Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1dd13e0c-ad86-400e-b1d8-73df12ad2311","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"A Linke az egyetlen német parlamenti párt, amelyiknek érdemben változott a támogatottsága az elmúlt hónapokban. Pár hónapja sörrel kellett becsalogatni az embereket, most tömve volt a német szocialisták kampányzárója. Különösen a fiatalok körében népszerűek, amihez kellett egy jó beszéd és hogy tudják használni a TikTokot. A program az elmúlt napok után abszurd, de Németországban még van erre tér. ","shortLead":"A Linke az egyetlen német parlamenti párt, amelyiknek érdemben változott a támogatottsága az elmúlt hónapokban. Pár...","id":"20250222_nemetorszag-valasztas-linke-kampanyzaro-riport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dd13e0c-ad86-400e-b1d8-73df12ad2311.jpg","index":0,"item":"7c13a023-6616-45f9-876b-b636a0570bf6","keywords":null,"link":"/360/20250222_nemetorszag-valasztas-linke-kampanyzaro-riport","timestamp":"2025. február. 22. 09:00","title":"Elmentem a német szocialisták kampányzárójára, hogy megnézzem, mekkora luxus demokráciában élni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezők a korábbi gyakorlatnak megfelelően idén is helyhiányra hivatkozva utasították el a regisztrációt.","shortLead":"A szervezők a korábbi gyakorlatnak megfelelően idén is helyhiányra hivatkozva utasították el a regisztrációt.","id":"20250220_orban-evertekelo-hvg-24hu-telex-nem-vehet-reszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797.jpg","index":0,"item":"f7a4bdfd-b1e5-4ba1-8f8a-5edda50068df","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_orban-evertekelo-hvg-24hu-telex-nem-vehet-reszt","timestamp":"2025. február. 20. 14:02","title":"A HVG mellett a Telex és a 24.hu sem vehet részt Orbán Viktor évértékelőjén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Gustav Gressel úgy látja, a fegyvernyugvás esélye nagyjából akkora, mint egy lottóötösé.","shortLead":"Gustav Gressel úgy látja, a fegyvernyugvás esélye nagyjából akkora, mint egy lottóötösé.","id":"20250221_Nagy-haboru-fenyegeti-Europat-lapszemle-faz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86.jpg","index":0,"item":"4a8aa152-5a77-498e-9f4a-ee48604d516b","keywords":null,"link":"/360/20250221_Nagy-haboru-fenyegeti-Europat-lapszemle-faz","timestamp":"2025. február. 21. 07:38","title":"Nagy háború fenyegeti Európát – mondja egy osztrák fegyverkezési és Oroszország-szakértő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58873c99-82bf-4c33-9238-53f69358cf58","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Elmondása szerint ő volt a leggyengébb láncszem. ","shortLead":"Elmondása szerint ő volt a leggyengébb láncszem. ","id":"20250221_Sarkozi-Akos-szerint-ezert-rugtak-ki-A-Konyhafonokbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58873c99-82bf-4c33-9238-53f69358cf58.jpg","index":0,"item":"54b507e4-da3c-432e-9e05-41a1e31c3331","keywords":null,"link":"/elet/20250221_Sarkozi-Akos-szerint-ezert-rugtak-ki-A-Konyhafonokbol","timestamp":"2025. február. 21. 09:21","title":"Sárközi Ákos megszólalt: szerinte ezért menesztették A Konyhafőnökből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91b083b9-0eb0-4fd4-8eee-bc05c096b1b3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A most kamatfizetési fordulónaphoz érkezett Prémium Magyar Állampapír (PMÁP) befektetői dönthetnek úgy is, hogy megtakarításukat devizában folytatják. A devizaváltással azonban elveszíthetik a már megtermelt kamataik egy részét. A BiztosDöntés.hu összeszedte, hogy az állampapír-befektetők hogyan tudják a lehető legkedvezőbben átváltani a forintjukat devizára.","shortLead":"A most kamatfizetési fordulónaphoz érkezett Prémium Magyar Állampapír (PMÁP) befektetői dönthetnek úgy is...","id":"20250221_pmap-devizabefektetes-penzugyek-allampapir-kamat-biztosdontes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91b083b9-0eb0-4fd4-8eee-bc05c096b1b3.jpg","index":0,"item":"e85266de-fb48-4432-99f5-7cd29bd14b7f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250221_pmap-devizabefektetes-penzugyek-allampapir-kamat-biztosdontes","timestamp":"2025. február. 