szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha az, az irány, hogy a kisebb sportos autókban is egy elektromotor adja a plusz löketet – á la LaFerrari - akkor csak bátorítani tudjuk az ilyen megoldásokat.

A 2015-ös sanghai autószalonon mutatkozik majd be a franciák tanulmányautója az 500 lóerősre és 730 Nm-es nyomatékúra erősített 308-as hibrid.

A hothatch már-már a szupersportautók menetdinamikai tartományába tartozó 4,0 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót. A kocsi specifikációja nagyjából a következő: 1.6 literes turbó benzinmotor 270 lóerővel, ehhez csatlakozik a két darab 85kW-os (113 lóerős) elektromotor. A kocsi akkumulátora egy 3 kWh-s lítium-ion egység. Az elektromos motorok egyformán hajtanak elöl és hátul is, az első hajtásba csatlakozik be a belsőégésű motor is.

A sofőr három teljesítménymódot választhat kedve szerint: utcai, pálya és verseny. Érdekes, hogy külsőségeiben a 308 R Hybrid, leginkább a tavaly bemutatott 208 GTI 30, a legendás 205 GTI harmincadik születésnapjra készített példányára hasonlít. Nyilván hosszabb tengelytávval és szélesebb nyomtávval.

Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!