Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d12de094-f4dd-429d-95de-b985d43ffb93","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"Az elmúlt időszakban nagy visszhangot kapott Zsiday Viktor véleménye, miszerint a magyar nyugdíjrendszer hosszú távon fenntarthatatlan. Habár a magyar nyugdíjhelyzet a következő évtizedekben jelentősen nehezebbé válik, a teljes összeomlás valószínűleg nem fog bekövetkezni.","shortLead":"Az elmúlt időszakban nagy visszhangot kapott Zsiday Viktor véleménye, miszerint a magyar nyugdíjrendszer hosszú távon...","id":"20250425_Tenyleg-fenntarthatatlan-lenne-a-magyar-nyugdijrendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d12de094-f4dd-429d-95de-b985d43ffb93.jpg","index":0,"item":"b41ae295-e236-47a4-b2ef-d298894fea23","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250425_Tenyleg-fenntarthatatlan-lenne-a-magyar-nyugdijrendszer","timestamp":"2025. április. 25. 05:26","title":"Tényleg fenntarthatatlan lenne a magyar nyugdíjrendszer?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Portik Tamás ügyvédje jelezte Gyárfásnak, hogy védence új nyilatkozatot tett a börtönből.","shortLead":"Portik Tamás ügyvédje jelezte Gyárfásnak, hogy védence új nyilatkozatot tett a börtönből.","id":"20250424_Gyarfas-Tamas-azt-allitja-hogy-Portik-30-millio-forintot-kapott-Princztol-hogy-ra-terelje-a-gyanut-a-Fenyo-gyilkossagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c.jpg","index":0,"item":"0246ba49-2d5b-4137-afed-777c2fd8272d","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_Gyarfas-Tamas-azt-allitja-hogy-Portik-30-millio-forintot-kapott-Princztol-hogy-ra-terelje-a-gyanut-a-Fenyo-gyilkossagban","timestamp":"2025. április. 24. 14:31","title":"Gyárfás Tamás azt állítja, hogy Portik 30 millió forintot kapott Princztől, hogy rá terelje a gyanút a Fenyő-gyilkosságban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d3e7f7f-379f-40e1-bc2c-023484dada19","c_author":"Szabó Yvette","category":"itthon","description":"A kormány ugyan szóban már jelezte, hogy Ferenc pápa temetésének napjára, vagyis szombatra nemzeti gyásznapot hirdet meg, de ezt még nem tették közzé a Magyar Közlönyben. Ez pedig gondot okoz az önkormányzatoknak.","shortLead":"A kormány ugyan szóban már jelezte, hogy Ferenc pápa temetésének napjára, vagyis szombatra nemzeti gyásznapot hirdet...","id":"20250424_papa-temetes-nemzeti-gyasznap-hzassag-lagzi-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d3e7f7f-379f-40e1-bc2c-023484dada19.jpg","index":0,"item":"598ad3ab-521b-4f0d-91ea-160bd73f6b0b","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_papa-temetes-nemzeti-gyasznap-hzassag-lagzi-ebx","timestamp":"2025. április. 24. 14:44","title":"Senki sem tudja, lehet-e szombaton lagzit tartani, mert késlekedik a kormány a nemzeti gyásznap meghirdetésével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d124a1bd-ae7b-4d32-bc6a-c7a9b8b977c6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Mindhárman ott lesznek a szertartáson. ","shortLead":"Mindhárman ott lesznek a szertartáson. ","id":"20250424_Orban-Viktor-Semjen-Zsolttal-es-Sulyok-Tamassal-megy-a-papa-temetesere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d124a1bd-ae7b-4d32-bc6a-c7a9b8b977c6.jpg","index":0,"item":"eea85970-75a0-4cc5-a6b6-cb86f0db23cd","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_Orban-Viktor-Semjen-Zsolttal-es-Sulyok-Tamassal-megy-a-papa-temetesere","timestamp":"2025. április. 24. 