szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyszerre mutatkozott be a legnagyobb amerikai tuningkiállításon a két amerikai izomautó gyorsulásra kihegyezett gyári versenyváltozata.

A Ford és a Chevrolet keresve sem találhatott volna jobb helyszínt a Mustang és a Camaro gyorsulásra kifejlesztett versenyváltozatainak bemutatására, mint a napokban zajló Sema tuningkiállítást, ahol mindenki jelen van, aki számít a szakmában. A közös helyszín arra is remek lehetőséget nyújt, hogy már most elkezdődjön a két típus közötti rivalizálás, ami később a negyedmérföldes versenyeken fog folytatódni. Mielőtt ez megtörténne érdemes egy pillantást vetni a két típus által kínált technikai csemegékre.

A Mustang Cobra Jet egy rajtra kész versenygép, ami százezer dollárért cserébe nyolc másodperces negyedmérföldes szintidővel kecsegtet. Ez nagyjából az a szint, amit 1500 lóerő körüli turbósított Lamborghini Gallardókkal futnak, vagyis pokolian gyorsnak számít, a tuningolt olasz szupersportautókkal szemben viszont a Mustang kevesebb pénzből üzemeltethető, és egy fokkal megbízhatóbb is, mivel az 5.0 literes V8-as motorja 75 százalékban gyári alkatrészekből épül fel.

Ford
Ford
Ford

Ez persze nem azt jelenti, hogy kispórolták volna a speciális alkatrészeket, hiszen a versenykompresszort például a Whipple gyártotta, az automataváltót gyorsulásra optimalizálták, az üzemanyagtank pedig a csomagtartóban kapott helyet. Szintén a csomag része a könnyített fékrendszer, a homológ bukócső, a Corbeau versenyülések ötpontos biztonsági övvel, illetve az állítható sportfutómű. Aki még komolyabban venné a versenyzést annak érdemes plusz kétezer dollárért spéci fényezést és hátsó kitámasztó-kerekeket is rendelnie hozzá.

A COPO Camaro hasonló csomagot kínál, valószínűleg a Mustanggal megegyező árkategóriában, igaz a Chevrolet nem csak egy, hanem háromféle erőforrással is elérhetővé tette a púpos motorháztetős dragstert. Aki kompresszoros blokkra vágyik annak az 5,7 literes V8-as blokk az ideális választás, míg a szívómotorok rajongói a régebbi 7.0 literes vagy az új fejlesztésű 6.2-es (Corvette eredetű) V8-as közül választhatnak. Mindhárom motor esetében szériafelszereltség a háromfokozatú automataváltó.

Chevrolet
Chevrolet

A Mustanghoz hasonlóan a Camaro is állítható sportfutóművet kapott, merev hátsó tengellyel, továbbá az utastér és a biztonsági rendszerek kialakítása is megegyezik, a slick gumikat viszont a Hoosier helyett Good Year szállítja. Szintén rendelhető az autó hátsó kitámasztókkal és lassítóernyővel, de azt nem tették közzé, hogy mindez mekkora felárat jelent. Valószínűleg nem is fontos ez az információ, hiszen mindössze 69 példányt készítenek a COPO Camaróból, amikre azonnal lecsapnak majd a gyűjtők és a gyorsulási versenyek szerelmesei.

A helyzet a Mustang esetében is ugyanez, azzal a különbséggel, hogy ebből csak 50 darabot fognak gyártani, vagyis egy fokkal még ritkább lesz a Camarónál.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!