Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Januárban lett volna 104 éves.","shortLead":"Januárban lett volna 104 éves.","id":"20250102_Keleti-Agnes-meghalt-tornasz-olimpiai-bajnok-melbourne-helsinki-holokauszt-tulelo-sportolo-nemzet-sportoloja-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31.jpg","index":0,"item":"d1ba1ff1-2890-4045-9268-cf743c76fb2f","keywords":null,"link":"/sport/20250102_Keleti-Agnes-meghalt-tornasz-olimpiai-bajnok-melbourne-helsinki-holokauszt-tulelo-sportolo-nemzet-sportoloja-ebx","timestamp":"2025. január. 02. 08:27","title":"Meghalt Keleti Ágnes, a világ legidősebb olimpiai bajnoka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a98ecfb0-0ad4-41f6-a803-5afb8a64d863","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elkövető egy maga által eszkábált késsel támadt rá a személyzetre.","shortLead":"Az elkövető egy maga által eszkábált késsel támadt rá a személyzetre.","id":"20250103_franciaorszag-borton-arles-tuszejtes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a98ecfb0-0ad4-41f6-a803-5afb8a64d863.jpg","index":0,"item":"b0fcba7d-912d-4b73-88dc-f6c11f3d9664","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_franciaorszag-borton-arles-tuszejtes","timestamp":"2025. január. 03. 15:12","title":"Túszokat ejtett egy rab egy francia börtönben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54.jpg","index":0,"item":"5654a0c3-d9f0-483d-9590-b69d1c600fee","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","timestamp":"2025. január. 02. 08:00","title":"Tóta W.: Dáridó Donalddal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"827530dc-c210-4697-8d9b-f63d162cef1f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar adófizetők pénzéből jutott a kormánymédiának és a református egyháznak is.","shortLead":"A magyar adófizetők pénzéből jutott a kormánymédiának és a református egyháznak is.","id":"20250102_Szlovakia-magyar-kormany-kozpenz-foci-tamogatas-euro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/827530dc-c210-4697-8d9b-f63d162cef1f.jpg","index":0,"item":"7f72006a-8911-4860-acbd-bfe02696c50a","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Szlovakia-magyar-kormany-kozpenz-foci-tamogatas-euro","timestamp":"2025. január. 02. 10:47","title":"Ötmillió euróval támogatta a szlovák focit a magyar kormány 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebad5613-a0d7-4111-af05-813448949432","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"És többen is nézték őket.","shortLead":"És többen is nézték őket.","id":"20250103_Fordult-a-kocka-tavaly-mar-tobb-olyan-filmet-mutattak-be-ami-allami-tamogatas-nelkul-keszult","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebad5613-a0d7-4111-af05-813448949432.jpg","index":0,"item":"4e0f18f6-141a-42db-b5cb-48a0c0464c89","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_Fordult-a-kocka-tavaly-mar-tobb-olyan-filmet-mutattak-be-ami-allami-tamogatas-nelkul-keszult","timestamp":"2025. január. 03. 10:30","title":"Fordult a kocka: tavaly már több olyan filmet mutattak be, ami állami támogatás nélkül készült","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc07bf80-2a36-49b2-8a92-2a5ac296068c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Fenyőfalakomával ünneplik az újévet a berlini állatkert elefántjai.","shortLead":"Fenyőfalakomával ünneplik az újévet a berlini állatkert elefántjai.","id":"20250103_elefant-eladatlan-karacsonyfa-berlin-allatkert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc07bf80-2a36-49b2-8a92-2a5ac296068c.jpg","index":0,"item":"962ecfe0-a0ad-4365-a386-01b0b0d18a61","keywords":null,"link":"/elet/20250103_elefant-eladatlan-karacsonyfa-berlin-allatkert","timestamp":"2025. január. 03. 17:00","title":"Elefántok falhatják fel az eladatlan karácsonyfákat Berlinben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f77069b2-9c54-494c-87cd-4d3e2cd001c1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Régóta ígérgetik a híd felújítását, de egyelőre inkább csak sebességmérőket telepítenek.","shortLead":"Régóta ígérgetik a híd felújítását, de egyelőre inkább csak sebességmérőket telepítenek.","id":"20250102_gubacsi-hid-vonatok-sebessegkorlatozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f77069b2-9c54-494c-87cd-4d3e2cd001c1.jpg","index":0,"item":"55b56e1c-07fc-48e2-9f8d-e2daa86a0719","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_gubacsi-hid-vonatok-sebessegkorlatozas","timestamp":"2025. január. 02. 11:39","title":"Annyira rozoga a Gubacsi híd, hogy csak 5 kilométer per órás sebességgel mehetnek át rajta a vonatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64788c13-28e4-41fb-ab3c-98a46b8e5bd3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormányzati szektor GDP-arányos hiánya 2024 harmadik negyedévben 3 százalék volt, míg az első három negyedévben 3,5 százalék jött össze.","shortLead":"A kormányzati szektor GDP-arányos hiánya 2024 harmadik negyedévben 3 százalék volt, míg az első három negyedévben 3,5...","id":"20250103_buzsde-koltsegvetes-hiany-ksh","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64788c13-28e4-41fb-ab3c-98a46b8e5bd3.jpg","index":0,"item":"9c25aaae-e5c2-4ad7-ac83-a525cad21aa1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_buzsde-koltsegvetes-hiany-ksh","timestamp":"2025. január. 03. 09:29","title":"Felpörögtek az adóbevételek, átmenetileg a maastrichti szintnél jár a hiánymutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Október elején megnyitja kapuit a Párizsi Autószalon, ahol az ilyenkor szokásos tanulmányautókon kívül hemzsegnek majd az újdonságok. Természetesen a volumengyártók készülnek a legtöbb új modellel, de az egzotikusabb márkákra is érdemes egy pillantást vetni, hiszen most debütál az egyik leggyorsabb luxuslimuzin és kabrió szupersportautó is.
