Elégedett a fejlődéssel a Honda WTCC-s főnöke

Noha az argentínai eredményekkel csak részben elégedett Alessandro Mariani, a Túraautó-vb-n (WTCC) szereplő Honda csapatfőnöke, meglátása szerint a Termas de Rio Honda versenypályán bebizonyosodott, hogy a japán márkának sikerült elmozdulnia a nyári szünetet megelőző időszakot jellemző kritikus helyzetből.

  • hvg.hu hvg.hu
Elégedett a fejlődéssel a Honda WTCC-s főnöke

Mint ismeretes, viszontagságos hétvégéje ellenére a Zengő Motorsport privát Civic WTCC-jével versenyző Michelisz Norbert volt a Honda legjobbja Dél-Amerikában: a magyar pilóta az első futamon összehozta idei legjobb eredményét, egy 2. helyet, míg a második futamon a 7. pozíciót szerezte meg. A gyári különítmény vitézei közül Tiago Monteiro két 5. helyezést, Gabriele Tarquini pedig egy 8. és egy 4. helyezést kapart össze, s gyűjtött néhány pontot a második privát Civic-kel Mehdi Bennani is.

Michelisz Norbi és a többiek
Honda Racing WTCC

Az öthetes nyári szünetet a Honda egy tesztautó építésével töltötte, amellyel időben végeztek, így kínálkozott lehetőség egy négynapos, valenciai gyakorlás lebonyolítására is. Bár a Citroenek továbbra is utolérhetetlennek tűnnek, Mariani szerint az argentin hétvége folyamán érezhető volt a szünetben végzett tevékenység jótékony hatása.

„A valenciai teszten új utakat találtunk ahhoz, hogy javítsuk az autónk versenyképességét és ez jól megmutatkozott a legutóbbi futamon” – nyilatkozta a Honda gyári programját működtető JAS Motorsport vezére. „Csapatfőnökként persze frusztrálónak találom, hogy nem sikerült jobb eredményeket elérni, de sokat tanultunk arról, hogyan használjuk az újításokat versenykörülmények között, márpedig ez mindenképpen biztató a jövőre nézve.”

Tiago Monteiro
Honda Racing WTCC

Motorfronton elsősorban szoftveresen újított a Honda és a csiszolásnak, javításnak volt eredménye: „Elégedett vagyok a hétvégével, mert összességébe véve motor és karosszéria frontján is sikerült javulnunk. Kifizetődött a nyomatékgörbéval kapcsolatos folyamatos fejlesztési munkánk is, így közelebb voltunk a legfőbb versenytársainkhoz képest, mint Spában” – értékelt a japán gyártó kutatási-fejlesztési részlegének projektvezetője, a hajtóműért felelős Daisuke Horiuchi.

Argentínai teljesítményével Michelisz 100-ra növelte pontjai számát és előrelépett az egyéni tabella 6. helyére, a Chevy-s Tom Coronel mögé. A két gyári Honda-pilóta közül MOnteiro 146 pontjával a 4. helyen áll, míg Tarquini 121 egységgel az 5. pozíciót birtokolja.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.