szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Frankfurti Autószalon ismét megmutatta, milyen autók szelhetik majd a kilométereket a nem túl távoli jövőben. Íme hét a legjobbak közül.

A világ egyik legnagyobb autókiállításának tartott Frankfurti Autószalonra több szempontból is megéri figyelni. Amellett ugyanis, hogy a 40 ország több mint 1000 kiállítója erre az eseményre időzíti az új járműveinek bemutatását, számtalan olyan koncepcióautóval is találkozhatunk, amik egyértelműen a jövő járműveinek tekinthetünk. Nem volt ez idén másként sem, ám ezek közül is van néhány olyan jármű, ami bőven kiemelkedik a mezőnyből.

Porsche Mission E

Az autógyárak számára a legnagyobb kihívást jelenleg a Tesla legyőzése jelenti, a versenyből pedig a napokban csalási botrányba keveredett Volkswagenhez tartozó Porsche sem akar kimaradni - írja összefoglalójában a Mashable. A Frankfurti Autószalonra így ők is egy tisztán elektromos áram által hajtott koncepcióautóval készültek, ami finoman szólva is jó paraméterekkel rendelkezik. Az autó 600 lóerős motorja 500 kilométeres hatótávú, ami már elegendő lehet ahhoz, hogy a márka szerelmesei a Porsche Misson E mellett tegyék le voksukat.

Audi E-tron Quattro

Az elektromos autók piacáért folytatott versenybe természetesen az Audi is beszáll, így ők is egy remek tanulmányautóval készültek a Frankfurti Autószalonra. A Porschéval ellentétben azonban már a megjelenés körülbelüli dátumát is tudni lehet, a gyár 2018-ra tervezi a premiert.

Az E-tron Quattro bizonyos szempontból a Q6 előfutárának tekinthető, ráadásul igen jó paraméterekkel rendelkezik: a két, 500 lóerőt biztosító elektromotor 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a tetőre szerelt napelemek segítségével pedig körülbelül 500 kilométert lesz képes egyetlen feltöltéssel megtenni. A "tankolás" viszont nem lesz majd túl gyors, ám az 50 perces töltési idő még így is reálisnak tűnik.

Audi

Mercedes-Benz IAA

Az autókiállítás egyik legnagyobb meglepetését a Mercedes vitte el Frankfurtba. Na nem azért, mert ők is elektromos autóban gondolkodnak - az autót ugyanis hibrid hajtáslánccal szerelnék fel - sokkal inkább a mérnöki munka miatt. A Mercedes-Benz IAA ugyanis egy alakváltó jármű, ami képes arra, hogy menet közben 390 milliméterrel megnyújtsa magát, valamint apró karosszériamódosításokkal javítsa a levegő áramlását. A hibrid modell 274 lóerővel rendelkezik majd, amely 250 km/h-s végsebességet, emellett pedig 28 g/km-es széndioxid-kibocsájtást, valamint 32 kilométeres elektromos hatótávot garantál.

Bugatti Vision Gran Turismo

A Bugatti is nagyot villantott a Frankfurti Autószalonon, méghozzá a márka eddigi legismertebb modelljének, a Veyronnak lehetséges utódjával. Bár a Vision Gran Turismo eredetileg egy videójátékhoz készült, az olasz márka nem finomkodna a teljesítménnyel. Az újdonság 1500 lóerős lesz, 1500 Nm-es nyomatékkal, így a végsebessége 464 km/h-ra lehet, vagyis jóval gyorsabb - egész pontosan 29 km/h-val - lehet, mint rekorder elődje a W16-os motorú Veyron Super Sport volt. Ennek fényében a 0-100-as gyorsulás 2,3 másodperc alatt abszolválása sem túl meglepő.

Citroën Cactus M

A francia cég autója első ránézésre is ismerősnek tűnhet, és ez nem véletlen. Hasonlóan nézett ki ugyanis a Saint Tropez-i csendőrök vicces Citroën Méharija, vagyis simán lehet, hogy az autóval valójában a Louis de Funes filmek előtt akarnak tisztelegni a készítők. A legnagyobb különbség az eddig említett autókhoz képest, - a sebességen túl persze, - hogy az autóba 1,2 literes, 110 lóerős benzin motor kerülne. Bár a mérete nagyobb, mint a sima Cactuszé, a felhasznált műanyagoknak köszönhetően a súlya nem lett nehezebb.

Citroen

Honda Project 2&4

A Frankfurti Autószalonról a japán autóipar sem maradhatott le, a Honda mérnökei pedig egy igazán érdekes koncepcióautóval készültek a kiállításra. A Project 2&4 egy rendkívül érdekes hibrid, a jármű ugyanis félig motor, félig autó. Ez azonban abszolút előnyének tekinthető, a fejlesztők ugyanis mindkét járműtípusból a legjobbat hozták ki, így végül egy 212 lóerős, alig 405 kilogrammos zsebrakéta került ki a kezük közül.

Honda

Nissan Gripz

A Honda mellett a Nissan is egy remek koncepcióautóval képviseltette magát Frankfurtban, ami az összes prototípus közül talán az egyik legreálisabb modell. A kompakt crossover remekül példázza, milyen jövő előtt állhat ez a kategória. A Gripz célja, hogy minden ember számára tökéletes kényelmet biztosítson: azoknak is, akik ingázásra használják hétközben, és azoknak is, akik csak a hétvégén vennék elő. Az autót a cég elektromotorja hajtja, amit a Nissan egy áramot termelő benzinmotorral támogat meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!