szerző:
MTI

Az evopro cég magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszát mutatta be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, aki azt szeretné, ha Magyarország Közép-Európa vezető országa az elektromobilitás terén.

Az a cél, hogy Magyarország az elektromos busz használata és az elektromobilitás terén is Közép-Európa vezető országa legyen - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter hétfőn Budapesten.

Az evopro cég magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszának bemutatóján a Budai Várban a nemzetgazdasági miniszter azt mondta, 2050-re a Nemzetközi Energiaügynökség előrejelzése szerint az újonnan értékesített autók 70 százaléka elektromos, hibrid, vagy plug-in hibrid lesz, ami komoly kihívást jelent. Nemzetgazdasági érdek, hogy Magyarország is minél jobban részese tudjon lenni ennek a fejlődésnek, amihez  technológiai innovációra van szükség - mondta. A miniszter közölte, hogy ehhez minden adott. A cél elérését szolgálja a Jedlik Ányos terv és klaszter is, amelynek keretében egyebek mellett innovatív, versenyképes magyar járművek készülhetnek, bár a világ színvonalától  a magyar elektromos járműgyártás nem marad el - jegyezte meg a miniszter.  

©

Varga Mihály elmondta még, hogy a Jedlik Ányos tervhez kapcsolódóan a kormány az elektromobilitás elterjedését jogszabályi módosításokkal is segíteni szeretné, a többi közt a töltők telepítésére vonatkozó hatósági eljárásrend kialakításával, a villamosenergia-törvény felülvizsgálatával és módosításával, zöld alapszínű rendszám bevezetésével a hibrid és elektromos járművek esetében, illetve parkolási és útdíjkedvezmények bevezetésével, buszsáv használatának engedélyezésével.

Varga Mihály a volán mögött
©

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a busz tesztprogramjának ünnepélyes megnyitóján azt hangsúlyozta, hogy száz évvel ezelőtt, 1915 márciusában egy akkumulátoros busz volt az első, amely Budapesten menetrendszerűen közlekedett. Most értünk el újra oda, hogy elektromos buszok közlekedhetnek - tette hozzá.

Mészáros Csaba, az evopro-csoport vezetője azt mondta, a Modulo elektromos busz nem állhatna a Szentháromság téren a kormány ösztönző gazdaságpolitikája nélkül. Emellett köszönetet mondott az I. kerületnek is, hogy a városrész vezetése "zászlójára tűzte" az elektromos közlekedést.

©

A magyar mérnökök által tervezett, fejlesztett és gyártott Modulo buszcsalád elektromos hajtású prototípusa, a Medio Electric ultrakönnyű, kompozit szerkezetű, mintegy 57 százalékos magyar értékhányaddal rendelkezik. A null-emissziós autóbusz 8 méter hosszú, 65 utas szállítására alkalmas.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Egy új technikának hála még 48 óráig működik a testből kiszedett agydarab

Egy új technikának hála még 48 óráig működik a testből kiszedett agydarab

 Bezuhant a japán gazdaság, miután 10 százalékra emelték az áfát

Bezuhant a japán gazdaság, miután 10 százalékra emelték az áfát

Az első igazi áruház volt, most a túlélésért küzd az amerikai Macy's

Az első igazi áruház volt, most a túlélésért küzd az amerikai Macy's

Radar360: Három magyar kórházi karanténban, egy repülőnyi ember ragadt egy gépen

Radar360: Három magyar kórházi karanténban, egy repülőnyi ember ragadt egy gépen

Hat órán át vesztegelt egy gép Ferihegyen, az utasokat nem engedték leszállni

Hat órán át vesztegelt egy gép Ferihegyen, az utasokat nem engedték leszállni

Lakner Zoltán: Nagyon zavar a főtisztek megjelenése az évértékelőn

Lakner Zoltán: Nagyon zavar a főtisztek megjelenése az évértékelőn