Abu-Dzabi érdeklődik a Magyarországról Lázárék által kiengedett, rejtélyes múltú Klimt-kép iránt
Megdöbbentő részletek derülnek ki Alfred Weidinger osztrák művészettörténésznek a kép történetét felkutató tanulmányából.
Keréknyomás-ellenőrző nélkül nem kerülhet forgalomba új autó az unióban novembertől. Kevesen tudják, de az alacsony guminyomás például gyakran vezet defektekhez.
Az Európai Unióban csak abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS) felszerelt személyautókat lehet forgalomba hozni november 1-jét követően, az intézkedést a balesetek megelőzésében nagy jelentőségűnek tartják a magyar szakmai szervezetek is.
A Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASS) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti, hogy a TPMS (Tire Pressure Monitoring System) segítséget nyújt a gumiabroncs megfelelő nyomása - a gyártók által megadott értékek - folyamatos ellenőrzéséhez és megtartásához.
Ennek nemcsak a takarékosabb üzemelés, hanem a biztonságos közlekedés szempontjából is jelentősége van. Ha ugyanis az abroncsban túl magas a nyomás, a gumi élettartama csökken, az autó stabilitása és tapadása romlik, a futómű is gyorsabban kopik. Ha alacsony a nyomás, az abroncs szintén jobban kopik, ugyanakkor az autó többet fogyaszt: 10 százalékkal alacsonyabb nyomás mintegy 10 százalékkal csökkentheti a futásteljesítményt.
November 1-étől ugyancsak kötelező felszerelés minden európai uniós új autóban az elektronikus menetstabilizáló rendszer.
A járműveknél kétféle rendszert alkalmaznak. A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. Az elektronika minden egyes abroncs nyomását külön-külön elemzi, és figyelmeztet, ha eltérést érzékel. Az autós így egy esetleges defektről még az előtt értesülhet, hogy az abroncsot tönkretenné.
Az új autóknál az indirekt rendszer az elterjedtebb. Ez a rendszer az adatokat az ABS szenzorból nyeri. Az abroncsok belsejében nincsenek szenzorok, azonban a téli, illetve nyári abroncsok felszerelésénél újra kell kalibrálni a rendszert - jegyzik meg a közleményben. Hozzáteszik: az ilyen rendszerrel is ellátott autón célszerű olyan szakműhelyben végeztetni az abroncsok cseréjét, amelyek képesek a kalibrációra.
A közleményben megjegyzik: a direkt és az indirekt rendszer is bármilyen abroncstípusnál alkalmazható. A szakmai szervezetek jelezték: a tervek szerint 2015 júniusát követően a TPMS rendszer része lesz a műszaki vizsgán ellenőrzött funkcióknak.
Megdöbbentő részletek derülnek ki Alfred Weidinger osztrák művészettörténésznek a kép történetét felkutató tanulmányából.
Kényes téma lett a kormány számára, hogy mennyit költenek adófizetői pénzekből a védett személyek hivatalos külföldi útjaira.
4,6 százalékra gyorsult az infláció. Legnagyobb mértékben a háztartási energia, azon belül a vezetékes gáz drágult.
A MÁV közlése szerint a délelőtt folyamán állhat helyre a menetrend.
Alsó hangon hatmillió forintot viselt magán.
Új eszközöket kaphat a rendőrség a rendzavarók távoltartására.
A politikus azt mondja, ők nem elemezgetni akarják a politikát, hanem értékek mentén építenének közösséget.