A Renault-Nissan konszern két tagja az elmúlt időben bátrabban merészkedik át egymás felségterületére. A Nissan, a tavaly bemutatott Pulsarral tért vissza a tíz éve elhagyott kompakt kategóriába, amelyben az Almera volt az utolsó autójuk. Ebben a szegmensben a Renault-é volt a piac eddig a konszernen belül, a Megane-nal. Cserébe, úgy tűnik, a Renault a Nissan legnagyobb sikerének, a Qashqainak állíthat konkurenciát.
Napokon belül tehát itt a Renault Kadjar szabadidő autó, amelynek neve egy szóösszetétel: a „kad”, a quad szót idézi, míg a „jar” két ige összevonása, ami az agilitásra és ügyességére utal.
Mivel a Renault palettáján a Capture már képviseli a terepes hobbi vonalat egy mérettel kisebb formában, az újdonság várhatóan valami hasonló formavilággal érkezhet.

Az újdonság alapjaiban megegyezik az új Nissan Qashqai technikájával, az úgynevezett Common Module Family-vel (CMF) platform révén. Mindennek fényében a motorválasztéka is várhatóan nagyban tükrözi majd a testvérmodell erőforrás-kínálatát, amely 1,2 literes turbós benzinmotort, 1,5 literes és 1,6 dCi-ket jelent.
A mostani média bemutatkozás után a Kadjar, először élőben, a márciusi genfi autószalonon lesz látható.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra. |