szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ismerős felirat kocsik hátuljáról: "Mocskos, mosd le!" Ki gondolta volna, hogy egyszer ez lesz a trendi.

A svédek, pontosabban amerikai részlegük olyan kezdeményezésbe fogtak a közösségi oldalak megosztási lehetősét kihasználva, amelynek révén több millió liter vizet spórolnánk meg. Az ötlet elégy egyszerű, kerülni kell a kocsimosást és felírni a koszos karosszériára, hogy #DrivingDirty. Majd megosztani.

Volvo

A kampány lényege, hogy az embereket a ritkább autómosára, vagy egy speciális, víz nélküli tisztítási módszerre szoktassák át. Szerintük csak Kaliforniában 18 millió gallon (68 millió liter) vizet lehetne spórolni így évente. Ennek érdekében az ötletadó amerikai San Diegó-i Volvo főnöke el is kezdte a víznélküli tisztítást, amellyel csak a saját flottáján a kalkuláció szerint 108 ezer gallon (400 ezer liter) vizet spórolhat évente.

A Volvo úgy számolgatta, egy autómosáson nagyjából 10 WC-öblítésnyit nyerünk. Mindenestre már most is sok autós van, aki szándéka nélkül is részt vesz a kampányban.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!