szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alig több mint négyszáz példány készült a V8-as motorral hajtott Jalpából a ’80-as években, így ma már igazi gyűjtői darab minden egyes épen megmaradt példány.

Az 1970-es és 80-as évek egyik legkívánatosabb szupersportautója a Lamborghini Countach volt, melynek futurisztikus megjelenése, erőtől duzzadó V12-es motorja és lehengerlő menetdinamikája mindenkit elkápráztatott.
Lamborghini Jalpa
worldcarfans.com


Egy ilyen autóipari ikon mellett érthető, hogy kevesebb figyelem jutott az 1981-től 1988-ig gyártott Jalpának, pedig a jóval többe kerülő zászlóshajó mellett az olaszok ezt szánták a megfizethető árú Lamborghininek.

Lamborghini Jalpa
worldcarfans.com

Az akkori népszerűtlensége manapság pozitívum, hiszen a Bertone által tervezett, korabeli Ferrarikra hajazó autóból alig több mint négyszáz példány készült, így manapság egyre többet ér egy-egy épen megmaradt példány. Mint például a képeken látható targatetős, amerikai kivitelű darab, amely az utolsó Jalpák egyike, ugyanis 1988-ban, vagyis a típus gyártásának utolsó évében készült. A tökéletesen megőrzött, eredeti állapot mellett további értéknövelő tulajdonsága, hogy a futásteljesítménye csupán 25.378 mérföld, vagyis éppen csak meghaladja a 40 ezer kilométert.

Lamborghini Jalpa
worldcarfans.com

Ez pedig meg sem kottyan a 3.5 literes V8-as motorjának, amely 259 lóerőt és 305 Nm maximális nyomatékot produkált újkorában, ötfokozatú manuális váltóval párosítva. Mindez hat másodperces nulla-százas sprintet és 234 kilométer/órás végsebességet biztosított a másfél tonnás autónak, olyan hangélmény mellett, amire csak a korabeli olasz V8-asok voltak képesek 7000-res fordulatszám fölött. Időutazásra tehát tökéletes, valamint befektetésnek sem rossz, hiszen 115.000 dollárt kérnek érte, azaz 31 millió forintot, ami később könnyedén feljebb kúszhat.

Lamborghini Jalpa
worldcarfans.com
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!