szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Lexus GS sportváltozatában a japánok 5.0 literes, feltöltő nélküli V8-as benzinmotorja szolgáltatja az erőt, 8-fokozatú automataváltóval párosítva.

A Lexus kissé eltérő úton halad a sportos modelljeivel, mint a prémium német konkurencia, hiszen a japánok turbósítás helyett megmaradtak a jól bevált szívó V8-as benzinmotornál. A Detroiti Autószalonon hamarosan bemutatkozó GS F-ben is egy ilyen 5.0 literes erőforrás kapott helyet, melynek 473 lóerős teljesítménye és 527 Nm-es maximális nyomatéka, ugyan elmarad a kategória etalonjaként emlegetett BMW M5 560 lóerejétől, de mint tudjuk a puszta számadatokkal maximum az autós kártyában garantált a siker.

Lexus

A vezetési élmény szempontjából sokkal fontosabb, hogy egyrészt a GS F több mint egy mázsával könnyebb a német konkurenseknél, másrészt a japánok nyolchengeres motorja a tekintélyes hengerűrtartalom ellenére pörgős, sportos és persze kellemes orgánummal rendelkezik. Sajnos GS F menetdinamikai adatai egyelőre nem állnak rendelkezésre, de a 8-fokozatú automataváltó, a merevebb karosszéria és a nyomatékvektoros sportfutómű mindenképpen biztató.

Lexus

Természetesen a sportmodellhez hűen különleges külső is dukál, hatalmas hűtőmaszkkal, plusz légbeömlőkkel, 19 colos kerekekkel, valamint egy apró hátsó spoilerrel és az elmaradhatatlan dupla kipufogóvégekkel, amik egymás fölött helyezkednek el. Az utastérben az RC F-ből ismerős integrált fejtámlás sportülésekkel, félig digitális, félig analóg műszerfallal és sportos kiegészítőkkel találkozni.

Lexus
Lexus
Lexus

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!