Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az új autó helyett csak az új orrkúpot és a megújult színezetet mutatta be a Force India Forma-1-es istállója szerdán, Mexikóvárosban, ráadásul Nico Hülkenberg és Sergio Perez még az első előszezonbeli tesztre sem kapja meg a VJM08 típusjelű, Mercedes-erőforrással hajtott versenygépet.
A tavalyi szezont a konstruktőri tabella 6. pozíciójában záró alakulat nem véletlenül ment Közép-Amerikáig a sajtóesemény miatt. A helyi legény, a már a tavalyi szezont is a silverstone-i egylet kötelékében töltő Perez révén újabb mexikói cégek csatlakoztak a csapathoz támogatóként, ráadásul Mexikóváros idén már egy verseny erejéig is fogadja majd az F1-es mezőnyt.
A társtulajdonos-csapatfőnök Vijay Mallya a fő attrakciónak szánt új színezettel kapcsolatban elmondta, hogy az újabb evolúciót az újabb partnerek csatlakozása tette szükségessé: „Imádom a szürkét, amely fényesebbé és agresszívabbá teszi a kocsi küllemét. Biztos vagyok benne, hogy a rajongók tetszését is elnyeri. A tradícionális csapatszíneink megmaradtak, de ezeknek is adtunk egy modern csavart” – fogalmazott a nagyfőnök.
Mivel a 2015-ös technikai szabályzat nem hoz radikális változásokat, s a módosítások célja elsősorban az, hogy esztétikusabbá, tetszetősebbé varázsolja a tavaly elcsúfult orrkúpokat, nem meglepő, hogy a különítmény egyelőre csak ezt az elemet mutatta meg az új autóból. A Williamshez hasonlóan a Force India is csak lerövidítette a kocsi orrán kialakított nyúlványt: „Emiatt komoly munkát kellett végeznünk a télen, mert az új előírások miatt leszorítóerő tekintetében sokat veszítünk és valahogyan vissza kell nyerni ezt a teljesítményt” – magyarázta az együttes technikai igazgatója, Andrew Green.
Kiderült, hogy a VJM08-as a tavalyi modellhez képest megújul majd az oldaldobozoknál, ahol változik a légbeömlők kialakítása és új lesz a hátsó felfüggesztés is: a korábbi, torziós rúgókkal megvalósított megoldást egy hidro-mechanikus rendszer váltja fel. Hülkenberg és Perez a tervek szerint a jövő vasárnap induló tesztidőszak első, jerezi felvonása során még nem kapja meg a VJM08-ast: a különítmény szeretne minél tovább dolgozni az új autón, így az alkotást – amelynek fejlesztése során a Force India már a Toyota kölni, a sajátjánál jóval modernebb szélcsatornáját használta – a német és a mexikói előreláthatólag a második, Barcelonában tartandó teszten próbálhatja ki első ízben.
Az idei célkitűzésekről Mallya beszélt: a különítmény főguruja rendkívül erős párosnak titulálta a Hülkenberg és Perez által alkotott duót, akik - mint fogalmazott - "remélhetőleg a mezőny élbolyába juttatnak bennünket és szereznek néhány dobogós helyezést is a szezon során". Mint ismeretes, tavaly ez csak Pereznek sikerült, aki a 3. pozícióban zárta a Bahreini Nagydíjat.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Bosszút esküdött a nyomozó ellen, aki börtönbe juttatta.