Trump vámháborúja nagyhatalmi présbe szorította a mindig lavírozó Indiát
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
Újabb spekulációkat hallani a legendás Bugatti Veyron készülő utódáról, amelyet állítólag az egykori Forma–1-es pilóta, Louis Chiron után nevez majd el a VW-konszern fennhatósága alatt álló patinás márka. Az biztos, hogy az újdonság méltó lesz arra, hogy a nagy előd nyomába lépjen…
Mint ismeretes, a Bugatti azt ígérte, hogy csak azután rukkolnak elő az új modellel, amikor a Veyronból már az összes példányt értékesítették. A különféle variánsok és a legalább 30 féle speciális kiadás a jelek szerint fogytán van, így több szaklap szerint is egyre nagyobb a mozgolódás a legalább négy éve tervezgetett kocsi körül.
Az Automobile című kiadvány a napokban például már a részletekről is cikkezett. A lap úgy értesült, hogy a Chiron a Veyron szénszálas architektúrájára épül, ám a komponensek 92 százalékát kicserélték vagy átdolgozták a súlycsökkentés és egyéb előnyök érdekében. A hajtáslánc szíve az újság szerint a 8 literes, négyturbós, W16-os erőforrás marad, ám a motor közvetlen befecskendezéses lesz, a négy turbóból pedig kettőt elektromosra cserélnek.
A hétfokozatú, duplakuplungos, összkerekes autó teljesítménye állítólag a Veyron 1200 lóerejéhez képest 1500 lóerőre növekszik, így álló helyzetből százra 2,5 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul majd fel. Míg a Veyron Super Sport változata 431,072 kilométer/órás csúcssebességével a mai napig a világ – a Guinness által is elismert – leggyorsabb sorozatban gyártott autója, addig a Chiron állíólag 463,4 kilométer/órás csúcssebességre lesz képes.
Az Automobile szerint az autó belső tere átalakul, jóval ergonómikusabb lesz a Veyronhoz képest és javítanak a nagy előd leggyengébb pontjaként emlegetett gyenge kilátáson is. Noha sokan arra számítottak, hogy az újdonságot már jövőre bemutatják, a lap szerint a gyártó elhalasztja a prezentációt egy érdekes indok miatt: a Volkswagen-konszern vezérei a koncepcióautóval teljesített próbaút során állítólag panaszkodtak arra, hogy az ajtók miatt nem eléggé kényelmes a ki-be szállás, így módosításra és újragondolásra kérték fel a főtervezőt, Achim Anscheidtet és a Bugatti vezérigazgatóját, Wolfgang Dürheimert.
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
Az alig egy héten belüli, immár negyedik esetről, ami még szombaton történt, egy fideszes fővárosi politikus tett közzé videót.
Horváth László nem ellensége a fesztiváloknak úgy általában, vannak köztük jók is, például az MCC Feszt.
A miniszterelnök üzent: „Kijev, Brüsszel, Tisza – együtt akarják megbuktatni a magyar kormányt”, de ezt nem hagyja szó nélkül.
Az elnök rajongója, Laura Loomer aktivistaként szenteli az életét annak, hogy leleplezze azokat, akik nem eléggé lojálisak Trumphoz.
Árvízvédelem, Budapest–Belgrád vasútvonal és kórházfejlesztés.