szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új autó helyett csak az új orrkúpot és a megújult színezetet mutatta be a Force India Forma-1-es istállója szerdán, Mexikóvárosban, ráadásul Nico Hülkenberg és Sergio Perez még az első előszezonbeli tesztre sem kapja meg a VJM08 típusjelű, Mercedes-erőforrással hajtott versenygépet.

A tavalyi szezont a konstruktőri tabella 6. pozíciójában záró alakulat nem véletlenül ment Közép-Amerikáig a sajtóesemény miatt. A helyi legény, a már a tavalyi szezont is a silverstone-i egylet kötelékében töltő Perez révén újabb mexikói cégek csatlakoztak a csapathoz támogatóként, ráadásul Mexikóváros idén már egy verseny erejéig is fogadja majd az F1-es mezőnyt.

Force India VJM08
Sahara Force India Formula One Team

A társtulajdonos-csapatfőnök Vijay Mallya a fő attrakciónak szánt új színezettel kapcsolatban elmondta, hogy az újabb evolúciót az újabb partnerek csatlakozása tette szükségessé: „Imádom a szürkét, amely fényesebbé és agresszívabbá teszi a kocsi küllemét. Biztos vagyok benne, hogy a rajongók tetszését is elnyeri. A tradícionális csapatszíneink megmaradtak, de ezeknek is adtunk egy modern csavart” – fogalmazott a nagyfőnök.

Force India VJM08
Sahara Force India Formula One Team

Mivel a 2015-ös technikai szabályzat nem hoz radikális változásokat, s a módosítások célja elsősorban az, hogy esztétikusabbá, tetszetősebbé varázsolja a tavaly elcsúfult orrkúpokat, nem meglepő, hogy a különítmény egyelőre csak ezt az elemet mutatta meg az új autóból. A Williamshez hasonlóan a Force India is csak lerövidítette a kocsi orrán kialakított nyúlványt: „Emiatt komoly munkát kellett végeznünk a télen, mert az új előírások miatt leszorítóerő tekintetében sokat veszítünk és valahogyan vissza kell nyerni ezt a teljesítményt” – magyarázta az együttes technikai igazgatója, Andrew Green.

Force India VJM08
Sahara Force India Formula One Team

Kiderült, hogy a VJM08-as a tavalyi modellhez képest megújul majd az oldaldobozoknál, ahol változik a légbeömlők kialakítása és új lesz a hátsó felfüggesztés is: a korábbi, torziós rúgókkal megvalósított megoldást egy hidro-mechanikus rendszer váltja fel. Hülkenberg és Perez a tervek szerint a jövő vasárnap induló tesztidőszak első, jerezi felvonása során még nem kapja meg a VJM08-ast: a különítmény szeretne minél tovább dolgozni az új autón, így az alkotást – amelynek fejlesztése során a Force India már a Toyota kölni, a sajátjánál jóval modernebb szélcsatornáját használta – a német és a mexikói előreláthatólag a második, Barcelonában tartandó teszten próbálhatja ki első ízben.

Force India VJM08
Sahara Force India Formula One Team

Az idei célkitűzésekről Mallya beszélt: a különítmény főguruja rendkívül erős párosnak titulálta a Hülkenberg és Perez által alkotott duót, akik - mint fogalmazott - "remélhetőleg a mezőny élbolyába juttatnak bennünket és szereznek néhány dobogós helyezést is a szezon során". Mint ismeretes, tavaly ez csak Pereznek sikerült, aki a 3. pozícióban zárta a Bahreini Nagydíjat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!