Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ac73e77a-1556-4183-aa33-cb42b6bd8325","c_author":"Galicza Dorina ","category":"gazdasag","description":"Megér egy hiteles felmérés egy házkutatást? Hann Endrét, Horn Gábort és Pulai Andrást kérdeztük arról, lehet-e hatása az új „átláthatósági” törvénytervezetnek a Medián, a Republikon, illetve a Publicus munkájára.","shortLead":"Megér egy hiteles felmérés egy házkutatást? Hann Endrét, Horn Gábort és Pulai Andrást kérdeztük arról, lehet-e hatása...","id":"20250517_atlathatosagi-uldozesi-torveny-kozvelemeny-kutatok-Hann-Endre-Horn-Gabor-Pulai-Andras-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac73e77a-1556-4183-aa33-cb42b6bd8325.jpg","index":0,"item":"1027ffbb-9620-4a7e-b488-cc3b367e40f2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250517_atlathatosagi-uldozesi-torveny-kozvelemeny-kutatok-Hann-Endre-Horn-Gabor-Pulai-Andras-ebx","timestamp":"2025. május. 17. 08:57","title":"„Ahhoz képest, ami itt készül, elhanyagolható, ha a Mediánnak kicsit rosszabbul megy” – fenyegeti a Lex Putyin a közvélemény-kutatókat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0a405d9-6298-4933-a445-b661219afab3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump abban bízik, hogy közvetítésével létrejöhet a tűzszünet, amelyről az oroszok és az ukránok a pénteki közvetlen tárgyaláson nem tudtak megállapodni.","shortLead":"Donald Trump abban bízik, hogy közvetítésével létrejöhet a tűzszünet, amelyről az oroszok és az ukránok a pénteki...","id":"20250517_donald-trump-vlagyimir-putyin-volodimir-zelenszkij-targyalas-haboru-telefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0a405d9-6298-4933-a445-b661219afab3.jpg","index":0,"item":"1f5d054a-c579-4e56-8100-7dd14ec4420f","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_donald-trump-vlagyimir-putyin-volodimir-zelenszkij-targyalas-haboru-telefon","timestamp":"2025. május. 17. 17:56","title":"Trump hétfőn telefonon tárgyal Putyinnal és Zelenszkijjel is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2aae1089-112d-46c0-bdb7-feacf6985c29","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A kisbaba érkezése az egyik legszebb és legmeghatározóbb esemény egy család életében. Az újdonsült anyaság és apaság eufóriája, a pici iránt érzett feltétel nélküli szeretet és a közös pillanatok öröme felejthetetlen élményt nyújtanak. Azonban a rózsaszín köd mögött gyakran ott rejtőznek a szülés utáni időszak nehézségei, mind testi, mind lelki szinten, amelyek ráadásul sok esetben nemcsak az anyának okoznak gondot.","shortLead":"A kisbaba érkezése az egyik legszebb és legmeghatározóbb esemény egy család életében. Az újdonsült anyaság és apaság...","id":"20250325_Testi-lelki-felepules-a-szules-utan-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2aae1089-112d-46c0-bdb7-feacf6985c29.jpg","index":0,"item":"6894e22a-9e8a-4770-b321-4cd2bbaf5287","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250325_Testi-lelki-felepules-a-szules-utan-cikatridina","timestamp":"2025. május. 17. 11:30","title":"Egészséges a kisbaba, de az anyuka jól van? Testi-lelki felépülés a szülés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"8cb97efe-7656-4f6f-96a5-b47f73c1e9b4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Vatikán szerint „tragikusan” alakulnak az isztambuli tárgyalások.","shortLead":"A Vatikán szerint „tragikusan” alakulnak az isztambuli tárgyalások.","id":"20250516_xiv-leo-papa-vatikan-orosz-ukran-beketargyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cb97efe-7656-4f6f-96a5-b47f73c1e9b4.jpg","index":0,"item":"50df8b86-ef0c-4fc5-a9bf-9707adb78931","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_xiv-leo-papa-vatikan-orosz-ukran-beketargyalas","timestamp":"2025. május. 16. 