szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb spekulációkat hallani a legendás Bugatti Veyron készülő utódáról, amelyet állítólag az egykori Forma–1-es pilóta, Louis Chiron után nevez majd el a VW-konszern fennhatósága alatt álló patinás márka. Az biztos, hogy az újdonság méltó lesz arra, hogy a nagy előd nyomába lépjen…

Mint ismeretes, a Bugatti azt ígérte, hogy csak azután rukkolnak elő az új modellel, amikor a Veyronból már az összes példányt értékesítették. A különféle variánsok és a legalább 30 féle speciális kiadás a jelek szerint fogytán van, így több szaklap szerint is egyre nagyobb a mozgolódás a legalább négy éve tervezgetett kocsi körül.

Az Automobile című kiadvány a napokban például már a részletekről is cikkezett. A lap úgy értesült, hogy a Chiron a Veyron szénszálas architektúrájára épül, ám a komponensek 92 százalékát kicserélték vagy átdolgozták a súlycsökkentés és egyéb előnyök érdekében. A hajtáslánc szíve az újság szerint a 8 literes, négyturbós, W16-os erőforrás marad, ám a motor közvetlen befecskendezéses lesz, a négy turbóból pedig kettőt elektromosra cserélnek.

Egyre közelebb a Veyron-utód bemutatkozása
Bugatti

A hétfokozatú, duplakuplungos, összkerekes autó teljesítménye állítólag a Veyron 1200 lóerejéhez képest 1500 lóerőre növekszik, így álló helyzetből százra 2,5 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul majd fel. Míg a Veyron Super Sport változata 431,072 kilométer/órás csúcssebességével a mai napig a világ – a Guinness által is elismert – leggyorsabb sorozatban gyártott autója, addig a Chiron állíólag 463,4 kilométer/órás csúcssebességre lesz képes.

Az Automobile szerint az autó belső tere átalakul, jóval ergonómikusabb lesz a Veyronhoz képest és javítanak a nagy előd leggyengébb pontjaként emlegetett gyenge kilátáson is. Noha sokan arra számítottak, hogy az újdonságot már jövőre bemutatják, a lap szerint a gyártó elhalasztja a prezentációt egy érdekes indok miatt: a Volkswagen-konszern vezérei a koncepcióautóval teljesített próbaút során állítólag panaszkodtak arra, hogy az ajtók miatt nem eléggé kényelmes a ki-be szállás, így módosításra és újragondolásra kérték fel a főtervezőt, Achim Anscheidtet és a Bugatti vezérigazgatóját, Wolfgang Dürheimert.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!