Itt van Amerika válasza a német autópálya-rombolókra

A Cadillac, egy 640 lóerős limuzint szán a BMW M5 és Mercedes-Benz E63 AMG ellenfelének.

  • hvg.hu hvg.hu
Itt van Amerika válasza a német autópálya-rombolókra

A márka történetének legerősebb autójában a brutális erőt egy 6.2 literes kompresszoros V8-as szabadítja fel, amely a 850 Nm-es csúcsnyomatéka révén, képes 3,7 másodperc alatt 100-ra gyorsítani álló helyzetből a kocsit. A végsebessége eléri a 320 km/h-t.

A Cadillac közleménye szerint a sportmodell 25 százalékkal nagyobb torziós szilárdsággal rendelkező vázat kap, mint a normál modell, miközben a kerekek nyomtávját jelentősen megnövelték. A CTS-V súlya 1880 kilogramm, könnyebb ezzel a BMW M5-nél, illetve Mercedes E63 AMG-nél is.

Cadillac

Hasonlóan az új Corvette-hez, a Cadillac CTS-V-ben is elektronikusan vezérelt, részben záró differenciálmű is növeli a kocsi menetképességeit. Elöl, a 390 milliméteres tárcsákhoz a Brembo hatdugattyús féknyergein keresztül préselődnek a betétek, míg hátul 365 milliméteresek a tárcsák. 

A kocsi belseje is tükrözi a sportosabb célközönség igényeit, karbonszálas kiegészítő elemekkel, Recaro ülésekkel, sőt versenypálya-adatok rögzítésére alkalmas hardware, megfelelő programcsomagokkal is található benne.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.