szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A MAK a megyei matrica bevezetését, mint – az eddigi díjfizetési mód melletti – többletlehetőséget az autósok számára kedvezőnek tartja, támogatja, a településeket elkerülő (mentesítő) és bevezető utak, továbbá a településeken belüli útszakaszok díjfizető rendszerbe vonását viszont ellenzi. Azt javasolják, hogy az érvényes matricával a megyehatárt átlépők számára a legközelebbi lehajtóig legyen díjmentes a közlekedés.

A Magyar Autóklub (MAK) az úthálózati rendszer üzemeltetésével kapcsolatban észrevételit megküldte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak. Álláspontjuk szerint olyan autópálya-üzemeltetési rendszert kell működtetni, amely az autópályák használatára és nem azok elkerülésére ösztönöz, "egyszerű, közérthető és egyértelmű szabályrendszert kell kialakítani, amely nem csak a szakemberek, hanem a hétköznapi közlekedők számára is jogbiztonságot eredményező útmutatást nyújt".

A MAK a megyei matrica bevezetését, mint – az eddigi díjfizetési mód melletti – többletlehetőséget az autósok számára kedvezőnek tartja, támogatja, a településeket elkerülő (mentesítő) és bevezető utak, továbbá a településeken belüli útszakaszok díjfizető rendszerbe vonását viszont ellenzi, mivel szerintük az elkerülő utak fizetőssé tétele esetén alapvető funkciójukat, a gyűjtő-elosztó szerepet nem tudják betölteni.

Fazekas István

Azt javasolják, hogy az érvényes matricával a megyehatárt átlépők számára a legközelebbi lehajtóig legyen díjmentes a közlekedés, valamint, hogy a matricát januárban kiváltók számára az elektronikus rendszer adatai alapján automatikusan töröljék az 1470 forintos eljárási díjat és ne kerüljön sor pótdíjazásra.

"Nem kerülhet kiszabásra pótdíj és semmilyen egyéb szankció alkalmazása azok vonatkozásában, akik olyan szakaszon hajtottak vagy hajtanak fel fizetős szakaszra, ahol az nincs kellően, előjelző táblával kitáblázva" – írták a minisztériumnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!