szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW Art Car sorozat részeként már 40 éve, hogy a kortárs művészet legnagyobb neveit sikerül rávenni, hogy egy bajor versenyautó legyen a vásznuk.

Pontosan negyven évvel ezelőtt jutott eszébe a művészet kedvelő Hervé Poulain francia autóversenyzőnek, hogy különleges fényezésű autóval álljon rajthoz Le Mans-ban, ezért megkérte művészbarátját, Alexander Caldert, hogy pingálja ki a BMW 3.0 CSL versenyautóját. Jochen Neerpasch a BMW akkori motorsportigazgatójának közbenjárásával meg is születetett az első Art Car, amelyet azóta tizenhat legendás típus követett.

A negyvenéves évforduló alkalmából kiállítást rendeztek Hong Kongban az Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol és Jeff Koons által megálmodott autókból, amik később New-York-ban, Sanghajban és Miamiban is láthat majd az erre fogékony közönség.

Alexander Calder (BMW 3.0 CLS, 1975)
BMW
Ernst Fusch (BMW 635CSi,1982)
BMW
Andy Warhol (BMW M1 Group 4, 1979)
BMW
César Manrique (BMW 730i, 1990)
BMW
David Hockey (BMW 850CSi, 1995)
BMW
Esther Mahlangu (BMW 525i, 1991)
BMW
Frank Stella (BMW 3.0 CSL, 1976)
BMW
Jeff Koons (BMW M3 GT2, 2010)
BMW
Jenny Holzer (BMW V12 LMR, 1999)
BMW
Ken Done (BMW M3 Group A, 1989)
BMW
Matazo Kayama (BMW 535i, 1990)
BMW
Michael Jagamara Nelson (BMW M3 Group A, 1989)
BMW
Robert Rauschenberg (BMW 635CSi, 1986)
BMW
Roy Lichtenstein (BMW 320 Group 5, 1977)
BMW
Sandro Chia (BMW M3 GTR, 1992)
BMW
A.R. Penck (BMW Z1, 1991)
BMW

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!