szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A modellfrissítés nagyobb és erősebb motort, valamint manuális váltót hozott a Volkswagen legkisebb sportmodelljének.

A Volkswagen Golf GTI-t manapság is sokan a sportkompaktok etalonjának tartanak, ami a konkurencia ismeretében valamilyen szinten érthető is, de ha az ős GTI-re gondolunk, akkor valójában a Polo GTI az, ami méretben és teljesítményben közelebb áll hozzá.

A Volkswagennél is tudják ezt, ezért a Párizsi Autószalonon bemutatkozó megújult Polo GTI mind stílusában, mind pedig teljesítményben megidézi a hot-hatch modellek ősatyját. A legkisebb wolfsburgi sportmodell külsejére talán a letisztult formavilágú lopakodó a legjobb kifejezés, hiszen a sportosabb lökhárítók, a dupla kipufogóvég és a GTI emblémák éppen csal annyit tesznek hozzá, amitől egyértelművé válik, hogy a csúcsmodellről van szó.

VW

Az utastérben is az első GTI Golf örökségével találkozni, hiszen a klasszikus piros kockás sportülések és a piros cérnával varrott sportkormány évtizedek óta az egyik legmenőbb autóbelsőnek számít. A stílust persze eddig is hibátlanul hozta a Polo GTI, de valójában csak most érett be igazán, ugyanis az 1.4-es TSI motort lecserélték az 1.8 literes szintén turbós erőforrásra, amely tíz lóerővel többet, vagyis 190 lóerőt juttat az első kerekekre, 320 Nm maximális nyomaték kíséretében, újdonságként pedig hatfokozatú manuális váltóval is rendelhető.

A megújulás eredményeként egy 6,7 másodperc alatt százra katapultáló, 236 kilométer/órás végsebességű hot-hatch született, amit mostantól bátran egy lapon lehet említeni a Ford Fiesta ST-vel és a Renault Clio RS-sel. Sőt, lehet hogy már szintet is lépett.

VW
VW
VW

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!