szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy 2014-es fejlesztésű Peugeot 208 T16-tal megy a jövőben, a hazai bajnokságban a Turán Frigyes–Zsiros Gábor-kettős. Az autó világszinten is új, mindössze öt van versenykészen egyelőre.

Magyarország azon kevés országok egyike a régióban, amelyben importőri szinten is bemutatkozik a 208 a versenypályákon. A Turán Frigyes-Zsiros Gábor-kettős, amely a bajnokság eddigi futamán a Peugeot 207 S2000-essel versenyzett, a hétvégi Fehérvár-ralin próbálja majd ki a 208-ast, amit nem mellesleg, a PSA-csoport magyar dizájnere Bocsi Attila tervezett. (Többek közt az ő munkája Sebastien Loeb Pikes Peak-i autója, illetve az utcai modellek közül a Peugeot 508 RXH tervezését is vezette.)

„Mindenki azt kérdezgeti, hova várjuk magunkat a mezőnyben – árulta el Turán Frici az új autójuk kapcsán. – Erre csak azt tudom mondani, hogy a célok nem változtak, szeretnénk az esélyesek között lenni minden futamon, de mivel nincs mögöttünk túl sok versenykilométer, nehéz a pozíciót pontosan meghatározni. Eddig negyven kilométert tettünk meg az autóval aszfalton, és lesz majd murvás tesztünk is a verseny előtt, de alapvetően enélkül is optimisták vagyunk, hiszen egy 2014-es autóval megyünk a 2014-es bajnokságban, ami azért nagy szó.”

Peugeot

Az ominózus Peugeot a Tagai Racing Technology műhelyében épült fel, és a csapat „üzemelteti”. Egyelőre az egész világon összesen öt Peugeot 208-as áll készen a versenyzésre: kettő Olaszországban, kettő a Peugeot Akadémián, egy Dániában, és egy hazánkban, a Tagai Racing Technology műhelyében. Az autó egyik legfontosabb újdonsága, hogy a Super2000-es kategóriában megszokott kétliteres szívómotort felváltja az 1.6-os turbó, a 208-as standard motorja.

Érdekesség, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 180.000 euróban rögzítette az R5-ös autók adók nélküli árát. A 208 T16 kifejlesztéséhez remek alapot szolgáltatott a sorozatgyártású 208, különösen a súlyt illetően. A 208 nyers karosszériája ugyanis körülbelül 40 kilogrammal könnyebb a típuselőd 207-esénél. Másrészt óriási előny a nagyfokú menetstabilitást biztosító hosszú tengelytáv is. A kompaktabb 208-as ráadásul agilisabb, ami kulcsfontosságú egy versenyautó esetében.

Peugeot

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!