Audi TT Roadster Ugyan az Audi standján most először lesz élőben látható a ráncfelvarrott A6/A7 páros, a többség figyelmét valószínűleg nem ez fogja lekötni, hanem a Győrben készülő, harmadik generációs TT Roadster. A Coupé formavilágát megöröklő vászontetős sportautó 2.0 literes TDI és TFSI motorokkal lesz rendelhető, 184 és 310 lóerő közötti teljesítménytartományban. A tetőmozgató mechanikájának mindössze 10 másodpercre van szüksége, ahhoz, hogy eltűntesse a vászont a fejünk fölül, a vele járó plusz tömeg pedig csak 39 kilogramm.
hvg
Bentley Mulsanne Speed Sokat sejtet, ha egy Bentley nevébe belekerül a speed, vagyis sebesség szó, hiszen a brit márka luxusautói eddig sem a lomhaságukról voltak híresek. A Mulsanne legújabb csúcsváltozata jogosan érdemelte ki a megkülönböztetést, ugyanis a mérnökök jelentősen átdolgozták a 6.75 literes ikerturbós V8-as blokkot, melynek eredményeként 530 lóerőt és 1100 Nm maximális nyomatékot csaltak elő. Még ezek ismeretében is döbbenetes, hogy a 2,7 tonnás Mulsanne Speed 4,9 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, a végsebessége pedig 305 kilométer/óra.
hvg
BMW X6 Mivel a bajorok már júniusban leleplezték az új X6-ost sokan meg is feledkeztek róla, de most mégis érdemes megemlíteni, hiszen az európai porondon most lesz először látható. A formavilágát tekintve az új X5-ös után nagy meglepetéseket nem tartogat, inkább csak hozza a kötelezőt, kicsit bevállalósabb részletekkel és utastérrel, mint testvérmodellje, no meg persze a stílusteremtő tetőívvel. Rajta kívül egyébként 2-es sorozat kabrió változata is tiszteletét teszi a kiállításon.
hvg
Ferrari 458 Speciale A A legerősebb spider, vagyis nyitható tetejű modell a Ferrari történetében. Ennél több magyarázat nem is kell ahhoz, hogy érezzük, a maranellóiak megint nagyot alkottak. Laikus szemlélőként talán kézenfekvőnek tűnhet, hogy a Ferrari mérnökei fogták a 458 Speciale 4.5 literes, 605 lóerős szívó (!) V8-as motorját és belepakolták a Spider motorterébe, de ennél azért jóval többről van szó, amit a 499 darabos limitált darabszám is jelez. A Speciale Aperta 3 másodperc alatt gyorsul 0-ról százra, 9,5 és fél alatt 200-ra, a végsebessége pedig jócskán meghaladja a 300 km/h-t. Mindehhez a legfejlettebb aerodinamikai kiegészítők társulnak.
Ferrari
Jaguar XE A vadonatúj fejlesztésű XE szedánt a prémium középkategóriában olyan modellek ellenfelének szánják az angolok, mint a BMW 3-as sorozat, a Mercedes-Benz C-osztály és az Audi A4. A siker érdekében mindent be is vetnek: új kasztni, új padlólemez, új összeszerelő sor, valamint új motorpaletta az új motorgyárból. Az XE motorválaszékban is kiszolgálná a tömegigényeket. A sportváltozatban az F-Type-ból érkező 3.0 literes, kompresszoros V6-os blokk duruzsol 345 lóerős teljesítménnyel, amivel a kategória legszebb orgánumú modellje címet is kiérdemelheti. Az alapmotor egyébként a 164 lóerős négyhengeres dízel, amely az új soron készül, az angliai Wolverhamptonban. A benzinesek közt még egy szintén négyhengeres, Ford-származék 2.0 literes került a választékba.
