szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Igen érdekes az i8 átalakított karosszériájába bújtatott hidrogén-üzemanyagcellás prototípus.

A napokban zajlik a BMW Innovációs Napok elnevezésű rendezvény a franciaországi Miramas városkában, ahol a bajorok olyan prototípusokat mutattak be, amelyeket eddig szigorú titokban tartottak. Közülük a legnagyobb durranás talán az i8 átalakított karosszériájába bújtatott hidrogén-üzemanyagcellás prototípus, amely valójában nem is újdonság, hiszen a bajorok már 2012-re elkészültek vele.

©

Hogy miért csak most mutatták be arra nincsen hivatalos válasz, de a többség szerint ebben nagy szerepe van a Toyotával megkötött partneri szerződésnek (akik szintén élen járnak az üzemanyagcellás hajtásláncok fejlesztésében), továbbá a bajorok ezzel szeretnék hangsúlyozni, hogy komolyan számolnak a technikával, és öt éven belül már gyártásba szeretnék küldeni.

Persze nem pont ezt a képeken is látható, fejlesztési és tesztelési célokra használt mattfekete űrautót, hanem például a szintén most leleplezett 5-ös GT-t, melyben ugyanez a technológia lapul a lemezek alatt, és már komplett tesztflotta fut belőlük az utakon.

A prototípus i8-ban egyébként az 1.5 literes motor helyén kapott helyet az üzemanyagcella kapott helyet, egyébként 242 lóerős teljesítményre képes, amivel hat másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből száz kilométer/órás tempóra.

©
©
©
Az 5-ös GT sokkal relalisztikusabb.
©
©

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!