szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ingolstadtiak középmotoros sportautója, önmagában sem kispályás, hiszen a V10-es kivitel 550 lóerőt szabadít az aszfaltra, két méretes turbóval viszont sikerült megduplázni a teljesítményét. Már csak le kell mérni, ami nem könnyű feladat.

Nemrég mutatkozott be az új Audi R8, amely minden paraméterében többet tud a kifutó verziónál, leszámítva a motorpalettát, mostantól ugyanis kizárólag a Lamborghini Huracanból ismerős V10-es erőforrással lesz kapható, kétféle teljesítményszinttel. Ez jó hír, hiszen a V10-es blokk eddig is népszerűbb volt a V8-nál, a teljesítménye pedig bőségesen elegendő, hogy felvegye a versenyt a jóval drágább olasz vagy brit konkurenciával.

Főleg akkor, ha turbósítják, mint ahogy tette azt a 2000 lóerős Nissan GT-R-ről elhíresült AMS Performance tuningműhely. A srácok két darab Garrett GTX turbófeltöltőt szereltek egy idei, tehát kifutó szériás R8 V10-es motorjára, amely így a gyári 550 lóerőről 1300-ra nőt. Az eredmény már a fékpados mérés alapján is lenyűgöző, ezért kíváncsian várjuk, hogy mire lesz képes az autó éles bevetésen.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!