Hétmillió dollárért eladó egy darabka Ford történelem

A korai Ford GT40 Roadster augusztusban kerül kalapács alá Kaliforniában.

  • hvg.hu hvg.hu
Hétmillió dollárért eladó egy darabka Ford történelem

A Ford történelmének egyik állócsillaga a GT40 sportautó, amivel az 1960-as években több LeMans-i győzelmet is bezsebeltek az amerikaiak, és bebizonyították, hogy volumengyártóként is fel tudják venni a versenyt olyan egzotikus sportkocsikat készítő versenyistállókkal, mint például a Ferrari. Ebből a korszakból maradt fent az alábbi képeken látható 1965-ös GT40 Roadster prototípus, amiből mindössze tizenkét darab készült, és anno ez volt az első, ami gyári tesztautóként funkcionált, és maga Carrol Shelby is vezette hivatalos rendezvényeken.

Ford

Az orrában még a 4.7 literes V8-as motor dolgozik, a 7.0 literes blokk csak egy évvel később, a második generációval érkezett az autóba. Az eladósorba került példány további érdekessége, hogy nem csak belül, de kívül is minden eredeti rajta, beleértve a korhű első lámpákat. Ennek a hibátlan állapotnak meg is kérik az árát, hiszen idén már elkelt egy 1964-es GT40 méghozzá 7 millió dollárért, így a most meghirdetett Roadsterért is hasonló összeget remélhet a jelenlegi tulajdonosa.

Ford
Ford
Ford
Ford

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Orbán kényszerpályán mozog, Magyar könnyen cselezheti – a nagy bejelentések vagy csak a nagyotmondások napja lesz a szombat?

Orbán kényszerpályán mozog, Magyar könnyen cselezheti – a nagy bejelentések vagy csak a nagyotmondások napja lesz a szombat?

Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.