szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Régi adósságát törleszti az ingolstadti márka, hogy a Mercedes C-osztály tavalyi és a BMW 3-as sorozat idei frissítése után bemutatja végre a legnépszerűbb modelljének új generációját.

Sok mindent tudni lehet előre a kocsiról, a B9-es kódnéven futó fejlesztésről már számtalan kémfelvétel is napvilágot látott. A modell mindenekelőtt megnőtt valamennyit, hogy helyet hagyjon továbbra is, a Győrben készülő A3 Sedannak. Ugyanakkor, ahogyan annak lennie kell, hiába nőtt méreteiben, elvárás, hogy könnyebb legyen mint elődje. A hírek szerint átlagosan 100 kilót sikerült lefaragni a korábbi modell súlyához képest.

automedia.com

A magasabb felszereltségi szinten elérhető lesz a teljesen LED-es fényszoróegység (elől-hátul), vélhetően futófényes indexekkel. A műszerfal is a lassan megszokott teljesen digitális rendszerű, ami a TT-ben jelent meg. Az Audi korábban közzétette a motorválasztékot is, amelyban a legérdekesebb talán a tovább fejlesztetett négyhengeres 2.0 literes TFSI motor, amit a legtakarékosabb kétliteres erőforrásnak szánnak a kategóriájában. A tömege 140 kilogramm, a teljesítménye 190 lóerő, a maximális forgatónyomatéka pedig 320 Nm, ami 1450 és 4400 közötti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre.

A most hétfői bemutató még csak a sajtónak szóló statikus premier lesz, míg a nagyközönség ősszel a Frankfurti Autószalonon láthatja majd először az új Audi A4-est.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!