19:37","title":"Orbán Viktor Semjén Zsolttal és Sulyok Tamással megy a pápa temetésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ahány ország, annyi stratégia: a magyar kormány például mindenki másnál kedvezőbb adókörnyezettel próbálja ide csábítani a cégeket, ezért cserébe sokkal több áfát kell beszednie az emberektől. A Niveus bemutatta, mivel próbálkoznak Közép-Európa országai, hogy legyen elég bevételük, és mégse váljon riasztóvá a túl sok adó.","shortLead":"Ahány ország, annyi stratégia: a magyar kormány például mindenki másnál kedvezőbb adókörnyezettel próbálja ide...","id":"20250424_ado-kozep-europai-adoverseny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f45e6ca5-94f0-47c0-8a92-2ac0dde3d5ca.jpg","index":0,"item":"9c7d345b-1ae6-4b83-88de-fa1d09c44316","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_ado-kozep-europai-adoverseny","timestamp":"2025. április. 24. 14:35","title":"A vásárlók fizetik meg az árát, hogy a kormány megpróbálja megnyerni a közép-európai adóversenyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a99537c3-4f3e-4ce4-a256-5b381ebdc958","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csőrepedés miatt került a tengerbe a rengeteg olaj.","shortLead":"Csőrepedés miatt került a tengerbe a rengeteg olaj.","id":"20250425_tizenhet-tonna-olaj-adria-hvar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a99537c3-4f3e-4ce4-a256-5b381ebdc958.jpg","index":0,"item":"55a3cab2-7cba-4d14-96b0-c4dd83cdb9f8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250425_tizenhet-tonna-olaj-adria-hvar","timestamp":"2025. április. 25. 13:08","title":"Tizenhét tonna olaj ömlött az Adriába Hvar városánál – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06b05bb1-298f-4f6c-b06e-42fa7995f6eb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egérkísérletekkel bizonyították a kutatók, hogy nem minden szinapszis követi ugyanazt a tanulási mintázatot az agyban – és ennek a felfedezésnek lehet egy fontos jelentősége is.","shortLead":"Egérkísérletekkel bizonyították a kutatók, hogy nem minden szinapszis követi ugyanazt a tanulási mintázatot az agyban –...","id":"20250424_agy-tanulasi-folyamat-idegrendszer-szinapszisok-kapcsolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06b05bb1-298f-4f6c-b06e-42fa7995f6eb.jpg","index":0,"item":"1d4aec14-0041-46d6-8b8b-aa205b928e4a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_agy-tanulasi-folyamat-idegrendszer-szinapszisok-kapcsolat","timestamp":"2025. április. 24. 20:03","title":"Hogyan tanul az agy? Meglepő felfedezést tettek a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c2e3a55-3147-4524-8f28-d0ea7941d6a7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Kossuth rádióban indította a napot a miniszterelnök, ahol beszélt Ferenc pápa örökségéről, az orosz-ukrán háborúról és az uniós források hazahozataláról is.","shortLead":"A Kossuth rádióban indította a napot a miniszterelnök, ahol beszélt Ferenc pápa örökségéről, az orosz-ukrán háborúról...","id":"20250425_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c2e3a55-3147-4524-8f28-d0ea7941d6a7.jpg","index":0,"item":"b3f8e4af-6106-434e-9829-74b882213855","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-ebx","timestamp":"2025. április. 25. 07:38","title":"Orbán Viktor: Ha most nem állítjuk meg Ukrajna csatlakozását, később már nem fogjuk tudni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megújult az első Kecskeméten gyártott csillagos modell. Nem nagyon – legalábbis abban, ami kívülről is látható –, ám mégis érzékelhetően.
Ki figyel igazán az egyterű eladásokra? Hát ez az, pedig érdemes. A Mercedes 2005 óta létező modelljéből bemutatása óta eladtak több mint 1 millió darabot. Egy 8-10 millió forintos árú autóból eladni ennyit; jobb, ha ki se számolja a többi gyártó mi pénzt jelent ez.