21. 11:51","title":"Nagy bukó lehet, ha nem vigyázunk, hogyan csatornázzuk Nagy Márton „pénzesőjét” a devizák felé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38c91cce-3502-46de-9f56-e2648e4dc3e5","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Minden adathoz hozzá akar férni, minden hivatalba saját embert követel: Elon Musk szabad kezet kapott Donald Trumptól a szövetségi államapparátus karcsúsítására, és ezt mérnöki feladatnak fogja fel. Saját cégeitől valóságos ármádiát irányított át a feladatra, amelynek tagjai hajlandók heti 60-80 órát is dolgozni a nagy célért.","shortLead":"Minden adathoz hozzá akar férni, minden hivatalba saját embert követel: Elon Musk szabad kezet kapott Donald Trumptól...","id":"20250220_hvg-elbocsatando_legio-elon-musk-doge-trump-amerika-leepitesi-hullam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38c91cce-3502-46de-9f56-e2648e4dc3e5.jpg","index":0,"item":"77ea18af-1893-41fa-9e99-43d51648805b","keywords":null,"link":"/360/20250220_hvg-elbocsatando_legio-elon-musk-doge-trump-amerika-leepitesi-hullam","timestamp":"2025. február. 20. 16:30","title":"Rideg technokrata hadsereget vezényelt Washingtonba Elon Musk, hogy végrehajtsa minden idők leépítését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"417e2868-2f8e-4057-9e00-8851fc11d949","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy-egy példánnyal az eredeti modellből manapaság is össze lehet futni a Balkánon.","shortLead":"Egy-egy példánnyal az eredeti modellből manapaság is össze lehet futni a Balkánon.","id":"20250221_Ultraolcso-autokent-terne-vissza-a-legendas-Yugo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/417e2868-2f8e-4057-9e00-8851fc11d949.jpg","index":0,"item":"90ed1f0b-e036-4a55-a6c9-87fe9213a6f2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_Ultraolcso-autokent-terne-vissza-a-legendas-Yugo","timestamp":"2025. február. 21. 20:20","title":"Ultraolcsó autóként térne vissza a legendás Yugo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ece4739-a36f-4441-b1ed-eadbaa3dbe7d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„Nem értem, hogy az emberek hogyan tudják megnyugtatni magukat, hogy végül is nem gáz elmenni szerepelni Orbán Viktor elé az új stúdiókomplexum átadásánál, miközben kicsináltak színházakat” – tette fel a kérdést a színésznő.","shortLead":"„Nem értem, hogy az emberek hogyan tudják megnyugtatni magukat, hogy végül is nem gáz elmenni szerepelni Orbán Viktor...","id":"20250221_Borbely-Alexandra-hogy-fellepjek-Foton-Orban-Viktor-elott-nem-fer-bele","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ece4739-a36f-4441-b1ed-eadbaa3dbe7d.jpg","index":0,"item":"d32abb53-c131-4a99-9a27-b103a88d4a7b","keywords":null,"link":"/kultura/20250221_Borbely-Alexandra-hogy-fellepjek-Foton-Orban-Viktor-elott-nem-fer-bele","timestamp":"2025. február. 21. 13:25","title":"Borbély Alexandra: Hogy fellépjek Fóton Orbán Viktor előtt, az már nem fér bele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Úgy tűnik, nem kellett sok a hazai vásárlóknak: egy jól sikerült formaterv, vállalható árak és a megfelelő pillanat. A terepjáróból terepes hobbiautóvá szelídült Suzuki Vitarára rámozdultak a vevők. Jogosan? Teszteltük az esztergomiak újdonságát.
