szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A platós Holden GTS Maloo motorterében a Corvette 6.2-es kompresszoros V8-as blokkja dolgozik 585 lóerős teljesítménnyel.

A platós kisteherautók piacán igazi kuriózumnak számít az Ausztráliában gyártott, belpiacos Holden Ute, amit kizárólag 3.6 literes V6-os vagy 6.0 literes V8-as motorral lehet megvásárolni.

Holden GTS Maloo
Holden

Az Ute a platós kivitel ellenére sokkal inkább sportkocsi, mintsem valamilyen áruszállító, ami már önmagában rendkívül kívánatossá teszi, de a szimpatikusan őrült ausztrálok még egy lapáttal rátettek a koncepcióra, ugyanis a Holden sportrészlege, a HSV piacra dobja a limitált szériás GT-S Malloo-t, amibe a belepakolták a Chevrolet Corvette 6.2 literes, kompresszoros V8-as motorját 585 lóerővel és 740 Nm maximális nyomatékkal

Holden GTS Maloo
Holden

Ezzel valószínűleg megalkották a világ leggyorsabb platós kisteherautóját, ami 20 colos kerekeken gurul, AP Racing fékrendszer lassítja, elöl hatdugattyús nyergekkel, valamint sportfutómű és önzáró diffi is gondoskodik a maximális élvezetről. Mindössze 250 példány készül belőle, alapáron hatfokozatú manuális váltóval szerelve, ami szintén kuriózum ekkora teljesítmény mellett, de természetesen hatfokozatú automatával is rendelhető lesz.

Holden GTS Maloo
Holden

Ugyan az utastérről nincsenek fotók, de a sajtóanyag szerint sportülések, sportkormány, alumínium pedálok és analóg műszerek várják a leendő tulajdonosokat, valamint az elengedhetetlen központi kijelző navigáció funkcióval. A Holden GTS Maloo gyártása novemberben kezdődik és az első szerencsés vásárlók már ebben a hónapban át is vehetik az autójukat, de csak Ausztráliában, illetve Új-Zélandon, igaz utóbbi esetén csak tíz példánnyal számolnak a holdenesek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!