szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Állandó-összkerékhajtásának köszönhetően akár síelni is el lehet indulni a harmadik generációs TT Roadsterrel, a sílécet viszont ajánlatos a helyszínen bérelni.

Az Audi TT Roadster harmadik generációját tavaly szeptemberben mutatták be a Párizsi Autószalonon, rá egy hónapra pedig el is indult a gyártása a győri üzemben. A nyitható tetős változat megjelenése szinte minden részletében megegyezik a Coupéval.

A nagy különbség természtesen a vászontető, amely 10 másodperc alatt tűnik el fejünk fölül, akár 50 kilométer/órás tempóig. Nem elhanyagolható adat, hogy a tetőszerkezet, a mozgató mechanikával együtt mindössze 39 kilogrammot nyom. Ez tovább vezet a kabriók másik fontos kérdéséhez az össztömeghez, amely ebben az esetben 1320 kg, pár kilóval több, mint az előd 1315 kilós tömege.

Audi

A tengelytáv ugyan 37 milliméterrel nőt, 2505 milliméterre, de továbbra sem nevezhető négy felnőtt számára kényelmes utazóautónak a TT. A motorjellemzőiben is megegyezik a Roadster a zártkasztnissal: a 2.0 literes dízel a belépő modell 184 lóval, a benzines 2.0 literes TFSI 230 lóerővel lesz jelen, míg a TTS Roadster 310 lóerős.

Fontos megemlíteni továbbá, hogy a benzines motorokhoz járó quattro állandó összkerék-hajtás révén igazi négyévszakos roadsterről van szó, amivel akár síelni is el lehet indulni. Talán éppen ezt a fajta sokoldalúságát szerették volna hangsúlyozni az audisok a most közzétett galériával, melynek fotóin meseszép, itt-ott havas utakon látható a TT Roadster.

Audi
Audi
Audi
Audi
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!