13:18","title":"XIV. Leó felajánlotta, hogy rendezzék a Vatikánban az orosz–ukrán béketárgyalásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9394879f-c9aa-40ea-8269-b50c7e76bf37","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Különös történések az Apple háza táján: egy bírósági végzést követően sem engedik vissza a Fortnite-ot az App Store-ba, és ami még érthetetlenebbé teszi az egészet, hogy közben az EU-s jogszabályok által lehetővé tett alternatív áruházakból is eltűnt a játék.","shortLead":"Különös történések az Apple háza táján: egy bírósági végzést követően sem engedik vissza a Fortnite-ot az App Store-ba...","id":"20250516_apple-epic-games-csatarozas-fortnite-app-store-kerveny-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9394879f-c9aa-40ea-8269-b50c7e76bf37.jpg","index":0,"item":"0b05b871-480c-48b3-8ad5-74e7a81117cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_apple-epic-games-csatarozas-fortnite-app-store-kerveny-birosag","timestamp":"2025. május. 16. 16:03","title":"Kiújult az Apple és az Epic harca, ismét letölthetetlen a Fortnite az iPhone-okra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e15ecee-d710-492b-af5c-58dc15073a50","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A Magyar Közút Zrt. és a BME szakemberei ősz óta dolgoznak a rendszer kiépítésén.","shortLead":"A Magyar Közút Zrt. és a BME szakemberei ősz óta dolgoznak a rendszer kiépítésén.","id":"20250517_m1-m7-okos-autopalya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e15ecee-d710-492b-af5c-58dc15073a50.jpg","index":0,"item":"a4589cbf-7872-4073-b626-5a681f2d6c3a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250517_m1-m7-okos-autopalya","timestamp":"2025. május. 17. 09:38","title":"A világ egyik legokosabb autópálya szakasza lesz az M1-M7 budaörsi bevezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"O3 Partners néven folytatná az OXO Technologies, amely a jövőben tőzsdén jegyzett alapkezelőként határozná meg magát.","shortLead":"O3 Partners néven folytatná az OXO Technologies, amely a jövőben tőzsdén jegyzett alapkezelőként határozná meg magát.","id":"20250516_Atalakulna-nevet-valtana-es-az-amszterdami-tozsdere-menne-Oszko-Peter-befektetesi-cege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738.jpg","index":0,"item":"a685e788-3494-4df9-84a9-5b4e45dd487b","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Atalakulna-nevet-valtana-es-az-amszterdami-tozsdere-menne-Oszko-Peter-befektetesi-cege","timestamp":"2025. május. 16. 10:48","title":"Átalakulna, nevet váltana és az amszterdami tőzsdére menne Oszkó Péter befektetési cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b75779f3-f794-470e-9b86-b59132fe6b31","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Kikapott, csak hetedik lett Gulácsi Péter és Willi Orban csapata.","shortLead":"Kikapott, csak hetedik lett Gulácsi Péter és Willi Orban csapata.","id":"20250517_Low-Zsolt-nem-jutott-ki-a-Leipziggel-a-nemzetkozi-kupakba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b75779f3-f794-470e-9b86-b59132fe6b31.jpg","index":0,"item":"3f6757f0-cb03-446b-bac8-800002b6b172","keywords":null,"link":"/sport/20250517_Low-Zsolt-nem-jutott-ki-a-Leipziggel-a-nemzetkozi-kupakba","timestamp":"2025. május. 17. 18:39","title":"Lőw Zsolt nem jutott ki a Leipziggel a nemzetközi kupákba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megújult az első Kecskeméten gyártott csillagos modell. Nem nagyon – legalábbis abban, ami kívülről is látható –, ám mégis érzékelhetően.
Ki figyel igazán az egyterű eladásokra? Hát ez az, pedig érdemes. A Mercedes 2005 óta létező modelljéből bemutatása óta eladtak több mint 1 millió darabot. Egy 8-10 millió forintos árú autóból eladni ennyit; jobb, ha ki se számolja a többi gyártó mi pénzt jelent ez.