hvg
Lamborghini Asterion A Lamborghinitől senki nem várt különösebb újdonságot a párizsi seregszemlére, ennek ellenére az olasz gyártó meghívót küldött a világsajtónak: az invitáló dokumentum szerint a márka október 2-án, csütörtökön egy olyan modellt tár a nyilvánosság elé, amelynek mottója az, hogy „Miután elérted a tökéletességet, csak megduplázhatod azt!” Bennfentesek szerint a Lamborghini levédetett egy logót is, amely sokat mond: az „o” betűben egy villám is látható, amelyből azt a következtetést vonják le, hogy az újdonság a márka történetének első hibrid konstrukciója lesz.
Evren Milano
Land Rover Discovery Sport Az újdonság a Freelandert váltja, így az a komoly feladat hárul rá, hogy megtartva a korábbi vásárlókat új, a divatosabb megjelenést kedvelő célközönséget is elérjen. Az Evoque-nál nagyobb, hétüléses SUV éppen ezért a külsőségeiben jelentősen eltér a korábbi nyersebb formájú terepjárótól. Az elődhöz képest 15 milliméterrel alacsonyabb a kasztni, miközben 91 milliméterrel hosszabb lett és tengelytávban 80 millimétert nőtt. A motortérben először egy, a Ford és PSA-konszern által is használt 2.2 literes dízel lesz 190 lóerővel és kizárólagosan öszkerékhajtással párosítva, később pedig bekerül a cég új, kisebb hengerűrtartalmú dízele is, amely egy 150 lóerős egység.
hvg
Mazda MX-5 A világ legnépszerűbb roadsterének negyedik generációja 105 milliméterrel rövidebb, 10 mm-rel szélesebb és 20 mm-rel alacsonyabb a kifutó szériánál. Az alumíniumszerkezetnek köszönhetően a súlypontja lejjebb került, mint az elődé, amely szintén jót tesz a vezethetőségnek, amellett, hogy a kocsi vállmagassága is alacsonyabb lehet. Harmadik előnyös pontként jegyezhető meg, hogy a tömege is csökkent, nagyjából 100 kilóval az előző szériához képest. A meghajtásról két Skyactive technológiás, benzines erőforrás gondoskodik: az 1.5 literes motor 140, a 2.0 literes négyhengeres benzines egység 180 lóerő körül teljesítménnyel.
hvg
Mercedes AMG GT A sirályszárny ugyan a múlté, de így is minden idők egyik legszebb csillagos járgányának emlegetik az AMG GT-t. A Porsche 911 riválisának szánt sportkupét 4.0 literes, duplaturbós, V8-as egység repíti, az alapváltozat esetében 462, míg a GT S-ben 510 lóerővel. Az újdonság álló helyzetből százra 3,8 másodperc alatt gyorsul (a GT 4.0 másodperc alatt), amely nagyjából annak felel meg, amelyet az SLS AMG is tudott. Végsebesség vonatkozásában a régi modell felé billen a mérleg: a sirályszárnyas veszedelem elektronikus leszabályozás mellett 317 kilométer/órás sebességre volt képes, míg az utód a gyári közlés szerint 310 kilométer/órát tud majd, igaz jóval kedvezőbb áron, mint az SLS AMG.
hvg
Mini Cooper A piaci igényekhez igazodva fél évvel az új, háromajtós Mini bevezetése után bemutatkozott az eredeti karosszéria ötajtós változata: 7,2 centiméterrel nagyobb tengelytáv és 16-tal megnyújtott karosszéria, három ülés hátul, nagyobb fejtér és szélesebb utastér, illetve 67 literrel nagyobb csomagtér jellemzi az ötajtós Minit. 5,8 milliós alapárával nem olcsó mulatság, de a prémium kompaktok mezőnyében komoly meglepetést okozhat.
hvg
Nissan Pulsar A Nissan, néhány éve megcsinálta a Qashqait, amivel akkorát szakítottak, hogy jól elvoltak anélkül, hogy a zsúfolt C-szegmensben hadakozzanak a Golffal és a Focusszal. Az európai piac legfontosabb szegmense viszont így is hívogatta őket, ezért megszületett a Pulsar, melynek tengelytávja 2,7 méter, a teljes hossza pedig 4,4 méter, így a japánok szerint az újdonság kínálja legnagyobb hátsó lábteret a kazegóriában. A formanyelv a Qashqairól ismert, a motorpaletta pedig a többi Nissan modellről. Benzines fronton az 1.2-es DIG-T turbós négyhengeres áll rendelkezése 115 lóerővel és 190 Nm maximális nyomatékkal, míg a dízelpártiak a jól bevált 1.5 dCi 110 lóerős kivitelével vihetik haza a Pulsart.
