szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megjelent egy amerikai fogyasztói visszajelzéseken alapuló értékelés a Tesla luxuslimuzinjáról a Model S-ről, amelyben elég nagy meglepetésre, megvonták az "ajánlott" besorolást az autótól.

Rendesen lehúzták a Teslát az amerikai Consumer Report magazin értékelésén. A lap hosszú távú, vásárlói riportja szerint a Model S az "átlagosnál rosszabb" besorolást kapta, 1400 tulajdonos visszajelzését követően.

Kiderült, sok gond van az elektromos hajtáslánccal, többeknél ki kellett cserélni kompletten, ugyancsak problémás a kocsi töltése, a napfénytető mechanikája sem üzemel tökéletesen, akárcsak a rendkívül menő, karosszériába simuló kilincsek és a hatalmas, 17 colos, tabletes középkonzollal is akadnak problémák.

Elon Musk az elektromos autókat gyártó Tesla vezetője persze, ahogy szokott a Twitteren keresztül gyorsan reagált a Consumer Report magazin „leminősítésére”. A gyártó szerint a felvetett hibák csak a korai darabokon voltak jellemzőek, másfelől a kocsikat még garanciális időszakban javították is.

A Consumer Report felhasználói tesztjének eredményei azért is érdekesek, mert a Tesla Model S egyik frissebb darabjának, a Model S P85D-nek ugyanez a magazin saját, persze nem hosszú távú tesztje alapján, történelmi módon a legmagasabb pontszámot adta néhány héttel ezelőtt. Az összes általa tesztelt termék közül a legmagasabbat.

Ugyanakkor ez egy szerkesztőségi teszt volt, egy új autóval, amelyben még csak a teljesítményt, a komfortot és az utazási élményt tudták figyelembe venni, vagyis olyan jellemzőket, amelyek nem írják le egy használatban lévő autó mindennapi próbáját.

A Tesla egyébként is kilógott eddig a Consumer Report értékeléséből, mert csak egy modellel rendelkezett, így nem sorolták be kvázi az gyártók közé. Mióta megjelent a második autójuk a piacon, a Model X, bekerültek ők is a gyártói listába, és a 28 autómárkát tartalmazó ranglistán a 19. helyen kezdtek, az Acura (a Honda amerikai luxusmárkája) és GMC között.

Musk azért hozzátette a Consumer Report eredményéhez azt is, hogy a magazin eredményei szerint a jelenlegi vásárlók 97 százaléka úgy nyilatkozott, a következő kocsija is Tesla lesz. Ennek pedig örülhet a milliárdos vállalkozó, aki most indította el elektromos szabadidőautója a Model X bevezető kampányát, amelyről mi is beszámoltunk.

Tesla

A Tesla persze egyáltalán nem szándékozik lassítani és nagyjából megduplázná kibocsátását a következő évre, amely a mostani első kilenc hónapban valamivel több mint 33 ezer autót jelentett. A jelenlegi Tesla modellek árai 70-100 ezer dollár között mozognak, de a gyártónak mindenképp szüksége van még egy olcsó modellre is, ha el akarja érni a 2020-ra tervbe vett évi 100 ezer darabos számot.

Friss autós hírekért, érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!