Persze mostantól nem evidencia ebben a kategóriában sem, hogy ha valaki prémiumot akar, akkor csak a Mercedes az opció. A bajor vetélytárs is felfigyelt ugyanis arra, hogy a nyugati világ pénzes családjai igénylik a jó helykínálatú, magas presztízsű autókat. A BMW 2-es Activ Tourere ennek szellemében került piacra idén, ezek után pedig aligha véletlen, hogy a Mercedes is mostanra időzítette az első Kecskeméten is készülő Mercedes, a B-osztály modelljének frissítését.
Túlzás lenne azonban azt állítani, hogy összetéveszthetetlenül megújult a B-osztály. Igazából pár kulcspont van arra, nehogy a régit adják el frissként. Az egyik, hogy a B-osztály új lámpáiban mostantól integrált módon van benne a LED-es nappali menetfény. Kívülről mindenképpen ez a legfeltűnőbb változás, valamint a két rácselemmel díszített hűtőmaszk. De öblösebbek lettek a légbeömlők is, valamint a hátsó ütközőn hajtottak végre némi módosítást: ez kapott egy kis plusz krómot. Egyéb jellemzők természetesen nem változtak.
Mercedes B-osztály - galéria
D.P.
A belső tér legkomolyabb újdonsága a kétféle méretben választható (a nagyobbik esetében 20,3 centi átmérőjű) kijelző. Már-már szokásosnak nevezhető módon ez is afféle tabletes, különálló egység, viszont az eddig látott kompakt Mercedesek közül a legszebb, tűéles képpel. A rendszeren futó Garmin-féle navigációra eddig sem lehetett panasz, és továbbra is minden utasítás kellő időben és egyértelműen érkezik. A rendszer vezérlése maradt a középkonzolon lévő eszközzel, ami nyilván igényel némi megszokást egy érintőképernyős megoldással szemben.
A gyártó bedobott még egy újdonságot Mercedes connect me néven, ami lényegében online funkciókkal gazdagítja a járművet. Beállítható – a kocsiban lévő SIM-kártyának köszönhetően – az automatikus segélyhívás éppen úgy, mint az, hogy figyelmeztessen a telefonunkon keresztül is a szükséges szervizelésre. A leghasznosabbnak mégis az a lehetőség tűnik, hogy telefonnal is nyitható az autó, amivel az otthon hagyott, vagy még inkább a kocsiba bezárt kulcs pokoli kínjaitól szabadulhatunk meg. És, ha már a itt tartunk, a kulcs kényelmi extrája is bővült valamelyest. A Keyless-go funkció révén mostantól – az eddigi kulcs nélküli bejutáson kívül – a motorindítás gombos változattal is rendelhető.
Egyébként a Mercedes abban újított a legtöbbet a B-osztályban, amiben máshol is a előrébb jár a többieknél: a vezetési és biztonsági rendszereiben. Mostantól ezek jelentős része a családi egyterűjében a sztenderd felszereltség részét képezik – és ez itt talán különösen lényeges. Ennek megfelelően a radaros alapú ütközéselkerülő rendszer (collision prevention assist plus) a részlegesen önálló fékezési asszisztenssel alap, amely az egyik leghatékonyabb rendszere a ráfutásos balesetek megelőzésének. Ezenkívül az úgynevezett attension assist rendszer is frissült, amely 60-200 km/h-s tempó között figyelmeztet ötféle erősségű vizuális jelzéssel, ha a figyelem csökkenését érzékeli. Nem kevésbé fontos kiegészítő, főleg ebben a modellben, hogy az utasoldali légzsákot a rendszer maga deaktiválja, ha a szenzorok úgy érzékelik, gyerekülés került a vezető melletti ülésbe.
A B-osztály is megkapta az S-, E-, C-osztályok más hasznos kiegészítőit: az indexfény nappal erősebben jelez, a féklámpa fénye este automatikusan elhalványul, miután állóra fékezte a kocsiját a sofőr. De jópofa funkció az úgynevezett „Coming Home” effekt is, amikor a kocsi gazdája először sárga, majd kékes LED-es, végül a fényszóró fehér fényét kapja, hogy könnyebben eltaláljon az autóig.
D.P.
