Pontosan negyven évvel ezelőtt jutott eszébe a művészet kedvelő Hervé Poulain francia autóversenyzőnek, hogy különleges fényezésű autóval álljon rajthoz Le Mans-ban, ezért megkérte művészbarátját, Alexander Caldert, hogy pingálja ki a BMW 3.0 CSL versenyautóját. Jochen Neerpasch a BMW akkori motorsportigazgatójának közbenjárásával meg is születetett az első Art Car, amelyet azóta tizenhat legendás típus követett.
A negyvenéves évforduló alkalmából kiállítást rendeztek Hong Kongban az Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol és Jeff Koons által megálmodott autókból, amik később New-York-ban, Sanghajban és Miamiban is láthat majd az erre fogékony közönség.

Alexander Calder (BMW 3.0 CLS, 1975)
BMW

Ernst Fusch (BMW 635CSi,1982)
BMW

Andy Warhol (BMW M1 Group 4, 1979)
BMW

César Manrique (BMW 730i, 1990)
BMW

David Hockey (BMW 850CSi, 1995)
BMW

Esther Mahlangu (BMW 525i, 1991)
BMW

Frank Stella (BMW 3.0 CSL, 1976)
BMW

Jeff Koons (BMW M3 GT2, 2010)
BMW

Jenny Holzer (BMW V12 LMR, 1999)
BMW

Ken Done (BMW M3 Group A, 1989)
BMW

Matazo Kayama (BMW 535i, 1990)
BMW

Michael Jagamara Nelson (BMW M3 Group A, 1989)
BMW

Robert Rauschenberg (BMW 635CSi, 1986)
BMW

Roy Lichtenstein (BMW 320 Group 5, 1977)
BMW

Sandro Chia (BMW M3 GTR, 1992)
BMW

A.R. Penck (BMW Z1, 1991)
BMW
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra. |