szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Iparági pletykák szerint a 7-es sorozat legerősebb modelljében debütál majd az új gázolajos erőforrás, amely 400 lóerő feletti teljesítményre lesz képes.

A BMW aktuális kínálatában a legerősebb dízelmotor a három turbófeltöltővel ellátott 3.0 literes soros hathengeres erőforrás, amely 381 lóerő és 740 Nm maximális nyomaték leadására képes. Ez bőségesen elegendő az 5-ös és az előző generációs 7-es sorozat, valamint az X5 és az X6 dinamikus mozgatásához, hiszen a legkisebb turbónak köszönhetően már 2000-es fordulatszámtól elérhető csúcsnyomaték játszi könnyedséggel repíti ezeket a két tonna feletti, összkerékhajtású modelleket, egy hasonló teljesítményű benzines motor fogyasztásához képest szinte fele akkora étvággyal.

Ez itt még az M550d motorja.
BMW

Panasz tehát nem igazán lehet rá, de ahogyan a motorpaletta erőforrásai folyamatosan erősödnek, úgy a csúcsváltozatnak is követnie kell a fejlődést, ezért iparági pletykák szerint a bajorok négy turbóval ellátott dízelmotort fognak bemutatni 2016-ban, amely elsőként az új 7-es sorozatban lesz elérhető. Hogy a három klasszikus turbó mellett a negyedik is hagyományos módon fog működni, vagy esetleg elektromos lesz-e, azt nem lehet tudni, mindenesetre a híresztelések 408 lóerő és 800 Nm maximális nyomaték körüli csúcsteljesítményről szólnak.

Ahogyan az aktuális 50d modellekben, úgy az új négyturbós dízel is kizárólag összkerékhajtással és 8-fokozatú automataváltóval lesz rendelhető, a jól értesült források szerint olyan gázreakcióval, ami még a mostani bajor csúcsdízelt is túlszárnyalja majd.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!