Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Valószínűleg fizetőssé válik januártól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es termináljához vezető útszakasz is -- bogarászta ki a frissen megjelent matricatérképekből a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE).
"Figyelem! Fizetős lesz a 4-es út bevezetője is! Sőt, ha jól látjuk a Ferihegyi repülőtér 2-es termináljához is matricát kell venni. Bizony, az a két kis fekete pötty ott a 4-es és a 400-as út csomópontja (Vecsés-nyugat), illetve a reptéri leágazás. Igazán tanítanivaló példa a lehúzásra, gratulálunk a kitalálóknak" – írta a VEKE a Facebookon.
Az egyesület azoknak a térképeknek az egyikén szúrta ki ezt a két szakaszt, amelyeket a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) tett közzé a fizetőssé váló szakaszokról és azokról az utakról, ahol megyei matricákat is lehet használni.
Megkérdeztük a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatát is, ahol a kérdéssel kapcsolatban elsőre kissé bizonytalan munkatárs azt közölte, hogy ha ezt a szakaszt is pirossal jelölték a részletes térképeken, akkor az is fizetős lesz, majd később hozzátette, valóban szükség lesz megyei matricára (vagy a régi, ismert matricára) ezen a szakaszon is.
A repülőtér ügyfélszolgálatán azt közölték, semmilyen hivatalos tájékoztatást nem kaptak arról, hogy fizetős lenne ez a szakasz, az itt dolgozó hölgy viszont megjegyezte, nem tudja elképzelni, hogy matrica nélkül ne lehessen autóval kijutni a reptérre.
Az ominózus térképeken egyébként a megye közigazgatási határán belül húzódó gyorsforgalmi úthálózatot ábrázolják, a díjköteles gyorsforgalmi úthálózatot minden esetben piros vonal jelzi, a díjfizetés nélkül használhatót pedig zöld.
Az adott megye gyorsforgalmi úthálózatát az ennek használatára jogosító matricával az utolsó, kiemelten jelölt csomópontig lehet jogszerűen használni, ezt követően a gyorsforgalmi úthálózat igénybe vétele kizárólag a szomszédos megyére érvényes matricával, vagy a teljes úthálózatra (például 10 napos jogosultság) jogosító termék birtokában lehetséges.
A módosításokról, illetve a megyei matricákról a társaság tájékoztató anyagot is készített, ezt itt lehet elolvasni.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.