Viharkár az autón: mikor fizet a biztosító, és mikor nem?
A viharkároknak mintegy 10-12 százalékát okozzák fakidőlések, ágtörések.
A viharkároknak mintegy 10-12 százalékát okozzák fakidőlések, ágtörések.
Az év első öt hónapjában 59 százalékkal több kötelező biztosítást kötöttek, mint tavaly ilyenkor.
Nem érvényesítették az alkatrészek és a rezsióradíj emelkedését a biztosítók a casco-szerződésekben. Így is 1,7 százalékkal drágult tavaly a díj. Átlagosan 208 300 forintért kötöttek ilyet az autósok, de vajon hányszorosa lehet ennek egy Ferrari cascója?
Alig van különbség a használt és az új autókra kötött szerződések áraiban.
Még a tavalyi inflációnál is nagyobbat nőtt a casco ára, a kötelező biztosításé viszont alig ment feljebb.
Több tucat autó kapott defektet vasárnap az M0–M5-ös autópályák találkozásánál. Kik számíthatnak közülük vajon kártérítésre, és mikor?
Újfajta biztosítási csalással próbálkoznak az ügyeskedők.
Van-e különbség kötelező és kötelező között? Biztosítási csalásnak számít, ha valaki egy rokona nevére köti az autója biztosítását? Mi történik, ha nekem balesetet okoznak, hogyan kezdődik az ügyintézés? És ha én okozok balesetet? Kell-e nekem casco? Pénzügyi podcastunkban mindenre válaszoltunk.
Az infláció meglátszik a tarifákon is, a casco is igencsak megdrágult.
A vadak nem házi állatok, amiket egy tulajdonos „tart”, ezért a velük történt szerencsétlen találkozás után legjellemzőbb esetben mindkét fél saját maga kénytelen viselni a kárt.
Csak ez a biztosítás fedezi a lopáskárokból, elemi vagy személyi hibákból adódó sérüléseket, de utolérte az infláció.
A kötelező ilyen helyzetben alapból nem fizet, cascója pedig nem volt az autósnak.
Szerencséjére nem a szélvédőn keresztül érkezett az autóba.
Leggyorsabban a szerencsétlenségben megsérült autók tulajdonosai juthatnak kártérítéshez, persze csak akkor, ha volt cascójuk.
Egy normál autó esetében sem éppen olcsó, ha például egy nyest elrág pár vezetéket, egy elektromosnál ez hatványozottan drága lehet.
A járműveiket féltve inkább eltorlaszolják az utat, csak ne essen kár a kocsiban.
Akinek nincs casco-ja, akár egy évet is várhat a jégkárok javítására.
Megérkezett a biztosítási ügyintézés jövője.
Hiába van válság, a gyenge forint és a növekvő bérek az egekbe lökték az autók helyreállításának költségét, így a casco is drágul.