szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

900 lóerő, hátsókerékhajtás és a V8-as motor sehol nem szerepel a gyári listában, de Tanner Foust csapata megoldotta a feladatot házon belül.

Tanner Foust amerikai autóversenyző neve több dolog kapcsán is ismerős lehet, egyrészt azon túl, hogy számos versenysorozatban megmutatta már a vezetési tudását, ő a Top Gear USA egyik műsorvezetője. Vagyis egy igazán sokoldalú tehetség, aki sokéves kihagyás után idén visszatér az amerikai Formula Drift bajnokságba, ahol a szponzorai révén egy Volkswagen Passattal fog harcba szállni a japán és amerikai hátsókerekes versenyautókkal.

Természetesen a Rockstar energiaital színeiben pompázó autóban semmi nem maradt meg a gyári hajtásláncból, hiszen egy front- vagy összkerékhajtású üzleti limuzinnak nem sok keresnivalója lenne a bajnokságban. Foust és csapata éppen ezért a klasszikus megoldást választotta, vagyis belepakolt egy 700 lóerős V8-as blokkot a kocsi orrába, amely nitróval 900 lóerős teljesítmény leadására képes a hátsó kerekein keresztül.

Tanner Foust

A készítők a maximális teljesítmény kicsikarásán túl a humorérzéküket sem felejtették otthon, így a teljesen kibelezett, bukócsövezett utastérben a kormányrúdra erősített digitális műszerfal mellett azért meghagyták az eredeti mutatókat és a szellőzőrostélyokat is.

Tanner Foust
Tanner Foust
Tanner Foust
Tanner Foust
Tanner Foust
Tanner Foust


Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!