szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miután kirobbant szerdán az eddigi legnagyobb autóipari visszahívási botrány, természetesen kíváncsiak voltunk az itthoni autópark mennyire fertőzött.

Baleset esetén, a légzsákot egy szerkezet robbanással hozza működésbe. Azonban a robbanás olyan erejű lehet a japán Takata cég által gyártott gyújtópatronoknál, hogy a légzsák háza apró darabokra szakadva súlyos sérülést okozhat az autóban ülők testén.

Eddig, bizonyíthatóan, hat haláleset történt és legalább 100 sérülés a Takata légzsákjai miatt. A japán cég kedden elismerte felelősségét és nem kevesebb mint 34 millió járműben kénytelen cserét eszközölni, csak az Egyesült Amerikai Államokban. Ezt követően kérdeztük meg szerdán, a leginkább érintett gyártókat, nálunk milyen intézkedéseket kellett végrehajtani egy évre visszamenőleg, az egyébként régóta ismert, problémás Takata légzsákok miatt.

A Toyota az első utasoldali légzsákcsere kampányaiban eddig 10 834 autóval volt érintett, ezen ügyfeleket mind kiértesítették, de ebből újra kell értesíteni, azokat, ahol csak ellenőrzés történt az első javításnál – írta a japán márka képviselete kérdésünkre. A mostani akció kapcsán pedig az utasoldali légzsák lehetséges hibája miatt 18 328 darab autónak kell visszamennie, a vezetőoldali légzsákok miatt, pedig további 1330 darabnak. A Toyota arról nem írt, hogy van-e közös halmaz, vagyis olyan autó, amelyikben mindkét légzsákot cserélik.

A másik érintett japán márka a Honda részéről a számok a következőképpen néznek ki. Az utasoldali, első légzsák-gyújtópatron hibája miatt eddig összesen 5 körben jelentett be a Honda visszahívást Európában. Idehaza a múlt heti, legutolsó visszahívási kör 8798 járművet érint, a korábbi körökben kevesebb mint, 1500 autó volt érintett.

A vezetőoldali, első légzsák gyújtópatron miatt eddig összesen 4 körben jelentett be eddig Európában visszahívást, ebből idehaza a múlt heti, legutolsó visszahívási kör 4958 járművet érint.

A Honda hazai importőre a központtól részletes alvázszámlistát kap, és ez alapján értesítik levélben a tulajdonost. A belső adatbázisban nem szereplő tulajdonosok adatait a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalától (KEKKH-tól) kérik le, majd értesítik őket.

A BMW-részéről a 3-as sorozat 2003-2004-es autói érintettek itthon. Az E46-os modell utasoldali légzsákjait kellett cserélni, amit 2014-ben elkezdett a gyártó. 483 darab Magyarországon értékesített autóról van információja az importőrnek. Ők a cseréről a szervizeikben megforduló (aktív) ügyfeleket a szervizek révén értesítik. Az ismeretlen ügyfeleket a KEKKH-n keresztül próbálják meg elérni.

A Mazdától azt a választ kaptuk, hogy ez idáig nagyjából 700 autójukat érintette a Takata-légzsákokkal kapcsolatos probléma, és ez a kiterjesztés után sem fogja elérni az 1000 darabnál nagyobb számot.

Az érintett tulajdonosokat – 10-12 éves autókról lévén szó – ha még az első tulajdonos birtokában van, levélben értesítik, ha viszont már sokadik tulajdonos birtokolja az autót, a tulajdonosnak kell érdeklődnie érintett-e a cserében.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az ágy a sütőtől egy méterre található – forrnak az indulatok két lakás miatt az Egyesült Királyságban

Az ágy a sütőtől egy méterre található – forrnak az indulatok két lakás miatt az Egyesült Királyságban

Koronavírus: 84 ember meghalt, 4326 új fertőzöttet találtak

Koronavírus: 84 ember meghalt, 4326 új fertőzöttet találtak

Hallható ajándékot kap a Spotify minden fizetős felhasználója

Hallható ajándékot kap a Spotify minden fizetős felhasználója