szerző:
hvg.hu

Egyszerre mutatkozott be a legnagyobb amerikai tuningkiállításon a két amerikai izomautó gyorsulásra kihegyezett gyári versenyváltozata.

A Ford és a Chevrolet keresve sem találhatott volna jobb helyszínt a Mustang és a Camaro gyorsulásra kifejlesztett versenyváltozatainak bemutatására, mint a napokban zajló Sema tuningkiállítást, ahol mindenki jelen van, aki számít a szakmában. A közös helyszín arra is remek lehetőséget nyújt, hogy már most elkezdődjön a két típus közötti rivalizálás, ami később a negyedmérföldes versenyeken fog folytatódni. Mielőtt ez megtörténne érdemes egy pillantást vetni a két típus által kínált technikai csemegékre.

A Mustang Cobra Jet egy rajtra kész versenygép, ami százezer dollárért cserébe nyolc másodperces negyedmérföldes szintidővel kecsegtet. Ez nagyjából az a szint, amit 1500 lóerő körüli turbósított Lamborghini Gallardókkal futnak, vagyis pokolian gyorsnak számít, a tuningolt olasz szupersportautókkal szemben viszont a Mustang kevesebb pénzből üzemeltethető, és egy fokkal megbízhatóbb is, mivel az 5.0 literes V8-as motorja 75 százalékban gyári alkatrészekből épül fel.

©
©
©

Ez persze nem azt jelenti, hogy kispórolták volna a speciális alkatrészeket, hiszen a versenykompresszort például a Whipple gyártotta, az automataváltót gyorsulásra optimalizálták, az üzemanyagtank pedig a csomagtartóban kapott helyet. Szintén a csomag része a könnyített fékrendszer, a homológ bukócső, a Corbeau versenyülések ötpontos biztonsági övvel, illetve az állítható sportfutómű. Aki még komolyabban venné a versenyzést annak érdemes plusz kétezer dollárért spéci fényezést és hátsó kitámasztó-kerekeket is rendelnie hozzá.

A COPO Camaro hasonló csomagot kínál, valószínűleg a Mustanggal megegyező árkategóriában, igaz a Chevrolet nem csak egy, hanem háromféle erőforrással is elérhetővé tette a púpos motorháztetős dragstert. Aki kompresszoros blokkra vágyik annak az 5,7 literes V8-as blokk az ideális választás, míg a szívómotorok rajongói a régebbi 7.0 literes vagy az új fejlesztésű 6.2-es (Corvette eredetű) V8-as közül választhatnak. Mindhárom motor esetében szériafelszereltség a háromfokozatú automataváltó.

©
©

A Mustanghoz hasonlóan a Camaro is állítható sportfutóművet kapott, merev hátsó tengellyel, továbbá az utastér és a biztonsági rendszerek kialakítása is megegyezik, a slick gumikat viszont a Hoosier helyett Good Year szállítja. Szintén rendelhető az autó hátsó kitámasztókkal és lassítóernyővel, de azt nem tették közzé, hogy mindez mekkora felárat jelent. Valószínűleg nem is fontos ez az információ, hiszen mindössze 69 példányt készítenek a COPO Camaróból, amikre azonnal lecsapnak majd a gyűjtők és a gyorsulási versenyek szerelmesei.

A helyzet a Mustang esetében is ugyanez, azzal a különbséggel, hogy ebből csak 50 darabot fognak gyártani, vagyis egy fokkal még ritkább lesz a Camarónál.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Vörös Virágé a magyar női síugrás első világkupapontja

Vörös Virágé a magyar női síugrás első világkupapontja

Csak nekünk tűnt hatalmasnak ez a Las Vegas-i Harley-kereskedés - fotógaléria

Csak nekünk tűnt hatalmasnak ez a Las Vegas-i Harley-kereskedés - fotógaléria

5+1 film halálos járványokról, hogy nagyobb kedvvel mosson kezet

5+1 film halálos járványokról, hogy nagyobb kedvvel mosson kezet

A kínai csodatoronytól a porszívós biciklikig: mi működik és mi nem a szmog ellen?

A kínai csodatoronytól a porszívós biciklikig: mi működik és mi nem a szmog ellen?

Spiegel: Rosszul állnak Orbán ügyei

Spiegel: Rosszul állnak Orbán ügyei

Cher gigaslágerére is lecsapott egy zenei beruházási alap

Cher gigaslágerére is lecsapott egy zenei beruházási alap