szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az japánok vadonatúj platós terepjárója komfortosabb, strapabíróbb és a fenntartása is gazdaságosabb az elődjénél.

A Toyota májusban rántotta le a leplet a Hilux nyolcadik generációjáról, de akkor csak az ázsiai és az ausztrál kivitel specifikációit tették közzé a japánok, az európai változatra egészen mostanáig kellett várni.

Az újdonság külsőleg szinte egyáltalán nem különbözik az ázsiai és ausztrál verzióktól, vagyis ugyanolyan hatalmas krómozott hűtőmaszk díszeleg az orrán, az első lámpaburák integrált LED-es nappali menetfényt kaptak, az oldalnézet és a hátsó traktus pedig a klasszikus pick-upos megjelenést hozza, 17 vagy 18 colos kerekekkel.

Toyota

Az elődjénél tágasabb utastérben is igyekeztek egy szinttel magasabb minőséget produkálni a tervezők, ezért új tervezésű kormánykereket kapott a Hilux, minőségibb anyagokkal készül a kárpitozás, hatékonyabb a fűtő/hűtőrendszer, illetve megjelent a 7 colos érintőképernyő is a középkonzolon.

Összességében egyébként hat területen fejlődött a legtöbbet az autó a gyártó szerint: dizájn, komfort, biztonság, minőség/megbízhatóság, hasznongépjárműs képességek és fenntartási költségek.

Toyota

A motorpalettát háromféle dízel és egy benzines erőforrás alkotja, 102 és 176 lóerő közötti teljesítménytartománnyal, alapáron továbbfejlesztett hatfokozatú manuális váltóval, vagy extra felszereltségként, szintén új, és szintén hatfokozatú automatával szerelve.

Az elődhöz hasonlóan az új Hilux is hátsókerék-hajtású, de természetesen felárért cserébe 4x4-gyel is rendelhető, melynek kapcsán a Land Cruiserhez hasonló off-road képességeket emlegetnek a japánok. Mindenképp megemlítendő még, hogy a karosszéria és a plató is masszívabb lett, a vontatási képessége pedig 3,2 tonnára nőtt.

Toyota
Toyota
Toyota
Toyota

Ha szeretne értesülni a legfrissebb autós hírekről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!