szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindössze száz példány készül a Vantage GT3-ból, amely közvetlen leszármazottja a versenyautónak.

Az Aston Martin kínálata főként olyan luxuskupékból áll, amelyeknél a hangsúly az elegancián, a kényelmen és a gyorsaságon van, így aki versenypályás használatra is alkalmas sportautóra vágyik az inkább az olasz konkurenciánál, vagy a Porsche kínálatában válogat. Ezen most változtatni szeretnének az angolok, ezért a GT versenyautó mintájára piacra dobnak egy limitált szériás Vantage GT3-at, amely az eddigi legsportosabb modell a márka történelmében.

Aston Martin Vantage GTS
Aston Martin

A 6.0 literes hengerűrtartalmú V12-es motorjából 600 lóerőt és 625 Nm-es csúcsnyomatékot csaltak elő a mérnökök, melynek köszönhetően hétfokozatú automataváltóval párosítva 3,7 másodperc alatt futja a nulla-százas sprintet, a végsebessége pedig hajszál híján 300 kilométer/óra. A versenyautós menetdinamikához nagyban hozzájárulnak a jelentős leszorítóerőt termelő szénszálas aerodinamikai kiegészítők, melyek közül a köténylemez, a küszöbök, a diffúzor és a fix hátsószárny a versenyautóról lehetnek ismerősek.

Nem csak az imént felsorolt elemek, de a motorháztető és az utastér kárpitozása is karbonból készül, ami jelentős súlycsökkenést eredményez. Mindezek a könnyített akkumulátorral, a magnézium szívócsonkokkal, a 19 colos kovácsolt versenyfelnikkel, a titán kipufogórendszerrel és az olyan apróságokkal, mint a bőrből készült belső kilincsek, összesen egy mázsányi fogyókúrát eredményez a Vantage S-hez képest. Aki pedig még ennél is jobban megfogná a kilókat az egy kis felárért cserébe szénszálas tetőt és polikarbonát hátsó ablakot is rendelhet.

Aston Martin Vantage GTS
Aston Martin

Természetesen a pályahasználathoz elengedhetetlen a keményebbre hangolt futómű, az önzáró differenciálmű, a Brembótól érkező karbon-kerámia fékrendszer és a Michelin Pilot Super Sport gumik, amik éppen elegendőek ahhoz, hogy az ember óvatosan elguruljon a legközelebbi versenypályához, majd egy-két bemelegítő kör után kiautózza belőle, ami a csövön kifér.

Mivel az Aston Martinról van szó egy kis luxust így is csempésztek az utastérbe, többek közt az Alcantara kárpitozású kagylóülésekkel és sportkormánnyal, a központi érintőképernyővel, amelyen a navigáció is megjeleníthető, illetve a középkonzol art-deco stílusú kapcsolóival.

A Genfi Autószalonon bemutatkozó Vantage GT3-ból mindössze száz példány készül, így még az indulóár ismerete nélkül is biztosra vehető, hogy percek alatt elkapkodják az összeset.

Aston Martin Vantage GTS
Aston Martin
Aston Martin Vantage GTS
Aston Martin
Aston Martin Vantage GTS
Aston Martin

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!