Ami a motorválasztékot illeti, tényleg mindent kiszolgáltak. Négy benzines és négyféle dízel, plusz két alternatív hajtású családtag is bekerült a választékba. A legkisebb benzines az 1461 köbcentis 90 lovas, míg a dízelből az 1595 köbcentis 122 lovas az alap.
A bemutatóra nyilván nem ezeket hozta el a gyártó, hanem a sokkal feljebb elhelyezkedő és szintén újdonságként szereplő kisebb motorokkal (B220 és B220 CDI) is kapható összkerekes változatokat. A tesztutat a benzines B220 4MATIC-kal kezdtük. 184 lóerős és hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelve sem nevezhető különösebben takarékosnak. A négyhengeres turbós, 1995 köbcentis autóval a hegyekben inkább kényelmesen autózva is meglehetősen mohó, 12,5 literes átlagot tudtunk produkálni. Még úgy is, hogy a gázpedálra lépve viszonylag szolidan indul meg az autó. A motor a benzines verzióban hangtalan, még forgatva is. A rövid áttételezés még manuális módban is hamar eléri határait, kettesben például 65 km/h-körüli tempónál már vörös zónában jár a fordulatszám.
Összkerekesként és sokat utazva a másik próbált autó a dízel B 220 CDI tűnik jobb választásnak. A dízelmotorok nyomatékjellemzői miatt, amely itt 300 Nm-es maximális forgatóerőt jelent szinte azonnal, vagyis 1400-as fordulatszámtól sokkal kiegyensúlyozottabban autózhatóvá tette a 177 lóerős, 1505 kilós autót. A kétliteres dízelmotorral a tesztfogyasztás ugyan szintén 8 liter feletti értéket mutatott, de ezeket a kilométereket túlzás lenne referenciának venni.
A két kipróbált modell mellett újdonság a kínálatban a B 180-as, amely majd jövő év első negyedévétől lesz kapható, és a B 180 CDI BlueEfficiency kivitel. Ezeken kívül mindenképp meg kell említeni a földgázos és különösképpen az elektromos, Electric Drive változatot, amelyet ki is próbálhattunk egy rövid kör erejéig. Az elektromos változat legfontosabb különbségei nem is kicsik a hagyományos modellekhez képest. A csomagtér padlózata lépcsős, akárcsak a hátsó üléseknél a padlólemez. Gyakorlatilag egy kakasülőn ül, aki hátra kényszerül, ilyenkor kifejezetten jól jön a kocsi magas fejtere. Az autó ezen része rejti egyébként részben a 28 kWh-s akkumulátorokat, amelyekkel elvileg 230 km-t is lehet egy töltéssel autózni. Nagyon ügyesen oldották meg a rekuperációs (visszatöltés) sebességének választását is. Lényegében ez határozza meg, mekkorát torpan a kocsi, amikor lelépünk a „gázpedálról”. Ilyenkor fogja meg ugyanis a generátor az autót és kezdődik a visszatáplálás. Ezt a Merciben a kormányon lévő váltófülekkel lehet szabályozni, kicsit olyan, mintha kézzel is tudnánk fékezni az autót, jobban vagy kevésbé.
Mercedes B-osztály Electric Drive - galéria
D.P.
Egyébként vezetési érzetben is kiváló dinamikával rendelkezi az elektromos B-osztály, a 7,9 másodperces 100-as gyorsulással. Ez városi forgalomban az első pár méteren szinte a robogók rajtkészségével vetekszik. Élvezetes. Persze a B-osztály Electric Drive tagja nem csak rugalmasságával lesz kiugró tagja az egyterű kategóriának. A nálunk is forgalomba kerülő különlegesség 40 ezer euró feletti ára erős szűrőt jelent majd.
A belsőégésű motorokkal ellátott családtagok árazása nem múlja lényegesen felül a kifutó sorozatét. A B 180, 7,13 milliós árával indul a modellcsalád, míg a legolcsóbb gázolajosért 7,58 milliót kérnek. Az általunk is tesztelt teljesen új modell, a B 220 CDI 4MATIC már alapból is 10,36 millió forint, míg a benzines testvére 8,88 milliót kóstál.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.