Így készül a Bugatti Veyront repítő félelmetes erőforrás
Kevés dolog van, amely képes annyira lázba hozni az autórajongókat, mint egy Bugatti Veyron: a kocsi az autógyártás történelmének egyik mesterműve és a napokban felbukkant egy videó, amely bemutatja, hogy a molsheimi gyárban dolgozó mesteremberek hogyan szerelik össze a kocsi hajtóművét.
hvg.hu
A Veyronokat hajtó 8 literes, W16-os erőforrást túlzás nélkül lehet történelmi mérföldkőnek tekinteni az autógyártás világában: a motor a kezdeti változatokban 1001 lóerőt teljesített, míg a típus késői verzióiban – például a sorozatgyártott autók sebességi világcsúcsát 2010-ben 430,9 kilométer/órával felállító Super Sportban – 1200 lóerőt teljesítenek.
Noha a világ immáron a Veyron utódát várja a Bugattitól, mindenképpen érdemes megtekinteni, hogyan és milyen körülmények között készültek a16 hengeres, négy turbóval felvértezett erőmű valóban speciális körülmények között készül a molsheimi bázison.
Magyarországon már szinte hagyománya van az asztronauták köszöntésének, de az utolsó óta is eltelt 45 év. Nem tudni, Kapu Tibort mivel fogják fogadni, mindenesetre az MNB már rárepült az űrrepülésére.