Épp a teszt írása napján jött ki az első negyedéves magyarországi forgalomba helyezési mutatókat adó statisztika a Datahouse-tól, amelyben az alig két hónapja forgalmazott új Suzuki Vitara már most 400 darab feletti eladásokkal szerepel. Egy hónap alatt több mint 200 elment belőle, és ennek java vélhetően magánszemélyeké lett, mert a flottás vásárlások még nem futhattak fel igazán. Láthatóan „beütött” a modell: míg a korábbi Vitarák esetében nem volt elég terepjárónak látszani, annak is kellett lenni, mára ez nem feltétel, ráadásul megnyílt vele az út a tömegek felé.
Esztergom újdonságát közel 100 országba exportáljuk. Világmodellt gyártunk, és úgy tűnik, ez a tény a tervezésére is jó hatással volt. Egy olyan piacon, mint a miénk, ahol a Suzuki heves hitviták főszereplője – és leginkább áldozata –, sikerült a japánoknak egy olyan modellt bemutatni, amelyet nem lehet zsigerből cikizni. Valószínűleg ez lett volna a cél a tavalyelőtt bemutatott SX4 S-Cross-szal is, de igazán a Vitara sikerült jól. A Suzuki meg most küszködhet, hogy van két, közel ugyanarra a közönségre célzó autója.
Suzuki Vitara - galéria
D.P.
A Vitara legnagyobb pozitívuma egy mondatban így hangzik: úgy divatos hobbiautó, hogy még sincs kényszere az embernek állandóan vigyázni rá, és mérlegelni, le merjen-e menni vele egy Duna-parti földútra. A murvás utcák tankcsapdáit simán átlépő, hasznos autó lett ez, ami jól is néz ki. Van benne a régebbi Mitsubishi Pajerók formavilágából is valami, ami miatt ismerős a forma, ez ráadásul sokak elismerését kiváltja. A hátulja már nem ilyen erős, kicsit még dolgozhattak volna rajta, és még nyilván számtalan apróságba bele lehet kötni (elsőre például a nagy műanyag plecsni Suzuki-logóba az orrán), de összességében nagyon vállalható formájú és kidolgozású autó lett az új Vitara.
A méreteit tekintve a Vitara, az S-Cross arasznyival kisebb testvére: 4,17 méteres hossza 12,5 centivel kisebb, mint az inkább crossover külsejű SX4 S-Crossé. A két kocsi hasmagasságának eltérése is tükrözi, hogy a Vitara inkább SUV, a 18,5 centiméteres fellépőmagasság egész tisztességes. Az S-Cross ugyanezen értéke, 16,5 centiméter, és már azzal is magasabban ülünk, mint az átlagautókban. Az S-Crossénál 10 centivel rövidebb a tengelytávja is a Vitarának, de ez nem fog feltűnni, mert négy embernek ugyanolyan kényelmes az utóbbi is. A csomagtér alapból 375 liter, teljesen sík padlózattal, igaz, alá már nem fért teljes méretű pótkerék.
D.P.
A kabinban körülpillantva nem lepődik meg az, aki ült már japán kocsiban: nem lesz elvarázsolva, ez egy nem túl fantáziadús tervezői csapat korrekt munkája. A műszerfal, a műanyag elemek szembesítenek a valósággal, a Vitara nem prémiumtermék – a fedélzeti számítógép adatait például még mindig a sebességmérőből kiálló műanyag pöcökkel lehet lekérni. A középkonzolon lévő érintőképernyős egység sem a grafikájával fog lenyűgözni, cserébe Bluetooth-kapcsolatot, Mirror-linket és Google Maps-navigációt is kínál, valamint tesztautónkon a tolatókamera is kifejezetten jó képet ad.