Persze mostantól nem evidencia ebben a kategóriában sem, hogy ha valaki prémiumot akar, akkor csak a Mercedes az opció. A bajor vetélytárs is felfigyelt ugyanis arra, hogy a nyugati világ pénzes családjai igénylik a jó helykínálatú, magas presztízsű autókat. A BMW 2-es Activ Tourere ennek szellemében került piacra idén, ezek után pedig aligha véletlen, hogy a Mercedes is mostanra időzítette az első Kecskeméten is készülő Mercedes, a B-osztály modelljének frissítését.
Túlzás lenne azonban azt állítani, hogy összetéveszthetetlenül megújult a B-osztály. Igazából pár kulcspont van arra, nehogy a régit adják el frissként. Az egyik, hogy a B-osztály új lámpáiban mostantól integrált módon van benne a LED-es nappali menetfény. Kívülről mindenképpen ez a legfeltűnőbb változás, valamint a két rácselemmel díszített hűtőmaszk. De öblösebbek lettek a légbeömlők is, valamint a hátsó ütközőn hajtottak végre némi módosítást: ez kapott egy kis plusz krómot. Egyéb jellemzők természetesen nem változtak.
Mercedes B-osztály - galéria
D.P.
A belső tér legkomolyabb újdonsága a kétféle méretben választható (a nagyobbik esetében 20,3 centi átmérőjű) kijelző. Már-már szokásosnak nevezhető módon ez is afféle tabletes, különálló egység, viszont az eddig látott kompakt Mercedesek közül a legszebb, tűéles képpel. A rendszeren futó Garmin-féle navigációra eddig sem lehetett panasz, és továbbra is minden utasítás kellő időben és egyértelműen érkezik. A rendszer vezérlése maradt a középkonzolon lévő eszközzel, ami nyilván igényel némi megszokást egy érintőképernyős megoldással szemben.
A gyártó bedobott még egy újdonságot Mercedes connect me néven, ami lényegében online funkciókkal gazdagítja a járművet. Beállítható – a kocsiban lévő SIM-kártyának köszönhetően – az automatikus segélyhívás éppen úgy, mint az, hogy figyelmeztessen a telefonunkon keresztül is a szükséges szervizelésre. A leghasznosabbnak mégis az a lehetőség tűnik, hogy telefonnal is nyitható az autó, amivel az otthon hagyott, vagy még inkább a kocsiba bezárt kulcs pokoli kínjaitól szabadulhatunk meg. És, ha már a itt tartunk, a kulcs kényelmi extrája is bővült valamelyest. A Keyless-go funkció révén mostantól – az eddigi kulcs nélküli bejutáson kívül – a motorindítás gombos változattal is rendelhető.
Egyébként a Mercedes abban újított a legtöbbet a B-osztályban, amiben máshol is a előrébb jár a többieknél: a vezetési és biztonsági rendszereiben. Mostantól ezek jelentős része a családi egyterűjében a sztenderd felszereltség részét képezik – és ez itt talán különösen lényeges. Ennek megfelelően a radaros alapú ütközéselkerülő rendszer (collision prevention assist plus) a részlegesen önálló fékezési asszisztenssel alap, amely az egyik leghatékonyabb rendszere a ráfutásos balesetek megelőzésének. Ezenkívül az úgynevezett attension assist rendszer is frissült, amely 60-200 km/h-s tempó között figyelmeztet ötféle erősségű vizuális jelzéssel, ha a figyelem csökkenését érzékeli. Nem kevésbé fontos kiegészítő, főleg ebben a modellben, hogy az utasoldali légzsákot a rendszer maga deaktiválja, ha a szenzorok úgy érzékelik, gyerekülés került a vezető melletti ülésbe.
A B-osztály is megkapta az S-, E-, C-osztályok más hasznos kiegészítőit: az indexfény nappal erősebben jelez, a féklámpa fénye este automatikusan elhalványul, miután állóra fékezte a kocsiját a sofőr. De jópofa funkció az úgynevezett „Coming Home” effekt is, amikor a kocsi gazdája először sárga, majd kékes LED-es, végül a fényszóró fehér fényét kapja, hogy könnyebben eltaláljon az autóig.
D.P.
Ami a motorválasztékot illeti, tényleg mindent kiszolgáltak. Négy benzines és négyféle dízel, plusz két alternatív hajtású családtag is bekerült a választékba. A legkisebb benzines az 1461 köbcentis 90 lovas, míg a dízelből az 1595 köbcentis 122 lovas az alap.
