szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A korai Ford GT40 Roadster augusztusban kerül kalapács alá Kaliforniában.

A Ford történelmének egyik állócsillaga a GT40 sportautó, amivel az 1960-as években több LeMans-i győzelmet is bezsebeltek az amerikaiak, és bebizonyították, hogy volumengyártóként is fel tudják venni a versenyt olyan egzotikus sportkocsikat készítő versenyistállókkal, mint például a Ferrari. Ebből a korszakból maradt fent az alábbi képeken látható 1965-ös GT40 Roadster prototípus, amiből mindössze tizenkét darab készült, és anno ez volt az első, ami gyári tesztautóként funkcionált, és maga Carrol Shelby is vezette hivatalos rendezvényeken.

Ford

Az orrában még a 4.7 literes V8-as motor dolgozik, a 7.0 literes blokk csak egy évvel később, a második generációval érkezett az autóba. Az eladósorba került példány további érdekessége, hogy nem csak belül, de kívül is minden eredeti rajta, beleértve a korhű első lámpákat. Ennek a hibátlan állapotnak meg is kérik az árát, hiszen idén már elkelt egy 1964-es GT40 méghozzá 7 millió dollárért, így a most meghirdetett Roadsterért is hasonló összeget remélhet a jelenlegi tulajdonosa.

Ford
Ford
Ford
Ford

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!