szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Három vadonatúj, fejenként 575 lóerős BMW X6 M-et eresztettek ki kergetőzni DTM-pilótákkal a volán mögött. Méghogy az elefántok nem tudnak repülni?

Néhány hete, hogy megérkezett hivatalosan is a bajor márka kupéterepesénk legújabb változatából a csúcs verzió. A legerősebb variánst, természetesen most is a BMW M GmbH, vagyis a motorsport részleg delegálta, amely jelenlegi 4.4 literes V8-as motorblokkból közel 600 lóerőt sajtolt ki, a maximálisan leadott 750 Nm nyomaték mellett. Mindez 4,2 másodperc alatti százas tempó elérését teszi lehetővé álló helyzetből.

Az összkerékhajtású modelleket még tesztfázisban hajtotta meg három DTM-es pilóta, Austinban, Texasban. Az egyikük a jelenlegi bajnok Marco Wittmann – aki nem mellesleg egy magyar istállóban pallérozódott, a Kálmán Motorsportban gokartosként, a másikuk, a szintén bajnok Timo Glock, valamint Joey Hand, aki idén már nem DTM-ezik. Elképesztő látni, ahogyan ezek az ormótlan méretű, közel kéttonnás gépek nagy tempónál is milyen precízen vezethetők, ilyen tudású és hátterű pilóták kezében.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!