A bemutatóra nyilván nem ezeket hozta el a gyártó, hanem a sokkal feljebb elhelyezkedő és szintén újdonságként szereplő kisebb motorokkal (B220 és B220 CDI) is kapható összkerekes változatokat. A tesztutat a benzines B220 4MATIC-kal kezdtük. 184 lóerős és hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelve sem nevezhető különösebben takarékosnak. A négyhengeres turbós, 1995 köbcentis autóval a hegyekben inkább kényelmesen autózva is meglehetősen mohó, 12,5 literes átlagot tudtunk produkálni. Még úgy is, hogy a gázpedálra lépve viszonylag szolidan indul meg az autó. A motor a benzines verzióban hangtalan, még forgatva is. A rövid áttételezés még manuális módban is hamar eléri határait, kettesben például 65 km/h-körüli tempónál már vörös zónában jár a fordulatszám.
Összkerekesként és sokat utazva a másik próbált autó a dízel B 220 CDI tűnik jobb választásnak. A dízelmotorok nyomatékjellemzői miatt, amely itt 300 Nm-es maximális forgatóerőt jelent szinte azonnal, vagyis 1400-as fordulatszámtól sokkal kiegyensúlyozottabban autózhatóvá tette a 177 lóerős, 1505 kilós autót. A kétliteres dízelmotorral a tesztfogyasztás ugyan szintén 8 liter feletti értéket mutatott, de ezeket a kilométereket túlzás lenne referenciának venni.
A két kipróbált modell mellett újdonság a kínálatban a B 180-as, amely majd jövő év első negyedévétől lesz kapható, és a B 180 CDI BlueEfficiency kivitel. Ezeken kívül mindenképp meg kell említeni a földgázos és különösképpen az elektromos, Electric Drive változatot, amelyet ki is próbálhattunk egy rövid kör erejéig. Az elektromos változat legfontosabb különbségei nem is kicsik a hagyományos modellekhez képest. A csomagtér padlózata lépcsős, akárcsak a hátsó üléseknél a padlólemez. Gyakorlatilag egy kakasülőn ül, aki hátra kényszerül, ilyenkor kifejezetten jól jön a kocsi magas fejtere. Az autó ezen része rejti egyébként részben a 28 kWh-s akkumulátorokat, amelyekkel elvileg 230 km-t is lehet egy töltéssel autózni. Nagyon ügyesen oldották meg a rekuperációs (visszatöltés) sebességének választását is. Lényegében ez határozza meg, mekkorát torpan a kocsi, amikor lelépünk a „gázpedálról”. Ilyenkor fogja meg ugyanis a generátor az autót és kezdődik a visszatáplálás. Ezt a Merciben a kormányon lévő váltófülekkel lehet szabályozni, kicsit olyan, mintha kézzel is tudnánk fékezni az autót, jobban vagy kevésbé.
Mercedes B-osztály Electric Drive - galéria
D.P.
Egyébként vezetési érzetben is kiváló dinamikával rendelkezi az elektromos B-osztály, a 7,9 másodperces 100-as gyorsulással. Ez városi forgalomban az első pár méteren szinte a robogók rajtkészségével vetekszik. Élvezetes. Persze a B-osztály Electric Drive tagja nem csak rugalmasságával lesz kiugró tagja az egyterű kategóriának. A nálunk is forgalomba kerülő különlegesség 40 ezer euró feletti ára erős szűrőt jelent majd.
A belsőégésű motorokkal ellátott családtagok árazása nem múlja lényegesen felül a kifutó sorozatét. A B 180, 7,13 milliós árával indul a modellcsalád, míg a legolcsóbb gázolajosért 7,58 milliót kérnek. Az általunk is tesztelt teljesen új modell, a B 220 CDI 4MATIC már alapból is 10,36 millió forint, míg a benzines testvére 8,88 milliót kóstál.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Az amerikaiak a Reuters forrása szerint megtagadták az információk átadását attól tartva, hogy Orbán azokat a független média és a civil szervezetek elleni támadásra használja fel.