Szépen lassan egyre drágább lesz a casco

A kötelező mellett a cascodíjak is emelkedésnek indultak az idén, a tavalyi fél évhez képest mindössze 4 százalékkal emelkedtek a tarifák, miközben a felelősségbiztosításoknál bőven két számjegyű az áremelkedés.

  • MTI MTI
Szépen lassan egyre drágább lesz a casco

Egyelőre úgy tűnik, a cégek a biztosítási adót próbálják beépíteni a díjakba. A Világgazdaság által megkérdezett piaci szereplők szerint a kárhányad a cascónál is romlik, de nem olyan mértékben, mint a gépjármű-felelősségbiztosításoknál.

A lap idézi a Magyar Nemzeti Bank adatait, amelyek szerint a casco-kárhányad valóban "nem szállt el" annyira, mint a kgfb-s. A legrosszabb évük 2011-ben volt a biztosítóknak, akkor a beszedett díjak 68,5 százalékának megfelelő kártérítést fizettek ki, tavaly azonban már 60 százalék alatt volt a kárhányad, ami az idén tovább mérséklődött.

A kötelezőnél is javultak a mutatók a tavalyihoz képest, a kgfb-nél egyébként 2013-ban volt a csúcson a kárhányad, akkor meghaladta a 82 százalékot – olvasható a lapban.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.