Vitaránk az 1.6 literes turbó nélküli, változó szelepvezérlésű VVT benzinmotorral érkezett, amit régóta csiszolgatnak a japán mérnökök (ugyanez a motor van az S-Crossban is). A 120 lóerős és 156 Nm-es maximális nyomaték a mai turbós korszakban kicsit alulmotorizáltnak tűnt elsőre, de mindez azért van így, mert nagyon el vagyunk kényeztetve. Manapság minden turbós autó alulról is húz. Ez egy amolyan rendes forgatós motor, ami 3500-tól van igazán elemében, onnan viszont „szinte turbósan” meglódítja az összkerekesként is alig 1160 kilogrammos kocsit. Alacsony fordulat-magas fokozat párosításban sem fulladozik egyébként, viszont kissé érthetetlen módon a 2000 és 3500-as tartományban mintha nem történne semmi, gyakorlatilag nem reagál a kocsi a gázadásra.
Suzuki Vitara - galéria
D.P.
Az összkerékhajtású Vitara menetmód-kapcsolója négyféle lehetőséget kínál: Auto, Sport, Snow (havas) és Lock (zárt differenciálmű). Sport módban megugrik a motorfordulatszám, áthelyeződik a 3000-es tartomány fölé, ha „helyzet van”, érdemes használni, nagyjából 20 százaléknyival fickósabb lesz tőle az autó. (Így egyébként 11 másodperc alatt éri el 80-ról elrugaszkodva a 120 km/h-s tempót.) A kormánymű is megfelelően direkt, szerencsére itt nem tapasztalható az S-Cross némi idegessége sem, a Vitara inkább terepjárósan, komótosan vezethető. Ehhez tartozik a Suzukiknál megszokott, egészen puha kuplungműködés és a váltó korrekt kapcsolhatósága. Vélhetően az összkerekesség furcsa járuléka volt a tesztautónkban, hogy a hátsó tengely felől (a differenciálműből) egyfajta távolsági buszos hang érkezik, a gyorsulással arányosan erősödve. Zavaró és kár érte, hogy lerontja az utazási komfortot.
Ötödikben 130-nál a főtengely fordulatszáma 3200 percenként, ami mutatja, hogy elfért volna a hatfokozatú váltó is, de a fogyasztásra így sem lesz panaszunk. Az összkerékhajtást is tudó autó nem kímélve is beéri 7,0 liter alatti benzinmennyiséggel száz kilométerenként, még úgy is, hogy az egyébként nem ügyetlen start&stop-rendszert, lényegében az első pillanattól kikapcsoltuk.
Suzuki Vitara - galéria
D.P.
A Vitarát a biztonsági és asszisztens rendszereiben is felhúzták a manapság elvárható szintre, aminek eredménye, hogy éppen a napokban ötcsillagos eredményt produkált a legfrissebb szabványok szerinti EuroNCAP-teszten, ennél lényegre törőbb üzenet pedig nem is nagyon kell a vásárlónak. Alapból 7 légzsák, radaros tempomat, vészhelyzeti önálló fékezőrendszer ebben a kategóriában abszolút „update”.
Ami az árazást illeti, érdemes körülnézi, milyen változatokat terítenek a kereskedők. A nálunk lévő darab, leszámítva az összkerékhajtást (Allgrip), talán a legnépszerűbb felszereltségi szintet (GL+) képviseli. Az összkerékhajtást is tudó, 17 colos alufelnis, tolatókamerás, ABS-t, ESP-t, fékerőelosztót, kulcsnélküli indítást, fullos infotainment-rendszert, multifunkciós kormányt, digitklímát, ülésfűtést tartalmazó csomag nagyjából 4,5 millió forintért elvihető, ami igen-igen jó ár. Ha pedig valaki lemond az összkerékhajtásról, akkor máris négymillió alatt lesz a manapság legdivatosabb ligának számító hobbiterepjárók között az új autója.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.