 2016 végére halasztani az autók bevezetését.

A dolgok jelenlegi állása szerint a Renault és a Caterham külön utakon valósítja meg a közös terveket: a franciák egy 250 lóerős Alpine-t, míg a maláj tulajdonban lévő brit vállalat egy 300 lóerős Caterhamet készül piacra dobni, a súly mindkét modell esetében 1100 kilogramm körüli lehet.

A hivatalos közlemény szerint a Renault folytatja az autó megalkotását, míg a Caterham – mint fogalmaznak – ’tervezi’ saját új sportkocsija bevezetését. Utóbbi szösszenetnek azért van jelentősége, mert az utóbbi hetekben elterjedt, hogy a Forma–1-es csapatot is működtető cégcsoport tulajdonos-fővezére, Tony Fernandes szeretne túladni a vállalaton: a légiforgalmi vállalakozásai révén milliárdossá vált maláj üzletember cáfolta ugyan a spekulációkat, ám szakmai berkekben – különösen a Forma–1-es paddockban – továbbra is az a hír járja, hogy várja az ajánlatokat.

Caterham
Caterham

„A Renault és a Caterham Group más formában még együttműködhet egymással, amennyiben az együttműködés megfelel a vállalatok stratégiai irányvonalának” – zárul a közös közlemény egy megjegyzéssel, amely annak fényében lehet érdekes, hogy a Caterham Forma–1-es csapata a Renault hajtásláncát használja.

Noha sokak szerint nincs összefüggés, mindenképpen érdemes megjegyezni: Fernandes a tulajdonosa a Premier League-feljutást idén kiharcoló Queen’s Park Rangers focicsapatnak, s vannak, akik szerint ez sorsdöntő lehet, mert a pénzember inkább erre a vonalra szeretne összpontosítani azután, hogy 2010 óta a Forma–1-es alakulat nem több egyszerű pénznyelőnél.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!