Nissan
Opel Corsa Kétség kívül a magyar piac egyik legfontosabb autója az Opel kisautója, amely az ötödik generációjához érkezett. Azok közé a modellek közé tartozik, amelyet a magánvásárlók is nagy számban vásárolnak, így különösen fontos a megújulása. A motortérben a legnagyobb újdonság az 1.0 literes háromhengeres Szentgotthárdon készülő kis turbómotor, amely két teljesítményszinttel rendelhető, 90 és 115 lóerővel. Egyelőre marad az 1.4 literes benzinmotor is, amely szívó rendszerű 90 lóerővel. Dízel vonalon az 1.3 literes 95 lóerős lesz a palettán, az alapmotor pedig az 1.2 literes 70 lovas benzines.
Opel
Skoda Fabia Szögletes, letisztult és arányos. Leginkább ezek jutnak eszünkbe a csehek harmadik generációs kompaktjáról, amely az előző nemzedék továbbfejlesztett padlólemezére épül. Az alapmodell tömege csupán 980 kilogramm lesz, ami 65-tel kevesebb a kifutó változatnál. A motorpalettát az 1.0 literes háromhengeres MPI benzinmotor nyitja 60 lóerővel, amit a jól bevált 1.2 TSI négyhengeres benzines követ 110 paripával. Dízel fronton megjelenik majd a teljesen új fejlesztésű 1.4 TDI három hengerrel és 75 vagy 105 lóerővel.
hvg
Smart Nyár közepén mutatták be, de csak most lehet majd először megtapogatni a Smart legújabb generációját, amiből rögtön ötajtós is készül. Az újdonság két verziója ugyanolyan magas (1,55 méter) és széles (1,55 méter), a ForTwo-hoz viszont 1,87 méter hosszú tengelytáv és 2,69 méteres teljes hossz tartozik, míg a négyszemélyes változat ugyanezen értékei 2,5, illetve 3,5 méter. A novemberi piacra lépéskor kétféle háromhengeres benzinmotorral lesz elérhető a Daimler farmotoros, hátsókerék-meghajtású törpeautója. A gyengébbik 1.0 literes szívó blokk 72 lóerő és 91 Nm leadására képes, az erősebbik 0.9 literes turbós pedig 90 lóerőt és 135 Nm csúcsnyomatékot produkál.
hvg
Suzuki Vitara Az újonnan fejlesztett sport-szabadidő jármű a tavaly Frankfurtban kiállított iV-4 koncepció véglegesített változata, illetve a 25 éve piacon lévő modell hatodik generációja. A korábbi generációkkal ellentétben az új Vitara inkább városi terepjáró, amolyan Nissan Juke és Opel Mokka ellenfél, sem mint igazi sárdagasztó, de azért opciósan rendelhető lesz bele a Suzuki saját összkerékhajtási rendszere. Ezen kívül a japánok az alacsony károsanyag-kibocsátást tartották az egyik legfontosabb fejlesztési iránynak, így az újdonság a kategóriája legalacsonyabb CO2-éréket tudja az ígéretük szerint.
hvg
Volvo XC90 A vadonatúj XC90 az első olyan modell, amely a Volvo méretezhető termékarchitektúrájával (Scalable Product Architecture/SPA) készül. Külsőre a szokásosnak is nevezhető letisztult skandináv formai egyszerűség jellemzi, amely megkapta a dizájnmodellen bemutatott T-kivágású lámpatesteket. A kocsi jóval alacsonyabb az elődjénél, amivel sportosabb lett. A hajtásról gondoskodó Drive-E jelű motorcsalád is egészen új. A csúcsmotor, T8-as jelöléssel, egy 2.0 literes négyhengeres turbós benzines, 80 lovas elektromotorral kiegészülve, amellyel az összteljesítménye 394 lóerő. Európában ugyanakkor a legnépszerűbb a 187 lovas négyhengeres dízel (D4) lehet.
hvg
Volkswagen Passat „Prémium kategóriás autó, prémium költségek nélkül.” Ezt ígéri a Volkswagen a nyolcadik generációs Passat kapcsán, amely 20 százalékkal takarékosabb, akár 85 kilogrammal könnyebb, valamint a motorpalettája a dízel és a benzines erőforrások mellett hibrid hajtáslánccal is gyarapodott. A súlycsökkenés és a méretbeli változás főként az MQB moduláris padlólemez használatának köszönhető. Az elődjéhez képest az új Passat hossza szinte ugyanakkora maradt, vagyis 4,76 méter, a tengelytávja viszont 80 millimétert gyarapodott (2,79 méter), valamint az autó 12 milliméterrel szélesebb lett.