szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nincs mese a Lambo is beállt a sorba, kész a hibrid szuperautójuk, ami a Párizsi Autószalonon mutatkozott be.

Technológiai erődemonstrátornak is tekinthető a Lamborghini Asterion, amely valamiféle képet alkot arról, hogyan is képzeli el jövőjét a Sant’Agata Bolognese-i cég.

Az LPI-910-4-es azonosítót is viselő, összekerék-hajtású koncepció jármű, a nevéhez méltóan egy 910 lóerő összteljesítményű plug-in hibrid. A hajtás hagyományosabb részét a Huracanból átvett V10-es 5.2 literes motor adja, amely mellé egy három elektromotorból álló egység társul. Az egyik elektromos egység, amely a váltóházban kapott helyet, képes a hátsó kerekeket hajtani, míg az erősebb két motor az első tengelyek forgatásába segítbe szükség szerint. A kocsiba egy 7-fokozatú duplakuplungos váltó került, amelynek kardántengely-házába építették a lítium-ion akkumulátor egységeket is.

Az Asterion – a név a görög mitológiából származik és egy félig ember, félig bika teremtményt jelöl.
Lamborghini

Részegységei szerint, a robbanómotor 602 lóerővel járul hozzá az összteljesítményhez, míg az elektromos hajtás 298 lóerőt teljesít. Az Asterion ilyen paraméterekkel természetesen a „3 másodperc alatt százon ligát” erősíti, miközben akár 50 kilométert is elboldogul kizárólag elektromos üzemmódban. Ide kell szúrni azt az adatot is, amely ugyan egy ilyen kocsi esetén eddig utoljára jutott egy ember eszébe: az Asterion károsanyag-kibocsátási értéke 98 g/km CO2, alcsonyabb mint egy második generációs Priusé.

A kocsi külsejében egyébként a nagyon magasan jegyzett Lamborghini Miurára emlékeztet sokakat, kiegészülve azokkal a vadászrepülős behatásokkal, amelyekkel manapság a Lamborghini csúcsmodelljeinél operálnak.

Lamborghini
Lamborghini


Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!