szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Másfél literes benzines és dízel motorok alkotják a kínálatot, az értékesítés jövő februárban kezdődik.

Bár a japánok már nyár közepén leleplezték a Mazda2 második generációját, a városi modell egy exkluzív, Mazda Space-be szervezett rendezvény és tesztvezetés keretében november 3-án mutatkozik be Európának, utána pedig több nemzeti autószalonon is megjelenik. Az újdonság alig különbözik a 2014-es Genfi Autószalonon bemutatott Hazumi tanulmányautótól. Utastere hasonló a Mazda3-ban megismert részletekhez – többek között a Head-up Display, és a joystick-os kezelőrendszer is megtalálható benne. A Mazda ígérete szerint az utastér egy kisautóhoz mérten kellően tágas és kényelmes, különösen a vezető számára, de az utasokat is nagy lábtér várja.

Mazda

A motorháztető alatt négyféle motor dolgozik majd; köztük a teljesen új fejlesztésű, alacsony sűrítési arányú, 1.5 literes Skyactiv-D dízelmotor, mely 105 lóerős teljesítményt nyújt, 220Nm-es maximális nyomaték mellett, miközben csak 3,4 litert fogyaszt. Benzines fronton az 1.5 literes Skyactiv-G benzinmotor három teljesítményszinten lesz elérhető 75 és 115 lóerő között. Ezekhez is gazdaságos üzemeltetést ígérnek a japánok, hiszen a gyárilag mért fogyasztásuk 4,5-4,9 liter között alakul. A motorokhoz öt- és hatsebességes kézi váltók, valamint egy hatsebességes Skyactiv-Drive automata szerkezet is csatlakozhat – ezek mindegyike új fejlesztés, könnyebb és kisebb verziói a más Skyactive-modellekben már megismert váltóknak.

Az új kisautó szintén megkapja a Skyactiv-futóművet, amely a nagyobb testvérek esetében (Mazda CX-5, Mazda6, Mazda3) már sok dicséretet kapott a könnyű irányíthatóságáért és a Jinba-Ittai érzésért (ló és lovas egysége). A futóművet természetesen optimalizálták a Mazda2 méretére, s a végeredmény kiegyensúlyozott vezethetőség és stabilitás.

Mazda

Biztonsági berendezései sorában megtalálható a továbbfejlesztett holttérfigyelő rendszer, mely folyamatosan ellenőrzi a holttérben lévő objektumokat, még tolatás közben is. És bár vezető nélküli tömege alig 970kg, passzív biztonsági rendszerei is sokat fejlődtek. Ez többek között az innovatív karosszériának köszönhető, melyben nagyobb arányban alkalmaztak nagy- és ultra nagy szilárdságú, ugyanakkor nagyon könnyű acélt, mint az elődje esetében.

A Mazda szokatlan módon vezeti be a modellt Európában: az idei Párizsi Autószalon helyett több regionális rendezvényen leplezi le a modellt. A novemberi exkluzív sajtóbemutató előtt a Mazda2 látható lesz a Római Filmfesztiválon a 21. századi műveknek otthont adó MAXXI Múzeumban. Az új modellel a nagyközönség a novemberi zürichi, illetve a januári bécsi és brüsszeli autószalonon találkozhat, utána pedig 2015 februárjában egész Európában, így Magyarországon is megkezdődik az értékesítése.

Mazda
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!